Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig vikar - sygplejesken

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg er uddannet sygeplejeske , og ønsker gerne at være selvstændig vikar..

 

jeg vil gerne høre hvordan man starter? jeg skal sikker til starte med lave et kontrakt med nogle læger og sygehuse..

 

men hvor registrere jeg selvstændig og hvilket forsikringer er der.. jeg vil gerne have alle detaljerne da de første gang jeg prøver det her.  så en der kan være sød fortæller mig helt fra det grundlæggende hvordan jeg starter op?

 ps. jeg har før hen arbejde for et vikarbureau..

Tak på forhånd..

 

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Grunden til at arbejdsgivere (sygehuse, læger og andre), bruger vikarbureauer til korttidsansættelser, er netop det at bureauerne tager risikoen/ansvaret for at skulle betale løn under sygdom, forsikringer, pension og feriepenge til dig der arbejder som vikar.

Hvis du ønsker at være uafhængig af et bureau, skal du derfor oprette dig som selvstændig erhvervsdrivende. Indledningsvis ved at oprette en enkeltmandsvirksomhed og der til hørende CVR-nummer. Her kan jeg varmt anbefale at du starter på http://www.startvaekst.dk, som også indeholder al den information du har brug for i forbindelse med dine overvejelser. Vær dog blot opmærksom på, at du nu selv må finansiere dine sygedag, pensioner og forsikringer...ja alt hvad der måtte være.