Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter man et Andelsselskab ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvad er kravene for at stifte et andelsselskab, hvad er evt. stiftelsesomkostninger f.eks. ?

Jeg synes ikke rigtig jeg har kunnet finde noget omkring det.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andelsselskab, er i familie med foreninger og f.eks. et smba.

De eneste krav til at oprette et sådant, er vedtægter.

Der er ikke nødvendigvis stiftelsesomkostninger - men hvis i skal være på den sikre side, skal i kontakte en advokat der ved noget om dette emne.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andelsselskab er et vidt begreb (produktion, salg o.l.) men helt overordnet er det et krav at selskabet har et kooperativt formål for at kunne betragtes som andelsselskab i ordets egentlige forstand. Jeg ville også gå til en advokat.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for svaret :-)

Årgsagen til at jeg spørger er egentlig at jeg har fået en projekt idé som jeg over nogle år ønsker at føre ud i livet. Det er ikke en egentlig forretnings idé som sådan. Men et socialt projekt der er forbundet med visse omkostninger og som erhverssponsorer kunne have en interesse i at støtte. Ligeldes er det min tanke at man skal kunne støtte projektet og evt. købe sig indflydelse.

Det er der at virksomheds tanken kommer ind i billedet. Og derfor jeg tænkte på Andelsselskab.

Jeg har dog på ingen måde indsigt i området og er derfor i tvivl omkring hvordan det skal skrues sammen, Måske jeg skal have en snak med en advokat, som i foreslår.

(Jeg ønkser på nuværende tidspunkt endnu ikke at delagtiggøre offentligheden i min projekt idé)

 

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Bennie.

Jeg tænkte. Det navn har du set før, men ikke før jeg så din website adresse gik det op for mig hvorhenne.

Du var jo chef for ISS i Tinglev på det nu lukkede Mærsk Container Industri tilbage omkring 1999-2000. Er du stadig indenfor rengøringsbranchen ?

Se evt. mit svar oppe over dette indlæg mht. mit spørgsmål.

 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det er rigtigt nok. Nu ved jeg jo ikke hvem du er, men du er da velkommen til at droppe mig en mail fra min hjemmeside.

Og nej - det var mit sidste livtag med rengøringsbranchen.

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Bennie Larsen:

Ja - det er rigtigt nok. Nu ved jeg jo ikke hvem du er, men du er da velkommen til at droppe mig en mail fra min hjemmeside.

Og nej - det var mit sidste livtag med rengøringsbranchen.

 

hehe nej har ikke fået personificeret min profil - det må jeg hellere få rettet op på.

Jeg gjorde rent i malerkabinen bl.a. Senere skiftede jeg til produktionen og gik kort efter i lære som automatiktekniker. Idag læser jeg til socialrådgiver.

Mvh.

Roar Alias Sønderjyden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)