Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandører??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey alle sammen..

 

Min kæreste og jeg overvejer at starte en e-butik.. Vi har flere ideer til, hvad den skal indeholde - men.... Jeg har nu søgt og søgt.... og søgt på engros salg, specielt artikler til kæledyr, og jeg finder intet!!!! Eller jo - noget fandt jeg. Men de sælger ikke til web-butikker

Hvordan finder man en god leverandør??

Jeg forestiller mig, at vores produkter skal være af en god kvalitet, og ønsker derfor ikke links til en masseproducent i Asien. Det vil være et plus for mig, hvis det er dansk produceret...

Er det bare at gå i krig med at finde "gode mærker" hos almindelige butikker og så ringe producenten op??  

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Masseproducerede varer fra østen er ikke nødvendigvis lig dårlig kvalitet. De Dell computere man får står der stadig "Made in China" på. Det ville undre mig om ikke også mange af mærkevarerne får lavet tingene østpå. Hvis du skal købe i fx. Kina skal du dog typisk have den store pengepung frem og masser af lagerplads.

Ellers kan du overveje om din lokale dyreforretning ikke vil lade dig sælge nogle af deres varer på kommission.

/Jesper

Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper..

Det er ikke fordi jeg nægter at sælge varer, der er produceret i Asien. Det jeg mener er, at der er mange steder, hvor man har de der tilbud " Køb 100 stk for 50 kr. ". Hvor det er ofte er varer, der ikke er af så god kvalitet..... Hmmm det kom vist til at lyde meget indviklet... Men jeg håber, du ved, hvad jeg mener...

 

Det du nævner med den lokale dyrehandel... Hvad vil det sige at sælge varer på kommision?? Og hvorfor skulle han hjælpe mig, når jeg egntlig vil være en konkurrent til mig??

 

June

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Følgende kan være et eksempel på kommisionssalg:

1) En kunde køber en vare du har på din hjemmeside

2) Du skynder dig ned i dyrehandlen og henter varen, pakker den og sender den.

3) Du betaler dyrehandlen et beløb der er lavere end det du solgte den til.

Det kan meget vel være at dyrehandlen vælger IKKE at gøre det. Men argumenterne for at han burde overveje det er følgende

1) Du kan love ham kun at sende med posten og ikke tillade afhentning. Internettet vil altså være det eneste sted i er i konkurrence, ikke lokalområdet.

2) På Internettet vil du konkurrere ligeligt med samtlige dyrehandler i kongeriget, ikke kun hans.

3) Derfor vil han højst sandsynligt ikke kunne mærke en nedgang i eget salg selvom han leverer til dig.

4) Han tjener penge hver gang du sælger en vare.

5) Den hårde: Hvis du får varerne fra en anden leverandør slipper han ikke for konkurrencen alligevel. Dette ville jeg dog overveje ikke at nævne eller at omgå det med varsomhed. Antydninger af trusler er ikke nødvendigvis fordrende for et godt samarbejde der jo i bund og grund er det man ønsker. Ikke desto mindre er det en korrekt betragtning.

Til sidst vil jeg lig enævne at kommisionssalg og "dropshipping" er meget lig hinanden. Søg både herinde og på google med "dropshipping" og se hvad der dukker op.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)