Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samme navn som en amerikansk virksomhed - Går det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er.

Jeg har langt om længe fundet et navn til min virksomhed som jeg er tilfreds med, og som jeg mener repræsenterer det jeg laver, på en god, fangende og professionel måde. Både virksomhedsnavn og domæne er "ledigt" i Danmark, men jeg har nu opdaget at en amerikansk online virksomhed har samme navn. Vi er på ingen måde konkurrenter, og bliver det heller aldrig, men hvordan er "etiketten" for at kopiere virksomhedsnavn? Hvad er din holdning?

Jeg vil gerne understrege at jeg 100% selv har fundet på navnet, men at det så efterfølgende har vist sig at det findes i forvejen, i USA.

Jeg ser frem til at høre din mening om "problemet".

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Altså du skal i hvert fald starte med at undersøge om der er varemærkebeskyttelse på navnet.

Og så må du jo overveje om du på sigt vil sælge dit produkt i USA eller kun her i Danmark. Hvis du ønsker USA som marked er det nok ikke nogen god ide.

Ligeledes er det godt at finde ud af hvad det er for en virksomhed, om de har deres ting i orden - eller om du vil forbundet med en mindre heldig virksomhed. Så tjek hvilken kritik der findes af virksomheden.

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kommer det selvfølgelig lidt an på branchen for begge virksomheder, men konflikter det ikke kan jeg ikke se problemet i det. Held og lykke med dit foretagende :-)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:

Altså du skal i hvert fald starte med at undersøge om der er varemærkebeskyttelse på navnet.

Og så må du jo overveje om du på sigt vil sælge dit produkt i USA eller kun her i Danmark. Hvis du ønsker USA som marked er det nok ikke nogen god ide.

Ligeledes er det godt at finde ud af hvad det er for en virksomhed, om de har deres ting i orden - eller om du vil forbundet med en mindre heldig virksomhed. Så tjek hvilken kritik der findes af virksomheden.

Tak for dit svar. Ved du hvordan jeg konkret tjekke om det er varemærkebeskyttet?

Jeg havde ikke overvejet det med at dårlig omtale kan smitte af, men det er jo selvfølgelig klart. Det giver lidt stof til eftertanke.

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:

Altså du skal i hvert fald starte med at undersøge om der er varemærkebeskyttelse på navnet.

Og så må du jo overveje om du på sigt vil sælge dit produkt i USA eller kun her i Danmark. Hvis du ønsker USA som marked er det nok ikke nogen god ide.

Ligeledes er det godt at finde ud af hvad det er for en virksomhed, om de har deres ting i orden - eller om du vil forbundet med en mindre heldig virksomhed. Så tjek hvilken kritik der findes af virksomheden.

enig ;) godt svar

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)