Jeg har tidligere arbejdet for et teleselskab, og engang imellem ringede folk med netop dit problem.
Du kan få fat i krak eller dgs og bede dem om at slette det.
Jeg ved at hos nogle selskaber (TDC og Telenor), har konsulenterne adgang til at se hvor nummeret ligger, så måske et opkald og en "gættekonkurrence" ? De plejer hos Telenor at være søde, hvis man forklarer sin situation. Numre der starter med 40 er gamle Sonofon (Telenor), så hvis du ikke kan huske om du har flyttet det, kan de hos Telenor slå det gamle nummer op (fra da du havde det hos dem), og fortælle dig hvem det eventuelt er flyttet til af udbyder. Herefter kan du jo ringe til den udbyder, og høre hvor det er flyttet derfra.
Jeg har tidligere arbejdet for et teleselskab, og engang imellem ringede folk med netop dit problem.
Du kan få fat i krak eller dgs og bede dem om at slette det.
Jeg ved at hos nogle selskaber (TDC og Telenor), har konsulenterne adgang til at se hvor nummeret ligger, så måske et opkald og en "gættekonkurrence" ? De plejer hos Telenor at være søde, hvis man forklarer sin situation. Numre der starter med 40 er gamle Sonofon (Telenor), så hvis du ikke kan huske om du har flyttet det, kan de hos Telenor slå det gamle nummer op (fra da du havde det hos dem), og fortælle dig hvem det eventuelt er flyttet til af udbyder. Herefter kan du jo ringe til den udbyder, og høre hvor det er flyttet derfra.
Blot et par forslag - Håber det lykkes :)
Super tak for det. Jeg vil prøve nogle af dine fif imorgen.
Afhængig af hvor vigtigt det er for dig at få nummeret lukket, kan du jo oprette et abonnement hos f.eks. Oister (som ikke har bindingsperiode for nye abonnementer), og bede om at få nummeret overført til dem. Det kommer til at koste de 99 kr. Oister tager i oprettelse, men når nummeret er flyttet, ved du hvor du skal opsige det. :)
Det kommer til at koste de 99 kr. Oister
tager i oprettelse, men når nummeret er flyttet, ved du hvor du skal
opsige det. :)
Eller rettere: Man skal oplyse det eksisterende teleselskab til det nye, når man bestiller en overflytning, så der går højest sandsynlig kuk i nummerporteringen. Hvis det forkerte selskab står på blanketten er det reelt en forkert fuldmagt, så nummeret kan ikke porteres, men på et-eller-andet tidspunkt kan KPuds (som hedder?) nok få oplyst hvor nummeret reelt ligger.
At skyde gråspurve med kanoner (jeg tænkte på det samme, men det er en lidt besværlig metode). :-)
Måske skulle du starte helt forfra og overveje om det overhoved er DIG der taler på telefonsvaren. Rent faktisk kunne det være din dobbeltgænger i en parralel verden? Så hvis jeg var dig, ville jeg ringe og tage en snak med ham den anden :)
Nu har jeg så ringet til, Telia, Telenor, CBB, TDC og 3, men INGEN vil kendes ved det. Hvad fanden gør jeg..? Jeg vel bare have det slettet så det ikke står der når man søger på mig.
Jeg har lige slået det op. Det ligger hos TDC, så det er dem du skal tage fat i.
Det er et abonnement der hedder "TDC Mobil", som ikke koster noget at have, hvis det er tilmeldt betalingsservice, emailfaktura og man ikke bruger det.
EDIT: Og det er det man bliver tilbudt hvis man ringer for at opsige sit abonnement, da de selvfølgelig har en interesse i at have så mange numre i databasen som muligt.
Af flere grunde er der ingen grund til at tage imod disse tilbud (gælder alle operatører), da det ikke kan give andet end rod, og der er som regel en grund til at man opsiger det.
Gåden er løst. Det var et TDC nummer. Servicemedarbejderen hos TDC havde tastet forkert i går. Så nu er der styr på det. Skulle meget gerne være væk INDEN 30 dage.