Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønkonto, med debitkort- tros RKI

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lundby
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen af jer der kan sige , hvordan og hvor man går hen hvis man er i den triste situation, hvor man er reg i RKI. Grundet en konkurs, er jeg havnet der, men er i super godt job igen og vil sammen med min kone bare gerne have en netbank med mulighed for at betale vores regninger, samt et debitkort så man kan fungere i samsundet. 

 

Er der banker ud over Eik , der ikke konsekvent afviser folk, på trods af vi ikke vil låne noget.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg var i en lorte situation kunne jeg altid få et Visa Electron + Lønkonto + Netbank... og det er mit indtryk at det kan alle stort set, alle steder. Du kan ikke skabe yderligere gæld med hverken Visa Electron eller Netbank.

Lønkonto må en bank ikke nægte dig.

 

Fra Lundby
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

det mente jeg heller ikke de måtte. Men det er dog sket fra nykredit bank og Sydbank indtil videre.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Expicom:

det mente jeg heller ikke de måtte. Men det er dog sket fra nykredit bank og Sydbank indtil videre.

Jeg ville ringe til finanstilsynet og fortælle dem at de nægter dig en lønkonto. Jeg havde en bekendt der var ude for det samme og han ringede til finanstilsynet og fik at vide de ikke måtte nægte dig det. Derefter krævede han at snakke med Filial chefen hos den første bank der nægtede ham en konto, og fortalte ham hvad de syntes om finanstilsynet.. Han fik en konto  :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en paragraf:

 

§ 19, at et pengeinstitut ikke uden en individuel og saglig begrundelse kan nægte at oprette en almindelig indlånskonto. Begrundelsen skal på anmodning gives i papirformat eller på andet varigt medium.  

At du er registreret i RKI, er ikke nogen saglig begrundelse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)