Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Specielt bygget webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Mit firma ønsker at anskaffe en ny hjemmeside, som skal være specielt bygget fra bunden. Siden skal se simpel ud, men der er brug for nogen få komplicerede funktioner. Det skal være mulig for ansatte i de pågældende afdelinger, at ændre indholdet på produkter som er knyttede til afdelingen. Der skal være en god integreret søgemaskine, så det er nemt og hurtig at finde de relevante produkter. Hver afdeling skal have deres egen side, og kontrolpanel hvor de kan sætte produkter ned i pris, inden for et forudbestemt interval.
Når der er modtaget en bestilling, skal der 3 gange dagligt sendes besked til hver afdeling, omkring hvad for nogle produkter der skal sendes til kunden(via udleveringsafdelingen). Vil det i denne sammenhæng ikke være smart at få både et frontend og et backend system til at håndtere ordrene?
Hvor mange timer vil det tage at lave sådan et system?  Hvad vil det ca. komme til at koste?

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en detaljeret kravspecifikation og send den til mig, så skal jeg prøve at give dig en god pris.

info@tpsolution.dk

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Denne opgave vil vi fra www.cetadesign.dk meget gerne hjælpe med. Har du en mail adresse, så kan vi drøfte opgaven nærmere, og vi giver gerne et tilbud på opgaven.

 

Fortsat god aften

De bedste hilsner

Morten Dal

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Zibia:
Hvor mange timer vil det tage at lave sådan et system?  Hvad vil det ca. komme til at koste?

Først og fremmest så skal du have udarbejdet en ordentlig kravspecifikation. Det vil nok inkludere et indledende møde med jer på et par timer, efterfølget en stribe timers skriftlig arbejde med at skrive det ned, således at grafikere, frontendkodere og backendkodere kan lave et ordentlig stykke arbejde.
Siden du skriver at I ønsker at specialbygge webshoppen, skal I allerede her overveje at have en SEO- og markedsføringsmand med ind over, eller sørger for at projektlederen har styr på dette og definerer den del ordentlig i kravspecifikationen.

Herefter nok et møde til med jer, og lidt efterfølgende efterbearbejdning af kravspecifikationen.

Der er vel 10-20 timers arbejde i den del.

Hvis I er smarte får I under denne del også vurderet "specialbygget" vs. "udvikling på basis af eksisterende".
Der findes rigtig rigtig mange eksisterende webshopløsninger som allerede har taget højde for mange af jeres behov og som vil kunne spare jer for mange hundrede timers udvikling.

På basis af en ordentlig kravspec, bør en god designer kunne lave sin del på alt mellem 5 og 15 timer. Kommer lidt an på hvad du mener med simpel og hvor mange af undersiderne i ønsker designet meget specielt.

En frontendkoder skal næppe bruge mere end 3-5 timer på webshoppens frontend.
Dog kommer her et kæmpe plus på, for hele administrationen af webshoppen skal også bygges op og her kræver det en dygtig frontendkoder som har styr på brugervenlighed.
Dertil skal knyttes en backend programmør som lave "alt det svære"

De to ting samlet, ligger nok på 50-100 timer indledende. Og nok tættere på 100, end 50, hvis ikke jeres krav er meget simple...

Derefter skal der laves lidt kvalitetskontrol, nok samme mand som lavede kravspec'en, evt sammen med en ekstern programmør. Nok 10 timer.
Måske projektlederen også skal ind over løbende, hvis ikke I selv er de dygtigste til "alt det tekniske"... :-)

Derefter kommer alt videreudviklingen, det som I glemte i første omgang, nye ønsker som skal udvikles fra bunden af etc...

Priserne på de folk I skal have på her kan variere fra et par hunderede til omkring 1000,- i timen. Hvis I outsourcer dele af opgaverne kan I let spare på timeprisen, men I skal være opmærksomme op at timeantallet nok stiger lidt.
Med alt sandsynlighed kan I få et nogenlunde fast tilbud på programmeringen med en ordentlig kravspec.

Men igen, overvej kraftigt et eksisterende standard system som I får tilpasset. Det sparer typisk rigtig mange timers udvikling, giver jer en meget bedre base med adgang til allerede udviklede udvidelser og meget lettere adgang til at finde nye programmører som allerede kender til kernen.
Få en projektleder til at hjælpe jer med at undersøge markedet og definere jeres krav.

Held og lykke med det :-) 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Nicolai.
Følger bedre jeg kan overskue projektet og dens forløb,
nu hvor jeg har en nogenlunde ide om hvordan processen forgår.

Tror jeg vil gribe fat i en projektleder, som kan holde fast i alle enderne. Jeg havde slet ikke selv tænkt på aspekterne såsom SEO, som selvfølgelig er meget vigtige. Vil mine krav være specifikke nok, hvis jeg med illustrationer og flowdiagram skitsere hjemmesiden?

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zibia,

Jeg er selv udvikler, og personligt elsker jeg bår kunden har beskrevet alle deltajerne i punktform, og desuden givet dem en priotet, eller forklare den dybere mening med det  & det :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Zibia:
Vil mine krav være specifikke nok, hvis jeg med illustrationer og flowdiagram skitsere hjemmesiden?

Delvist.
Når jeg laver kravspecs for egne eller kunders projekter, så er de typisk 60% grafiske og 40% skriftlige. Dog med mange skriftlige krav i det grafiske.

Men når du fx ønsker et specialtkodet backend med nogle af de krav du indledningsvist skrev, så skal der tages højde for nogle ting der som skal nedfældes på skrift.
Bl.a. vil det nok være meget godt at beskrive (og gennemtænke) ordreproceduren, således at programmørerne kan forholde sig til det. I den del skal der måske stilles nogle krav udfra det udstyr I har til rådighed eller andre systemer på arbejdspladsen som skal kommunikere med shoppen.

Der er let at fokusere for meget på selve "forsiden" af projektet, altså de forskellige krav og ønsker til design og funktioner i shoppen. Glem dog ikke, at I har et backend der skal fungere ordentlig for jer i det daglige arbejde. Den del kan ikke skitseres alene, men skal gennemtænkes og gennemarbejdes.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 46
Fra  Media Function Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Zibia,

Vi agerer designpartner for flere udviklingshuse, programmører, bureauer etc.

Vi kan varetage designprocessen helt fra wireframing/skitsering til mockup(designudkast) og til sidst levering af det godkendte design i en organiseret PSD-fil.
Efter sidstnævnte overtager udvikeren/programmøren, og design og funktioner kodes efterfølgende op, enten custom eller et af de mange CM-Systemer på markedet.

Du nævner selv om en skitse fra dig vil være tilstrækkelig – og ja. Det vil i det her tilfælde gøre det ud for vores wireframing, og så er vi allerede så langt;-)

Hvis du er interesseret, så kan du fange mig på info @ mediafunction.dk eller 6070 4941

Og så tillader jeg mig lige at nævne…
Hvis der sidder andre udviklere, bureauer osv. derude, som mangler en White-Label designpartner, så tag endelig kontakt.  Se evt. lidt mere her:  http://mediafunction.dk/partner

Dbh. Jakob Hofman Pedersen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)