Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bombesikker investering

Side 6 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
 

Banneret er da fint og miljømærkningen også fin, eneste bagdel er man betaler for det, så kan miljøsvinene slippe billigere.

Jo det er da fint nok med en miljømærkning, men teoretisk set kan miljøsvin også have en virksomhed med  miljømærkning og betale for det. Man kan altid finde grønne produkter at hande med og få sit miljømærke, men hvis man kører ud til sine kunder i en motherfucker af en benzinsluger, så kan man godt pakke alle sine miljømedaljer langt væk Smile nu var køretøjet bare et eksempel, det kunne være så mange andre ting.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:
men hvis man kører ud til sine kunder i en motherfucker af en benzinsluger, så kan man godt pakke alle sine

Hehe når jeg får råd til det, så skal jeg da have en Audi RS4/S4 - og så kan folk mene og synes hvad de vil. Mit udgangspunkt er at jeg sælger produkter som er rene og grønne og som jeg ved ikke skader andre. Hvis kunder fravælger mig fordi jeg gerne vil køre i en fin bil, så fred være med det, der er lande nok :)

Jeg synes så alle skal gå barfodede i fremtiden, så er der ikke nogen klimaforandringer hehe

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

DC Trading:
Jeg synes, at den nuværende teknologi er tilstrækkelig og den eneste begrænsning, derfor kun er lovgivningen

I det nye nr. af bladet motor (fra fdm), er en artikel om den helt nye prius, hvor produktionen starter i 2012. 

Tekniske data:

Rækkevidde på strøm: 20 km. (op til 100 km/t)

Benzinøkonomi: 38,5 km/l (50/50 benz/strøm)

Benzinøkonomi: 20 km/l 100% benzin.

Pris: kr. 650.000 heraf afgift: kr. 375.000

Grunden til at bruge hybrid frem for nuværende diesel, må være at de delvist kører på strøm. Men praktisk set er strømmen brugt på max 2 ture i indre by, og dermed ikke fordelagtigt forhold til merudgiften på bil & drift.

De kommende el og hybrid biler, er ikke beregnet til taxakørsel da rækkevidden er for kort. Bilerne er mere beregnet til hr og fru Danmark der kører på arbejde og hjem igen, hvor de i mellemtiden kan oplade bilen inden næste tur.

Vil ikke nødvendigvis sige det skal være den nye Prius, jeg synes også de afgifter er total latterlige, men det har de vel været i årtier efterhånden. Der burde bare komme noget nytænkning på banen, når det gælder miljø.

Jeg kiggede lidt rundt på nettet og faldt over dette:

http://friturebil.blogspot.com/

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Nu må du jo ikke blande solvarme og solceller sammen, det er 2 vidt forskellige produkter.

 

Det var dig, det mente at solceller havde en tilbagebetalingstid på 8-10 år. Det har de ikke, det har solpaneler. Solceller er ikke rentable hvia man har strøm indlagt.

Anders Mikkelsen, Nr1:

De 2 produkter kan næppe sammenlignes, men de er begge kanon investeringer for en husejer.

Desværre ikke. En tilbagebetalingstid på 7-13 år er ikke "kanon investering" og det gælder endda kun solpaneler.

Mvh Maria

 

 

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

Det har du ganske enkelt ikke ret i.

Der er lavet forsøg med solcelleanlæg i Thy, der helt klart dokumenterer en tilbagebetalingstid på 8 - 10 år.

Jeg synes du lige skal se Deres forsøgs resultater de ligger på nettet, jeg har ikke lige adressen ved hånden, inden du fortsætter din argumentation imod solceller.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Undersøg du bare prisen på at få solceller til at dække dit forbrug af strøm. Så vil du blive overrasket.

Næste punkt - og vel egentlige det væsentlige: Hvis du synes at en tilbagebetalingstid på 7-13 år er en kanon investering, så fint med mig. Jeg gør ikke.

Mvh Maria

 

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading,

Jeg forstår at økonomi og andre emner er helt underordnede i forhold til miljø.

Kan du ikke fortælle lidt om, hvad du har gjort selv? Har du f.eks. købt en hybridbil eller anlagt jordvarme-anlæg, solcelletag, opstillet en vindmølle på din jord?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:
Der burde bare komme noget nytænkning på banen, når det gælder miljø.

http://politiken.dk/politik/ECE1076528/danskerne-krise-overtrumfer-terrorisme?track=eblisterseneste

se megafon målingen,

Der vægter danskerne økonomi, hospitaler og sundhed samt uddannelsespolitik over miljø, så der er ikke en reel chance for at din idé prioriteres højt før de udfordringer løst, og reelt set så tror jeg hellere at folk vil have løst de udfordringer der ligger under end at fokusere på det.

Det man så kan sige i denne evindeligt latterlige debat (læs debatten er latterlig, ej det grønne ønske) om grøn energi det er, at hvis DK eller regeringen ville noget, så bestilte de vindmøller hos Siemens eller Vestas og vi blev 100% selvforsynende, men nej politik stopper dette.. så skråt op med politikerne og deres grønne ævle bævle snak som er indholdsløst nonsens.

Køb ren argan olie her

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria.

forventer du at kunne få en selvforsyning af el gratis? eller sagt på en anden måde hvor langt skal vi ned før du vil investere?

Er det 6 - 7 åt ? 4-5 år ? 2-3 år?

Det er helt urealistisk at tro man kan få et anlæg der kan levere gratis strøm i minimum 30 år tilbagebetalt på f.eks. 5-6 år!

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej Maria.

forventer du at kunne få en selvforsyning af el gratis? eller sagt på en anden måde hvor langt skal vi ned før du vil investere?

Er det 6 - 7 åt ? 4-5 år ? 2-3 år?

Det er helt urealistisk at tro man kan få et anlæg der kan levere gratis strøm i minimum 30 år tilbagebetalt på f.eks. 5-6 år!

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

Men hør nu...hvis det finansieret med en F1'er kan det da godt være at renten er lav i 2010 og 2011 hvad med når F1eren er på 4-5 % om fx 3 år...og der er andre omkostninger end dem du nævner...

vil gerne se en konkret beregning før jeg er overbevist...men jeg er da fortsat åben...:)

Side 6 ud af 9 (86 indlæg)