Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu er Facebook søgningen begyndt at søge på internettet.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg skulle i dag søge efter en kunstner på Facebook og det øverste søgeresultat var ikke kunstnerens fanside, gruppe eller egen person. Det var et søgeresultat til en YouTube video med kunstneren. Jeg klikkede på den og blev linket direkte fra Facebook over til YouTube videoen. 

Er Facebook mon begyndt at konkurrere mod Google og de andre søgemaskiner og vil din og min hjemmeside fremover kunne findes på Facebook søgningen? Og hvordan mon man skal håndtere sin ranking hvis denne søgning bliver aktuel?

Hav en god dag.

Iværksætter Madsen

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel kun et spørgsmål om tid. Jeg tror vi opleve at måden vi vil søge på i fremtiden vil være langt mere fragmenteret end i dag.

Det vil ikke kun være Google, men en lang række niche søgninger. En af grundene er, at der er mindre og mindre tillid til Google på grund af et oversøgemaskineoptimerede resultater. Præcis tillid (i form af tillid mellem venner) er Facebooks stærke side.

Jeg tror at en stor portion af søgninger vil rykke ind i sociale medier. Der også bred konsensus i online markedsføringskredse at "SEO IS DEAD".

Prøv at... Google det ;)

At rejse er at leve.

Afbudsrejser

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsen

Det er lige hvad der er ved at ske. Om det bliver en revolution indenfor søgning på nettet eller ej.. det ved vi lige så lidt som dig. Men det er kanon spændende.

Stay tuned

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

brianpoulsen:
Jeg tror at en stor portion af søgninger vil rykke ind i sociale medier. Der også bred konsensus i online markedsføringskredse at "SEO IS DEAD".

Den hørte vi første gang i 1999 - 2000 og så hører vi den ellers 5-7 gange årligt. Sidste gang var, da Google indførte Instant. Lille afsløring: Vi er ikke så bekymrede mere ;-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har også læst del artikler i den boldgade, der går en del år tilbage. Heldigvis troede man ikke på det.

Hvis Bing og Facebook får en større del af markedet, skal der jo bare optimeres mod det. Faktisk kan det blive en ren guldgrube for dem der allerede forstår SEO.

Og med hensyn til G Instant, så vil jeg citere en jeg læste på nettet som sagde : " Så længe der findes en digital algoritme, er der nogen der spiller på den."

Dem der har begravet SEO, de må få sig et deltidsjob :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det sjove er at Google stadig (efter så mange år) er bedre til at søge ting frem inde i facebook... men så var det de begyndte at holde hånd med Bing, og så rykker det selvfølgelig noget.

Facebook rykker ind på søgning, men husk nu at Google brygger på et seriøst angreb på Facebook.

Chrome er det nye sort
Jeg tror selv på, at det er Google Chrome vi skal holde øje med. Selve browseren er allerførste skridt for en user der vil på nettet. Der findes jo rent faktisk masser af folk som åbner Chrome (step 1), og derefter logger ind på Facebook (step 2).

Chrome er step 1
Det er Googles opgave at sørge for at udnytte de er step 1... Det kan gøres ved nice and slow at gøre det til en interface man pr. automatik logger ind på ved åbning (google acount). Ingen store pressemøder, bare ny feature.

Chrome venner?
Dernæst tilføje connect-features så chrome-venner hænger sammen... Lave en sidebjælke, så man kan se sine chrome-venner.. måske lige tilføje et annoncemodul som facebooks..

Microblogging
Vupti en morgen kan man lave opdateringer (integreret med twitter), og så kan man få sig en feed fra sine chrome-venner... og midt i det hele sidder den gode gamle google-søgning som vi er så mange der har holdt af at have som startside i +10 år.

Web 3.0 -fremtiden
Bliver netværket en voksende succes, kan google pille ved algoritmen så søgeresultaterne tager højde for chrome-venners "like" og "sharing" tendenser... og vupti, så har vi Google+Facebook=Web 3.0

.. stadig ingen pressemøder og nyheder om at Chrome er et nyt Social Network. Det er nemlig efter min vurdering det sidste de skal gøre, for ikke at blive grinet ud af scenen.

*... hov, hvad laver de mænd klædt i sorte jakkesæt ude foran mit vindue. Har jeg mon sagt for mege...¤%
aaaarh... plz heee.¤% MMmmmpf

... hvis jeg overlever denne bortførelse skriver jeg videre på www.thomasbigum.dk
Og man kan følge mig her http://twitter.com/thomasbigum
.. og få gode råd her: http://www.facebook.com/thomasbigum

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Google skal revolutionere de sociale medier for at kunne følge med. Og selvfølgelig brygger de på noget, men helt ærligt, så tror jeg personligt at de i deres egen selvtilfredshed har overset hvad sociale medier og søgninger kunne bringe af trusler overfor deres forretning.

Ellers var de vel gået i gang for længe siden ?

Jeg forudser et par år med goldrush for dem der laver den rigtige online markedsføring i forhold til specielt Facebook og Bing. Hvis ikke Google er kommet på noget genialt indenfor de par år, så kan de vel godt vinke farvel til minimum 50 % af markedet , og endnu mere hvis BING/FACEBOOK virkelig kommer til at styre de sociale søgninger

Der må være lidt panik på hos Google nu

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Panik hos google?

Jeg forstår det ikke. Jeg har ikke længere en FB-profil, fordi jeg blev træt af netvenner og farmville. Google står for mig som et seriøst medie, der hjælper mig til at finde det jeg leder efter. Min søgning vil altid være det sted, som har den bedste algoritme og ikke fordi jeg befinder mig på et socialt sted på nettet?

Jeg bliver nødt til at få forklaret det hype omkring FB. For mig at se, har FB ikke andet at præsentere end bannerreklamer? Hvis de kobler Bing på til søgninger er det fint, men det vil vel stadigvæk være algoritmen der afgør, hvor jeg får den mest præcise søgning?

Overbevisning er meget velkommen, for p.t. anser jeg FB for at være det gamle Jubii. Et sted, hvor man kan placere sin bannerkampagne...

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger ikke Google vinder.. men at jeg tror det er deres eneste chance... og den er stadig slim to none Smile

Panderynker har der selvsagt været længe. Sidst de sagde noget om deres egen produktudvikling, hvor verden sad og nikkede imponeret, var med Google Wave i maj 2009... det tog 14 måneder før det blev skrottet, og det tog Facebook to måneders lock down, at lave det Google ikke formåede (new groups).
http://techcrunch.com/2010/10/07/facebook-groups-google-wave/

Google Buzz er fra februar 2010 og må betragtes som det bedste angreb de er kommet op med fra kælderen... og hvor meget er det lige de ryster i bukserne hos FB? Cool
http://www.utalkmarketing.com/Pages/Article.aspx?ArticleID=16791

... når jeg så i en håndevending har sagt, at Chrome er deres bedste skud i bøssen, skal vi bare lige huske på, at der står Internet Explorer i Bings faders produktkatalog.... next up: Browser-war!

 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Jeg forstår det ikke.

Tendenserne taler sit tydelige sprog.
Det handler ikke så meget om aminobrugeres smag, men om hvor verdens befolkning lægger deres internet-minutter...

.. min din pointe er relevant. For Facebooks achilles-hæl er at de kan føles som et modefænomen, hvorfor flere end få kan få naturlig lyst til at vende dem ryggen.... Så gælder det for Google om at stå klar evt. med den "modne" og "seriøse" pendant.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)