Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonnumret ingen vil kendes ved.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har tidligere arbejdet for et teleselskab, og engang imellem ringede folk med netop dit problem.

Du kan få fat i krak eller dgs og bede dem om at slette det. 

Jeg ved at hos nogle selskaber (TDC og Telenor), har konsulenterne adgang til at se hvor nummeret ligger, så måske et opkald og en "gættekonkurrence" ? De plejer hos Telenor at være søde, hvis man forklarer sin situation. Numre der starter med 40 er gamle Sonofon (Telenor), så hvis du ikke kan huske om du har flyttet det, kan de hos Telenor slå det gamle nummer op (fra da du havde det hos dem), og fortælle dig hvem det eventuelt er flyttet til af udbyder. Herefter kan du jo ringe til den udbyder, og høre hvor det er flyttet derfra. 

Blot et par forslag - Håber det lykkes :)

 

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina Jørgensen:

Jeg har tidligere arbejdet for et teleselskab, og engang imellem ringede folk med netop dit problem.

Du kan få fat i krak eller dgs og bede dem om at slette det. 

Jeg ved at hos nogle selskaber (TDC og Telenor), har konsulenterne adgang til at se hvor nummeret ligger, så måske et opkald og en "gættekonkurrence" ? De plejer hos Telenor at være søde, hvis man forklarer sin situation. Numre der starter med 40 er gamle Sonofon (Telenor), så hvis du ikke kan huske om du har flyttet det, kan de hos Telenor slå det gamle nummer op (fra da du havde det hos dem), og fortælle dig hvem det eventuelt er flyttet til af udbyder. Herefter kan du jo ringe til den udbyder, og høre hvor det er flyttet derfra. 

Blot et par forslag - Håber det lykkes :)

Super tak for det. Jeg vil prøve nogle af dine fif imorgen.

//KPuds Vinduespolering

 

K

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhængig af hvor vigtigt det er for dig at få nummeret lukket, kan du jo oprette et abonnement hos f.eks. Oister (som ikke har bindingsperiode for nye abonnementer), og bede om at få nummeret overført til dem. Det kommer til at koste de 99 kr. Oister tager i oprettelse, men når nummeret er flyttet, ved du hvor du skal opsige det. :) 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:
Det kommer til at koste de 99 kr. Oister tager i oprettelse, men når nummeret er flyttet, ved du hvor du skal opsige det. :) 

Eller rettere: Man skal oplyse det eksisterende teleselskab til det nye, når man bestiller en overflytning, så der går højest sandsynlig kuk i nummerporteringen. Hvis det forkerte selskab står på blanketten er det reelt en forkert fuldmagt, så nummeret kan ikke porteres, men på et-eller-andet tidspunkt kan KPuds (som hedder?) nok få oplyst hvor nummeret reelt ligger.

At skyde gråspurve med kanoner (jeg tænkte på det samme, men det er en lidt besværlig metode). :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle du starte helt forfra og overveje om det overhoved er DIG der taler på telefonsvaren. Rent faktisk kunne det være din dobbeltgænger i en parralel verden? Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe og tage en snak med ham den anden :)

Håber du kunne bruge et godt ment råd Wink

 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Alei:
Jeg havde samme problem på et tidspunkt. Jeg fandt en liste over alle teleudbydere i dk, og sendte en mail til alle dem, hvis navn jeg kendte til...

Egentlig utroligt at sådan en liste findes frit tilgængeligt på nettet :)

http://www.och.dk/index2.asp?menutype=3&articleid=46

Operators Clearing House skulle vist være dem, der ligger inde med information om, hvor et nummer stammer fra, og hvor det ligger nu...

EDIT: Tryk på "Operatører" i menuen til venstre

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KPuds.dk:

Nu har jeg så ringet til, Telia, Telenor, CBB, TDC og 3, men INGEN vil kendes ved det. Hvad fanden gør jeg..? Jeg vel bare have det slettet så det ikke står der når man søger på mig.

Jeg har lige slået det op. Det ligger hos TDC, så det er dem du skal tage fat i.

Det er et abonnement der hedder "TDC Mobil", som ikke koster noget at have, hvis det er tilmeldt betalingsservice, emailfaktura og man ikke bruger det.

EDIT: Og det er det man bliver tilbudt hvis man ringer for at opsige sit abonnement, da de selvfølgelig har en interesse i at have så mange numre i databasen som muligt.

Af flere grunde er der ingen grund til at tage imod disse tilbud (gælder alle operatører), da det ikke kan give andet end rod, og der er som regel en grund til at man opsiger det.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gåden er løst. Det var et TDC nummer. Servicemedarbejderen hos TDC havde tastet forkert i går. Så nu er der styr på det. Skulle meget gerne være væk INDEN 30 dage.

Tak til alle der kom med gode og hurtige råd.

// KPuds Vinduespolering

K

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)