Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til akkord

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har et godt råd til hvordan man kan låne til en akkord

vi har fået mulighed for en akkord med vores bank, vi skylder ca. 1 mill. men kan få en akkord ved at finde 300.000,-

grunden til vores problemer ligger i to ejendomme som ikke er særlig salgsbare, på den ene som er en ren erhvervsejendom skyldes knap 200.000,- , ejendomsværdien er sat til 1.200.000,- , og vi har haft mægler på den nu, som mener han kan få omkring 1 mill. for ejendommen, spørgsmålet er jo blot hvornår

den anden ejendom har vi ca. 400.000,- i fast lån i og der er ejendomsværdien også omkring 1.200.000,-

så selv om begge ejendomme blev solgt til halvdelen af ejendomsværdien ville der rigelig være plads til de 300.000,- vi skal betale banken

problemet er blot at så snart man snakker akkord, så står andre pengeinstitutter af, og det samme med kreditforeninger

er der nogen der kan komme med et godt forslag til denne gotiske knude

Mvh Kronborg

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

corona:
Er der nogen der har et godt råd til hvordan man kan låne til en akkord ..........

..... problemet er blot at så snart man snakker akkord, så står andre pengeinstitutter af, og det samme med kreditforeninger

er der nogen der kan komme med et godt forslag til denne gotiske knude



Har - I haft fat til mere end 2 banker ?

Den mægler der har sagt at den kan sælges til 1 mill har formodentlig samarbejde med et kreditinstitut. Hvis vi nu slutter lidt baglæns .... så må han mene at det kreditinstitut vil være interesseret i at finanserer ved et evt. salg.

Lad os så sige at (fordi de ikke er så vilde med bygningen) de kun vil finansiere 60% af bygningen - så er der stadig penge nok til de 300tkr -

Måske driver de bank også den her kreditforening - har I prøvet den vej rundt ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nybolig erhverv der har kigget på ejendommen,  og sparekassen vendsyssel der har sagt nej, og de samarbejder med nykredit.

så har jeg talt med bl.a. nykredeit, realkredit danmark, BRD kredit, og så snart man nævner akkord, får man at vide, at så vil de ikke låne, for så er man pr. definition en dårlig betaler

i dag ser man jo ikke på de værdier folk har, men deres indtjeningsmuligheder, og der er vi jo nok stået af ræset, da jeg er på efterløn og min mand på pension

det jeg har svært ved at forstå er at vi ikke kan låne de 300.000,- , idet vi jo flytter bank og samtidig flytter voret indexkontrakter med, hvor der i dag står ca. 300.000,-  og som jo indexreguleres når de bliver udbetalt løbende, og derved sagtens kan betale forrenting og afdrag af 300.000,-

dette set helt ved siden af at den ene ejendom skal sælges, om det så bliver til under det mægleren mener det kan koste

Mvh Kronborg

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart, at bankerne ikke er vilde med at låne ud til folk der har fået en gældsakkord, for det betyder jo, at der er andre der har tabt penge på kunden - og det frygter de jo sker igen.

Jeg ville sætte den ene ejendom ned med 50% for at skyde den af øjeblikkeligt, så er der penge til akkorden og gælden i ejendommen. Det er en træls situation at skulle tabe penge i forhold til vurderingen, men hvad er alternativet?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper Jepsen:

Det er klart ........

Jeg ville sætte den ene ejendom ned med 50% for at skyde den af øjeblikkeligt, så er der penge til akkorden og gælden i ejendommen. Det er en træls situation at skulle tabe penge i forhold til vurderingen, men hvad er alternativet?

Good point! Og ret beset har du 700tkr ( din gæld nedskrives til 300tkr, skriver du) at kunne reducere med i yderste konsekvens og sá stadig ende i 0 i forhold til det du ejer i dag

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det var så enkelt, så ville jeg gøre øjeblikkelig, men i følge ejendomssmægleren er det ikke løsningen

hvis nogen er interesseret i ejendommen på den placering den har, så er det ikke fordi den kun koster det halve

det jag havde håbet på at få hjælp til herinde var et råd omkring alternativ financering, og da det kun kommer til at dreje sig om en kortere periode, er jeg ikke nervøs for en forhøjet rente

det det drejer sig om ligenu er at få akkorden på plads, så vil det efterfølgende ikke være noget problem at få det konventeret til billigere lån

Mvh Kronborg

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej.

Så enkelt er regnestykket nu heller ikke.

Der er både salgsomk. og omk. til ejd.mgl. men for at ende o 0 kr. skal du bruge kr. 200.000 til indfrielse af gælden i ejendommen + kr. 300.000,- til akkorden i banken + ejendomsmægler salær 35 + mæglerens udlæg og omkostninger du skal nok regne med ialt ca. Kr. 75.000,- heril salgsomkostninger ca.  stempel og tinglysning, refusionsopgørelse mv. ca. kr. 75.000,- (Måske højt sat) Ialt Kr. 150.000,-

Så har vi en minimumspris på kr. 650.000,- få mægleren til at sætte den til salg for kr. 750.000,- og vær klar til et afslag på kr. 100.000,- ved hurtig handel.

Så burde ejendommen hurtigt kunne skydes af.

Hvad er det foriøvrigt for en ejendom (erhverv / bolig ) ?

Hvor ligger den?

Ligger den i udkants Danmark, kan selv denne pris være for meget for ejendommen.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)