Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil være klogest? Webshop eller webhosting firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Som overskriften siger, hvad vil så være klogest at starte op. En webshop indenfor pc, hardware og software eller et hosting firma indenfor webhoteller, gameserver, voiceserver? Jeg interesser mig for begge ting. Jeg tænker på ; Penge Tid Sværhedsgrad Investeringer Klogest Konkurenter Mm.. Håber på noget hurtigt hjælp :)

Geeked

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er 2 meget forskellige projekter du overvejer ;-)

Jeg tror der er meget stor konkurrence indenfor begge brancher, så hvad er du bedst til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere i dag læst i en anden tråd at avancen på pc, hardware og software ikke er særlig stor og konkurrencen på det marked er enorm. En anden amino'er snakkede om at det dårligt kunne betale sig for ham at kontakte en grossist, for at købe produkter til sin virksomhed (reperation af pc'er) da du i mange tilfælde kan finde det "næsten" lige så billigt ved at klikke rundt få gange på edbpriser.dk

 

/Lasse Worm Roslundh 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et hostingfirma er hurtigt at starte op. Du lejer en virtuel server og downloader et gratis kontrolpanel. Så det "sværeste" er blot at lave hjemmesiden til bestilling.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Der er desværre ikke nogle af forslagene, som det på nogen måde kan betegnes som kloge, tværtimod.

Hosting markedet er allerede idag overflydt, priserne er dumpet og konkurrencen er ben-hård. Lige rundt om hjørnet lige Cloud udbyderne og lurer, indenfor en 3-5 års vil der formendtligt kun være en meget lille procentdel af den hosting branche som vi kender idag tilbage.

På markedet for salg af it-udstyr er marginer presset helt i bund, og det er ikke usædvanligt at der sælges varer med direkte tab for at lokke kunder i butikken. Big-is-beautiful så det store kæder kan presse leverandørerne til bedre priser og aftaler.

Så hvis jeg var dig ville jeg kigge efter helt andre områder!

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil umiddelbart mene et en webshop med hardware/software ville være mere klogt end et webhosting firma: De penge du kan tjene på at hoste folks domæner er komplet latterlige.

En webshop indenfor computer-ting.. Så skal man gøre det unikt.. Du skal ikke gå i gang før du har lavet en brainstorm med MANGE ideer om hvad du kan gøre anderledes end resten af konkurrencen. Jeg ville også læse "Marketing warfare" før jeg gik i gang.

Held og lykke!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)