Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ø i brochure og oe på google?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal lave en side for en butik med 2x ø i navnet. Min idé er at købe både oexxxxoe.dk og øxxxxø.dk og så bruge ø i brochure etc og 301 redirect denne adresse til oe. er det fornuftigt?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Det er det eneste rigtige, hvis man skal udtrykke det helt klart. Der har været mange lignende sager her på Amino.dk om netop æ, ø og å i domæner.

De fleste eksperter siger, at du skal redirecte "de dumme bogstaver" til de mere url-venlige set med engelske briller, der altså i dette tilfælde er oe Smile

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også det jeg mener at var den endelige konklussion. For i brochure etc. ser det ikke skide proffessionelt ud med oe - Og de få folk der ikke kan tilgå Ø der redirecter til oe, kan finde os på google. Navnet er ret specielt ;)

Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Det lyder til det "rigtige" svar er givet..

Men i stedet for oe kunne du også nøjes med o, som substitut for ø.. så kunne du evt. i logo og generel omtale af virksomheden bruge ö (o med omlyd - de 2 prikker over o'et).. og i web-adressen skriver du bare o..

Men om man skal bruge oe eller o kommer meget an på navnet.. og da du, forståeligt nok, vil holde det hemmeligt, så er det lidt svært at give gode råd på det..

Arh, så lige, at det ikke var en virksomhed du var ved at starte op.. men måske det kan bruges alligevel.. nogle gange ser o bare pænere ud end oe..

God fornøjelse

Martin

Martin S. Heiselberg, Grafisk designer

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 05:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin S. Heiselberg:

Hej Mark,

Det lyder til det "rigtige" svar er givet..

Men i stedet for oe kunne du også nøjes med o, som substitut for ø.. så kunne du evt. i logo og generel omtale af virksomheden bruge ö (o med omlyd - de 2 prikker over o'et).. og i web-adressen skriver du bare o..

Men om man skal bruge oe eller o kommer meget an på navnet.. og da du, forståeligt nok, vil holde det hemmeligt, så er det lidt svært at give gode råd på det..

Arh, så lige, at det ikke var en virksomhed du var ved at starte op.. men måske det kan bruges alligevel.. nogle gange ser o bare pænere ud end oe..

God fornøjelse

Martin

 

Tak for svaret Martin.

Jeg har valgt OE og Ø domænet. Som sagt så skal oe primært findes på Google når folk søger efter det butikken sælger. Ø skal trykkes i brochure etc. og redirectes til OE så får brugerne er det nemmere at "forstår" med Ø ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)