Du står foran et svært valg. Det kan virke nærmest umuligt at skulle udvælge en leverandør på baggrund af egen begrænset erfaring med emnet og antal potentielle leverandører er lige så uoverskueligt. Jeg kan foreslå dig følgende metode som kræver lidt arbejde, men skal du bruge meget af din egen tid og skal projektet være din primære indtægtskilde, så må lidt arbejde påberegnes.
A. Du udvælger 3 leverandører på baggrund af to grundparametre: A. Pris og B. Referencer/kompetencer.
B. Dernæst kontakter du hver leverandør og beder om kontaktperson og telefonnummer på de referencer som du syntes bedst matcher dit eget ambitionsniveau (du forhører dig om ca. prisen på de løsninger/referencer du ønsker at kontakte og forholder dig til den inden)
C. Forespørg referencerne på elementer som: A. Kommunikation (vender firmaet tilbage på dine kundens henvendelser og lytter de til dine behov?) B. Var der nogle prisoverraskelser undervejs? blev det dyrerer end forventet fordi leverandøren ikke havde afstemt dine ønsker med prisen godt nok? C. Blev deadline overholdt eller bare tæt på?
D. Afslutningsvist når du har valgt leverandør. siger du til vedkommende at du vil betale kr. 2.000 mere for løsningen hvis de vil lave et designoplæg til dig som du godkender inden du binder dig til en aftale og hvis du aldrig bliver tilfreds med designforslaget, betaler du kun de kr. 2.000,-
E. Om du vælger en Magento, drupal eller Virtuemart open source løsning er mindre relevant efter min mening i forhold til det du skal sælge.
Du må selvfølgelig godt kontakte os og lade os give dig et bud, men det står dig frit for.
www.networkmedia.dk
Kim Dalgaard-Duus