Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidelse af selskab med flere partnere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer et konsulentselskab (ApS) sammen med to partnere. Jeg ejer 60% via mit holdingselskab og mine to partnere har hver 20% (også ejet af deres personlige holdingskaber).

Nogle af vores bedste konsulenter har nu spurgt om de kan blive medejere af selskabet. Og jeg det set det klart som en gevinst for firmaet at knytte disse konsulenter endnu stærkere til os. Lige nu er det kun to konsulenter, men jeg er overbevist om at der med tiden kommer flere konsulenter, som kunne blive gode partnere.

Spørgsmålet er blot hvordan vi kan gøre det, uden at vi væsentligt ændre ejerforholdene i firmaet.

Jeg overvejede en struktur, hvor vi dannede to mellemholdingselskaber. Det ene (MH-1) ejet af de tre nuværende partnere, med samme ejerforhold som idag. Det andet (MH-2) skulle så ejes af partnerne, som her hver kunne få 10% (og de resterende ejet af MH-1 - men med mulighed for frasalg, hvis vi optager flere partnere). MH-1 skulle så ejer omkring 60% af driftselskabet og MH-2 de resterende 40%.

Men jeg har også læst at det ikke længere er muligt at udbetale udbytte skattefrit til disse mellemholdingselskaber, hvis de har funktion af et rent finansielt mellemholdingselskab (http://www.kpmg.com/DK/da/nyheder-og-indsigt/nyheder/tax/Sider/SkatteNyt2010-11%E2%80%93Foraaret-er-kommet.aspx)

Så jeg er i tvivl om hvilken model vi skal vælge og om der er nogen der kan foreslå en anden selskabstruktur.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der har et svar til det? Sad

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)