Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig vikar - sygplejesken

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg er uddannet sygeplejeske , og ønsker gerne at være selvstændig vikar..

 

jeg vil gerne høre hvordan man starter? jeg skal sikker til starte med lave et kontrakt med nogle læger og sygehuse..

 

men hvor registrere jeg selvstændig og hvilket forsikringer er der.. jeg vil gerne have alle detaljerne da de første gang jeg prøver det her.  så en der kan være sød fortæller mig helt fra det grundlæggende hvordan jeg starter op?

 ps. jeg har før hen arbejde for et vikarbureau..

Tak på forhånd..

 

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Grunden til at arbejdsgivere (sygehuse, læger og andre), bruger vikarbureauer til korttidsansættelser, er netop det at bureauerne tager risikoen/ansvaret for at skulle betale løn under sygdom, forsikringer, pension og feriepenge til dig der arbejder som vikar.

Hvis du ønsker at være uafhængig af et bureau, skal du derfor oprette dig som selvstændig erhvervsdrivende. Indledningsvis ved at oprette en enkeltmandsvirksomhed og der til hørende CVR-nummer. Her kan jeg varmt anbefale at du starter på http://www.startvaekst.dk, som også indeholder al den information du har brug for i forbindelse med dine overvejelser. Vær dog blot opmærksom på, at du nu selv må finansiere dine sygedag, pensioner og forsikringer...ja alt hvad der måtte være.

Næste skridt er markedsføringen af dig selv. Jeg ser ikke et egentlig behov for at lave kontrakter med dine potentielle kunder, men de skal vide at du står til rådighed, og på hvilke betingelser. (Kontaktinformation, kompetencer, priser, tilkaldevarsel med mere.) Kan du få en kontrakt i hus om levering af et fast antal timer eller lignende, er det da fint, men så ryger din nyvunde frihed jo også til en vis grad.

Her kan det godt blive svært, jo mindre du allerede har gode forbindelser.

Fordelen ved at ringe til et bureau, er at de har mange vikarer med forskellige kompetencer, og arbejdsgiverne skal dermed ikke bekymre sig om at gennemgå flere forskellige kandidaters CV for at finde den med det rette erfaringsgrundlag, det klarer bureauet.

Min anbefaling vil være at du sigter på at markedsføre dig over for ganske få arbejdsgivere, specifikke sygehusafdelinger, lægehuse, så du kan opbygge personlige relationer til de enkelte arbejdsgivere.

Der er mange om buddet. I disse dage fritstilles der et hidtil uhørt antal sygeplejersker landet over. Denne udvikling har stået på i mere end et år, og der er mange af de arbejdsløse sygeplejersker der har ambitioner om at blive selvstændige. Den serviceforringelse, som der naturligt følger de mange nedskæringer i det offentlige, efterlader nemlig et udækket behov for sygepleje blandt borgerne. Flere og flere oplever således at det offentlige ikke slår til.

En del af disse, har private sundhedsforsikringer, typisk gennem deres arbejdsgivers forsikringsselskab. Heri ligger der en forretningsmulighed for dig. En stor del af vores medborgere er de ældre. De ældre borgere i samfundet sidder for tiden på en meget stor andel af den samlede formue i landet, og mange af dem har derfor mulighed for at købe sig til de ydelser de har behov for. Endnu en forretningsmulighed for dig.

Jeg har overvåget markedet og udviklingen i det offentlige i et godt stykke tid nu. I modsætning til dig, er jeg ikke sygeplejerske, men er til gengæld erfaren inden for opstart af virksomhed, administration og markedsføring. Netop nu, er jeg så småt ved at gå i luften med en virksomhed som tager sig af alt det administrative, markedsføring, daglig drift med videre. Her er jeg ved at opbygge en database af selvstændige sygeplejersker som så kan engagere sig fra sag til sag som de selv ønsker det. Du kan følge med på den midlertidige adresse: http://www.humancare.carima.dk/ Måske det var noget for dig?

Selv om et direkte samarbejde ikke skulle være noget for dig, giver jeg et par gode råd med på vejen når du har behov for det. Du kan kontakte mig på mailen jacob.strange@carima.dk, eller via hjemmesiden.

Med hensyn til forsikringer, så antager jeg du tænker mest på arbejdsløshed? Den del skal du kontakte din a-kasse omkring. Der er helt fast regler for hvordan du kan kommer på supplerende dagpenge i en periode, og hvordan du gradvist kan arbejde dig op til en indtægt som gør at du ikke længere er at betragte som arbejdsløs. Din a-kasse vil sikkert også kunne henvise dig til andre som tilbyder forskellige former for forsikringer i forbindelse med dit liv som selvstændig. Er du medlem a en fagforening, vil du oftest også kunne rådgive og vejlede dig omkring mange af de forhold du skal være opmærksom på.

Jeg håber du, og måske andre Amino’er, kan bruge svaret til noget, og ønsker dig held og lykke.

Venlig hilsen

Jacob

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)