Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Vejen til online succes Få succes med dit website - sådan kommer du i gang!

Få succes med dit website - sådan kommer du i gang!

1.208 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
02 July 2013

Ønsker du at få succes med dit website? Forstår du dit produkt og ved du hvad dine kunder søger efter på Google?

Kom godt i gang med dit nye website ved, at følge nedenstående 6 punkter. Punkterne er startups og kan suppleres med yderligere viden på verdens bedste værktøj - og ja det er Google:)

Sitemap:

Første step ved planlægning af et hvert nyt website er strukturen - også kaldet sitemap.

Sitemappet giver et komplet overblik over hvilke sider, dit website skal indeholde. Brug gerne papir til at tegne dit sitemap – det er dejligt afslappende. Størrelsen på et godt site (set med SEO øjne) er på mellem 10-20 sider.

Søgeord:

Når man navngiver sine sider på sitemappet, skal man have kunden i tankerne.

Hvilke søgeord bruger de til, at finde de oplysninger der er på din side?

Brug Google Keyword Tool til at finde de rette søgeord: https://adwords.google.com

Hvis et søgeord ikke giver resultater i Google Keyword Tool, kan det være at brugerne (kunderne) bruger andre ord om dit produkt eller ydelse. Fokusér derfor helst kun søgeord som giver resultater.

Produkter:

Del dine kompetencer/produkter op, så de får sin EGEN side.

Hvis det bliver til mange produkter, kan du inddele dem i grupper. (F.eks. Analyse og herunder målgruppeanalyse, markedsanalyse osv.)

Det er ikke nok, at have et afsnit på 2-4 linjer om et produkt man gerne vil sælge.

Husk igen at have kunderne i tankerne, når du navngiver dine produkter (sider).

Indhold:

Når du har dit sitemap, dine søgeord og produkter på plads, skal du til at kigge på indholdet af hver side. Men hvordan fanger du brugerens opmærksomhed og får dem til at handle?

  1. Hovedbudskabet skal frem og gør det tydeligt hvad hjemmesiden drejer sig om.
  2. Giv brugeren det han søger = værdi.
  3. Gør indholdet letlæseligt med opdeling af afsnit og overskrifter.
  4. Kombiner tekst, billeder og evt. video.
  5. Fortæl gerne brugeren (dine mulige kunder), uddybende oplysninger om dit produkt/ydelse og del ud af gode råd.
  6. Sørg for, at give tilstrækkelig med værdi, så brugeren hungrer efter mere viden eller lyst til at bruge dit produkt.
  7. Fortæl hvad dit produkt konkret kan bruges til.

Søgeordsoptimering:

For hver side som dit website indeholder, skal du finde ét søgeord eller en kombination af søgeord, som du vil fokusere på.

Gør flittigt brug af søgeordet i både overskrifter og brødtekst, men uden at overdrive. Søgeordene skal komme naturligt, ellers risikerer du at Google straffer dig pga. "Keyword stuffing".

Når teksten på hver side er søgeordsoptimeret, skal hver enkelt side have en:

  1. Title: Overskrift i Google søgninger og teksten der ses i toppen af browseren på hver side (max 60 tegn inkl mellemrum) den ser sådan ud i HTML  <title>  
  2. Description: Teksten der forklarer Google hvad siden handler om (max 160 tegn inkl. mellemrum). den ser sådan ud i HTML <meta name='description

Du kan læse meget mere om "Title" og "Description" ved at søge på SEO og et af de to ord i Google. Men kort sagt er kunsten, at få sine søgeord flettet ind i titel og description på en naturlig måde, men så teksten samtidig fanger brugeren opmærksomhed. Der findes et væld af andre gode SEO-tips derude, som er lige til at gå til - selv for nybegyndere. Ellers kig på dine konkurrenter. Søg på Google og find dem der ligger, hvor DU gerne ville ligge.

Næste step

Nu hvor alt det grundlæggende arbejde er på plads og du har forstået din hjemmeside og produkt set fra brugeren og Google's perspektiv, er du klar til at gå videre til næste step.

Hvis du ikke selv har kompetencerne til at kaste dig ud i webdesignet og programmeringen, står du i hvert fald meget bedre rustet til at briefe et webbureau på opgaven. Jeg oplever desværre rigtig tit, at virksomheder eller iværksættere der skal have ny hjemmeside, eller forbedre en eksisterende hjemmeside, desværre ingen tanker gør sig om: idé til struktur på sin hjemmeside, hvad der gør hans produkt unikt, hvordan han kan differentiere sig eller hvad virksomhedens kernekompetencer/produkter er.

Når du først selv forstår dit produkt, er der meget større chance for at dine kunder gør det. Og det webbureau som skal udføre opgaven, kan bruge tiden effektivt på kompetencerne som de besidder, hvad enten det er: hvilken online strategi du bør følge, hvordan man effektivt konverterer sine brugere eller hvordan en webløsning kan give dine kunder værdi.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Kenneth skriver Skriv dig op