Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

apprentice søger mentor

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Jeg har været væk fra arbejdsmarkedet i lidt over et år nu, det er nu virkelig begyndt at være hårdt ikke at have noget at rive i. Jeg har altid sagt til mig selv at jeg skal være selvstændig, nok fordi det meste af min familie også har valgt den vej, jeg har også selv haft startet noget op men pga. manglende talent indenfor lederskab lukkede jeg min virksomhed allerede efter 3 år. Jeg har rigtig mange ideer som hver gang bliver skrevet ned men aldrig kommer ud i verdenen. Jeg mangler simplethen det kendte "iværksætter-gen"

Jeg har derfor oprettet denne tråd i håbet om at finde en dygtig selvstændig iværksætter som vil lære mig de ting som ikke bare kan læres på et kursus. Jeg nyder hårdt arbejde, specielt hvis det udfordre min hjerne. Jeg vil betegne mig selv som yderst hurtig opfattende og meget hårdtarbejdende.


Jeg har en længere livshistorie som jeg gerne vil sende på mail så du evt. kan få en idé om hvem jeg er :)

 

Jeg vil dog lige pointere at det her er et seriøst indlæg og at det ikke bare er hvem som helst som jeg søger, det skal være en der virkelig har en masse at rive i, altså en hektisk arbejdsdag hvor der kan være brug for en "lærling" til at smide nogle opgaver over på men som samtidig også OSER af erfaring :) 

Jeg kræver intet i LØN! kun erfaring og masser af guldkorn, som på et senere tidspunkt skal hælpe mig på min vej mod udførelsen af mine idéer :) Jeg er ledig fra dags dato men jeg skal begynde at studere i det nye år.

 

Håber at få høre fra nogle af jer!

 

Mange hilsen The apprentice :)

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tænketank

Først og fremmest super fedt at høre du søger at udvikle dig ved følge de rigtige folk.

Har du henvendt dig personligt til nogle endnu?

Det er så vigtigt at du selv finder dine iværksættere som du vil følge. Lad for guds skyld være med at tage den første som har tid. Sæt dig ind i hvad du søger at lære og hvilken profil.

Indtil videre virker det lidt som om du slår en tråd op og håber på det bedste....det er ABSOLUT IKKE at gøre hvad der skal til. Du bliver nød til at støve keyboardet af, researche på de folk og de områder du gerne vil ind i. Derefter sender du evt privat besked osv.

Det giver en kæmpe succes fornemmelse når du henvender dig personligt stilet.

SCENARIE HOS MODTAGER..."okay der er en her som har opdaget mig og mener at jeg er den bedste indenfor mit felt, vedkommende er så vild efter at lære mine kvaliteter at han/hun tilbyder gratis arbejdskraft mod at jeg lærer fra mig....."

Det er ikke hverdags kost og absolut noget som skaber følelsei alle personer, uanset udfaldet.

Så mit råd er at du tager skeen i din egen hånd og udvælger dine kandidater og så skruer du mega charmen på.

Iøvrigt så er det pisse cool at du gør det. Fedt at høre når udviklingen har så stort et fokus.

Til andre.

(konkluderet udfra teksten)

The apprentice rummer selverkendelse,ydmyg selvtillid, åbenhed og gå-påmod og LYSTEN.

Det er fanme vigtige kvalifikationer og det er der altid brug for.

Var det ikke noget for jante-tæskerne...at cementere deres succes via en motiveret personlighed???

Held og lykke og de bedste hilsner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

 

WOW, sikke et svar :) Mange tak, fedt at få feedback så tidligt.

 

Nej jeg har ikke henvendt mig til nogle, det er jo min begyndelse med dette indlæg :) Hvis det i indlægget virker som om at jeg tager den første som har tid er det en misforståelse.

Jeg ved præsis hvilken type det er jeg søger, en med gang i som har opnået succes men stadig elsker hårdt arbejde.

Tak for den gode idé med research og udsendelse af privat besked! Det havde jeg ikke tænkt på selv, så det vil jeg da helt sikkert give en chance hvis altså ikke at det sker noget herinde :)

Der er så mange super seje iværksættere herinde så synes helt bestemt at det skal have en chance her.

Forresten mener jeg at det jeg vil lære er noget alle iværksættere har. Men som få lærer at bruge. Jeg vil ikke lære om regnskab og drift osv. Men iværksætter mentaliteten, altså ikke for at træde nogle over fødderne så er det jo ikke en selvstændig med en webshop med dropshipping produkter jeg søger. Men ham/hende som har skabt et produkt fået det ud i verdenen, solgt sin virksomhed og startet noget nyt. Det er den iværksætter som aldrig stopper jeg søger :) 

 

Tak for dine ord Martin, virkelig awesome med feedback

BTW. jeg har oprettet 2 af disse indlæg også et under "jeg har et godt tilbud til dig". Der blev spurgt om hvor jeg geografisk er. Jeg befinder mig københavn :) Så vides det også herinde :)

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis jeg var dig, ville jeg kigge ind ad og tage et grundigt kig på dig selv.

Skriv så 3 evner ned du synes du mangler for at have success.

Derefter kigger du grundigt på disse tre ting og skriver så de 3 første personer ned du forbinde med disse evner.

Du vil nok sige at det måske ikke er muligt at få Bill Gates eller lign. som mentor, men ved at være lidt fræk, men man faktisk komme igennem til de fleste.

Følgende kunne være en test som fik dig ud af din komfort zone. 

Timothy Ferriss (forfatteren til 4-Timers Arbejdsuge) skriver i sin bog, at han i forbindelse med sine hold på Princeton (han er gæste forlæse indenfor iværksætteri), at han giver hvert hold en test (Comfort Challenge). Den går ud på at man ringer til at man over tre dage ringer til een potentiel "superstar" mentor om dagen.

Testen er selvfølgelig en test der skal rykke ved ens komfort zone. Hvis du er interesseret, inkluderer Tim en komplet strategi (med tilhørende "script" og det hele). Kan som du nok kan høre varmt anbefale bogen.

Et alternativ kan være at du melder dig ind i et netværk. Selv er jeg medlem af Junior Chamber International (JCI) og der har jeg blandt andet været med i et program hvor chefer i dansk erhvervsliv stillede op som mentorer til os medlemmer (kvit og frit). Jeg havde derfor en direktør for et it konsulenthus som mentor i 6 måneder (længden af programmet, vi er dog stadig i kontakt). I netværket er der også altid een man kan sparre med, der er mange iværksættere, men også phd studerende, landmænd, folk i forsvaret, management/hr konsulenter mv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tak for dit svar, helt sikkert noget jeg kan bruge! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)