Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du sælge vandfiltrering? (til private og virksomheder)

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12677
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Hvis man skal følge WHO's grænseværdier for, hvornår vand IKKE er egnet til indtagelse - så jo, så er vandet på Frederiksberg og stort set hele DK udrikkeligt.

Sikke da en gang vrøvl du kommer med !!

 

Allan I:

Vi målte med en TDS-tester vores vand på Frederiksberg til 850 ppm - som du i øvrigt har ret i er 850 MILLIgram fremmedstoffer (salte i det hele taget - ikke natriumchlorid) - ud over vandmolekyler. WHO's græseværdi for fremmedstoffer er som sagt på 500 ppm.

Du glemmer lige at sjællansk vand har et meget stort indhold af Kalk som gør at du får nogle høje værdier - men det er jo ikke endbetydende med at vandet er usundt.   WHO må have specificeret hvad det er for stoffer der ikke må være over 500 ppm.

Mvh

Ravn

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du roder vist noget rundt i det. Du kan IKKE relatere en masse enhed og ppm (parts per million), da ppm er relateret til stofmængden. Altså antallet af molekyler - og som bekendt vejer alle molekyler ikke det samme. Desuden snakker du nu om at parts per million er lig miligram - altså tusinde dele gram? Ravn har derimod ret. Microgram er lig 1/1mio gram. Men glem det - de ting kan ikke sammenlignes.

Du har målt med et TDS meter, som via en række ikke altid præcise omregningsmetoder, giver dig et resultat i ppm. Men det ændrer ikke på, at dit TDS meter faktisk er et EC meter, som måler den elektriske ladning i en given vandprøve. Som bekendt har mange ioner modsat ladning, så et ppm resultat fra et TDS meter siger ikke meget.

Vi har udemærket vand i DK og der er ingen grund til at undvære de opløste salte som findes i det. Vores krop regulerer nemt selv hvad der udskilles igen, hvorfor det aldrig vil blive et problem. 

Og hov, så var der noget med planter der bliver dobbelt så store på rent vand? Hvad er nu det for noget fis. 

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hor Kewl hvis planter bliver dobbelt så store på rent vand, så må jeg hellere købe et filter til mine små hampebasser.... Smile

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps ovenstående indlæg var ren sarkasme.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det jo ikke meningen, at det skulle blive et teknisk indlæg i første omgang.

Jeg har været på et enkelt kursus omkring vandkvalitet, så jeg er ikke ekspert - men ham der afholdt kurset - Kell Thorsen - har arbejdet med vandkvalitet i 29 år. Han laver bl.a. store anlæg, som omdanner havvand til drikkevand - så jeg går ud fra, at min kilde er i orden.

Forsøget med planterne er god nok. Du kan også læse flere steder på nettet, at udbyttet bliver større, f.eks. på tomatplanter, når de bliver vandet med renset vand.

Det er et faktum, at mange vandrør i DK er lavet af bl.a. asbest, bly og rør med pfthalater. Og hvordan var det nu lige det var med asbest? Nåeh jo, vi ville ikke engang have det på vores lofter - men i drikkevandet er det fint nok?

Derfor er jeg stadig ikke et øjeblik i tvivl om, at der er meget at vinde, ved at filtrere vandet.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan

Allan I:

... Kell Thorsen - har arbejdet med vandkvalitet i 29 år.Han laver bl.a. store anlæg, som omdanner havvand til drikkevand - så jeg går ud fra, at min kilde er i orden.

Kan du ikke sende et link til hans CV eller en hjemmeside hvor han fortæller om vandkvalitet?

Allan I:

Forsøget med planterne er god nok. Du kan også læse flere steder på nettet, at udbyttet bliver større, f.eks. på tomatplanter, når de bliver vandet med renset vand.

Kan du sende nogle links til disse steder?

Allan I:

Det er et faktum, at mange vandrør i DK er lavet af bl.a. asbest, bly og rør med pfthalater.  

Kan du fortælle hvor du har dette faktum fra? Gerne med links til kilderne.

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det minder mig altså om det her, sorry :

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Det minder mig altså om det her, sorry :

Jeg tænkte præcis det samme da jeg læste indlæget... Men det er da også et ret sjovt afsnit..

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker, så kan du omgå loven ved at bruge dele der er VA godkendte og dermed undgå en godkendelse af hele anlægget. Det er noget med at du kan få godkendelse efter de gamle regler... Det er da værd at undersøge.

xxx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså med min relativt begrænsede viden indenfor vandsystemer, så erindrer jeg at HELT RENT vand slet ikke er sundt at drikke, da det udvasker kroppen for natrium.

Jeg ejer et omvendt osmose anlæg (til strygejernet / akvariet) og jeg mener faktisk, at der i vejledningen står at det ikke må bruges til drikkevand.

Håber ikke at det anlæg du omtaler er til menneskeligt brug, da natrium er en lille (men vigtig) del af den menneskelige føde.

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)