Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken selskabsform passer bedst til min idé ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Kære Aminoer.

Jeg har fået en idé til et socialt projekt. Det er som sådan ikke en foretningsidé, idet meningen ikke er at generer en virksomhed med det formål at jeg skal tjene en masse penge.

Jeg forestiller mig at idéen bliver finansieret tildels ved hjælp af private sponsorer, dels ved at man kan købe sig ind i projektet - eventuelt imod at man får indflydelse.

Det er elementet omkring køb og indflydelse der gør at jeg overvejer om en virksomhedsstruktur vil være en passende løsning.

Jeg håber i har nogle idéer, på forhånd tak for jeres svar.

(Hvad selve projektet går ud på vil jeg gerne afslører, men det bliver tidligst om et års tid).

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid lidt useriøst at rådgive om firma eller selskabs valg uden at havde dryftet fremtidsplaner eller set en forretningsplan.

Ikke sådan at dit spørgsmål er useriøst, men at et evt. råd jo kun gives på få liniers info.

Men jeg vil aligevel give dig en ide til hvilke baner de kunne tænke i.

Når jeg læser din beskrivelse, tænker jeg SMBA. Det er fordele og ulemper ved et SMBA, men i følge det du beskriver, så bliver din konstruktion, noget med svingende deltagelse, nogle som kommer med i en periode og andre som måske er faste, er det rigtig forstået?

Hvis det er rigtig forstået, så er det lige det der oprindeligt var tanken med SMBAér

Hvis det projekt er spændende og kan gøre en forskel, og det ellers er noget som vi kan syntes vi kan stå inde for, er det muligt at enten jeg selv eller en af mine kolegaer, vil sponcere vores hjælp og rådgivning, når du engang er kommet så langt.'

Så kan vi se på hvilken firmaform der er den rette for dit projekt.

send gerne en pm

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skovkjer.

Jeg takker for svaret.

Umiddelbart har du forstået det korrekt. Min idé / mit projekt er dog ikke nået længere end research fasen, hvilket også er årsagen til at jeg spørger her.

Jeg må indrømme at det er noget af en jungle med selskabsformer. De almindelige former som A/S og ApS og enkeltmandsejet er jo relativt lette at gå til. Men de andre finder jeg mere komplicerede.

Det ville være rart med en hjemmeside der satte alle selskabsformer op mod hinanden og sammenlignede forskellene.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)