Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politiker: Er du FOR eller IMOD at forbedre forholdene for virksomhederne?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Valget nærmer sig og jeg vil vælge at skyde valgkampen igang her på Amino.

Jeg har eet stort spørgsmål til de politikere, der tør svare:

Politiker: Er du FOR eller IMOD at forbedre forholdene for danske virksomheder?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg er blevet totalt forvirret de seneste år.

Jeg oplever, at mange politikere siger een ting; men vi kan som selvstændige konstatere, at det er det modsatte, der sker i virkeligheden.

Man siger, at byrderne skal lettes for dansk erhvervsliv. Du og jeg véd, at kun en velsmurt og toptunet maskine kan yde maksimalt.

Og en velsmurt maskine/virksomhed kan levere et langt større afkast (ja, nu kommer det forløsende ord: STØRRE VIRKSOMHEDER KAN BETALE LANGT MERE I SKAT (nu burde øjnene stråle) når maskinen/virksomheden kan få lov til at arbejde med dét den er bedst til.

Og det er IKKE at blive påtvunget det ene kreative forslag efter det andet for at få økonomien i statskassen til at hænge sammen BARE fordi det er en politik ikke at hæve skatten. 

Hvis politikerne mangler penge, så fortæl det åbent og justér nogle få % for at få tingene til at hænge sammen.

Kald en dør for en dør og en spade for en spade.

I min verden er det bedste politikerne kan gøre for de danske virksomheder, at fjerne ting - altså rent faktisk slette, terminere, afslutte, slukke noget, der er en belastning.

Men jeg oplever, at den eneste måde politikere kan forholde sig til det omgivende samfund på, er ved at tilføje ting - tilføje nye love, tilføje nye skjulte beskatninger, nye udvalg, nye forordninger, F.eks.:

Iværksætterskatten, nye affaldsafgifter, større krav til løn-indberetninger og multimedieskatten.

Om det er fordi, det er den eneste måde en politiker kan (be)vise sin værdi, véd jeg ikke. Jeg oplever bare, at det på det helt personlige plan er vigtigt for en politiker få en synlig credit med deres navn på hvad de har udrettet.

Jeg forstår det godt. Det er en helt naturlig menneskelig følelse. Den harmonerer bare rigtig dårligt med det, som det danske samfund har brug for lige nu.

Og ja, det er da ikke fedt at lægge navn til en lov der forsvinder, en afgifttype der forsvinder eller er lukningen af et udvalg, der ikke aner hvad de skal lave.

Men hvad hvis vi gjorde en dyd ud af forenklingens kunst. Hvordan ville Danmark se ud om 4 år?

Hvad hvis vi satte en mindeplade op på Rådhuspladsen, hvor NAVNENE hvert år bliver skrevet på de politikere, der har været med til at forenkle, slette og fjerne ulemperne for det danske erhvervsliv?

Og måske en årlig prisoverrækkelse i TV i den bedste sendetid?

I min verden ville det være god underholdning at høre hvordan politikere har kæmpet for deres (forenklings)sag og bliver kåret som vinder af Erhvervslivets Politikerpris for at have gjort en ekstradinær indsats på at forenkle forholdene for erhvervslivet.

Eksempelvis ville jeg uden problemer kunne stemme på de personer, der har været frontkæmpere for at få digitaliseret SKAT. Det er da godt gået Yes

Hvad hvis DET blev målet for de politikere, som vi iværksættere, selvstændige og virksomhedsejere skal stemme på ved næste valg?

Hvilke politikere tør svare her? 

Hvilke politikere har lyst til at "mænge sig" med erhvervslivet her FØR hele det store cirkus starter?

Det eneste du skal huske er, at dette indlæg med stor sansynlighed bliver stående på Nettet i mange år fra nu af - så lad være med at love mere end du kan holde Wink

Jeg glæder mig til at finde ud af hvor jeg skal sætte mit kryds.

Andre end politikere er selvfølgelig også velkomne til at debattere...

Godt valg - når det kommer.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Christian iMARKETING:
I min verden er det bedste politikerne kan gøre for de danske virksomheder, at fjerne ting - altså rent faktisk slette, terminere, afslutte, slukke noget, der er en belastning.

Så er du en "ultra-liberalist"

(det var positivt ment herfra :-))

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Eksempelvis ville jeg uden problemer kunne stemme på de personer, der har været frontkæmpere for at få digitaliseret SKAT. Det er da godt gået Yes

Hej Christian

Forhåbentlig mener du blot det at have tænkt tanken om at digiitaliserer Skat. For der er det værste gang makværk der længe er set. Der er bygget ovenpå et system der allerede var umuligt at få en ordentlig information ud af. En så simpel ting som at få et kontoudskrift over hvad der over tid er tilskrevet den enkelte af smarte gebyrer, renter, skatter og hvad den enkelte har indbetalt til d.d. er umulig at få ud af systemet. Går du ind for at villle udskrive din årsopgørelse bliver hver gang spurgt om du fremover vil have den udskrevet som papirudgave eller digitalt. Et skoleeksempel på milliardspild i den offentlige sektor.

Du forenkler virkeligheden med udelukkende at se forholdene fra virksomheder.
Det problem du rejser er generelt. Se f.eks. på hvorledes regelsættet er omkring personer der for arbejdsløshedunderstøttelse, kontanthjælp, førtidspension kunstnerstøtte og SU alle andre overførselsindkomster.

Hvorfor er der ingen politiker der står til lyd for en negativ skattebetaling som afløser for alle disse overførselsindkomster. F.eks. gradueret i forhold til alder, således at den når sit højeste niveau ved en alder 
på f.eks. 25 år. Hvor mange fuldtidsstillinger  ville der ikke kunne spares i den off. sektor. Det ville være interessesant at få tal på, men et er sikkert den samlede benefit ville være enorm. Dette vile være en forenkling der ville lette det for både virksomheder og den enkelte og samtidig være mere retfærdig.

Men derudover er jeg meget enig i dine betragtninger, har ofte tænkt den tanke om nogen ville sætte sig sammen og hver gang der blev fremsat en ny lov så at fremkomme med et eksempel på hvorledes det samme kunne opnåes ved en forenkling.

Den udvikling der d.d. er igang vil med sikkerhed føre os frem mod et samfund der er så kompliseret at det stopper for den enkeltes virkelyst og jeg tvivler på at det vil blive bedre med en ny rød blok.

mvh
Bertil V Thomsen

  

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar, begge to.

Jeg mener tanken om at digitalisere SKAT - og også at have styrken til at gennemføre det.

Jeg er ikke i TVIVL om, at tingene kunne gøres endnu bedre. Men hey, de er i gang, de kan sikkert se, hvor skoen trykker og skal nok på sigt arbejde med at forbedre det.

Jeg nyder bare, at indberetninger mv. kan klares over Nettet og at vi ikke som samfund ikke betaler til en masse papirskubbere hvis de i stedet kunne blive produktive, f.eks. i den private sektor.

Tiden går så stærkt i den digitale verden, at vi hurtigt glemmer hvordan det var inden SKAT blev digitaliseret.

Anyways, det bliver interessant at se, om der er nogen politikere derude, der tør give deres besyv med - eller om de først melder deres ankomst når valget er skudt i gang.

I min verden får en politiker, der offentligt vil debattere med iværksættere og virksomhedsejere INDEN et valg en hel del + på kontoen - bare for at turde have en mening om tingene.

Venlig hilsen,

Christian

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helst høre fra politikere der er IMOD at forbedre forholdene for virksomhederne.- En sådan udmelding, fra hvilken som helst politiker, vil overraske mig en smule.

Mon ikke samtlige af de folkevalgte gør deres bedste for at forbedre vilkår for alt hvad de kan komme i nærheden af - bare på deres egen måde ? :)

Om en given politisk retning er for eller imod at forbedre forholdene for virksomhederne, udmålt efter dit lidt snævre perspektiv (iværksætterskat m.v.), burde, hvis ikke det er tilfældet, klart være en del af et offentligt tilgængeligt partiprogram, tilgængeligt via internet. Således kan vælgerne selv søge disse informationer, og ikke unødigt spilde politikernes dyrebare tid når de i stedet kunne flytte bjerge i kraft af deres arbejde.

Jeg tror desværre det vil få alvorlige konsekvenser at følge dit råd om at gøre en dyd ud af forenklingens kunst. Jeg tror politik i bund og grund er utrolig kompliceret, når alle parter som udgangspunkt skal tilgodeses. Man kan f.eks. gå ind på folketingets tv-kanal på internettet og se hvordan de kan mundhugges i timevis om meget simple emner. Den ene part forsøger måske overlegent at vinde kampen ved hjælp af "facts" og "dokumentation" - det vil ALTID være op af bakke - det behøver man ikke være ministerkandidat for at regne ud - det ved man også hvis man er sælger.

En dør for en dør og en spade for en spade - det lyder jo storartet ! :-)

Er der andre end jeg, der mener det går strålende, - og samtidig fremad, hvor flere og flere underlige (og dyre) huller i systemet bliver lukket hele tiden, - og at udviklingen går lynende stærkt?

Desværre tror jeg der er nogle erhvervsdrivende der lægger eget ansvar for success på politikernes skuldre, og bevidst ignorerer alle de formidable vilkår vi rent faktisk har.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)