Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du sælge vandfiltrering? (til private og virksomheder)

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

sskuffen:

Men nu skal du huske på, at der findes en utrolig vidensbank i DK og hvis dette vitterligt havde den MINDSTE chance for, at være et problem ville der blive gjort noget. 

Er det den samme vidensbank som synes det var god ide at rette vandløbene ud - med det resultat at alt liv døde i vandløbene efterfølgende?

Er det den samme vidensbank som tillader salg af vandhaner med bly og nikkel?

I så fald er det nok tid at skifte bank. Wink

sskuffen:

Som en anden rigtigt nok skriver vil indtag af rent vand udvaske salte, men dette kan jeg ikke se som et problem da indtaget i forvejen ligger over det nødvendige fra fødevarer. Modsat ser jeg heller ingen grund til ikke at indtage de salte.

Det er jo ikke fra vandet man skal have de salte. Langt de fleste af de stoffer som bliver filtreret fra, når man filtrerer sit vand, er uorganiske mineraler - altså dem kroppen i forvejen bruger energi på at udskille når du drikker vand.

sskuffen:

Og nej, det er ikke et faktum at der findes vandrør af asbest og bly i DK, som er i brug. Dét må du virkelig ikke bilde nogen ind.

Det står der da ellers på kommunens hjemmeside, som jeg linkede til før.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er den videnbank, som gør Danmark til et af de førende udviklingslande i verden. Cant argue with that.

 

Jo, mange salte skal komme fra vand. Ja, du har ret de er uorganiske - men ordet Uorganisk fortæller dig altså ikke om det er noget kroppen har brug for eller ej. NaCl er et uorgansk salt, som har en koncentration på 0,9% i al vand i et menneske, Kalium er uorganisk og er essentielt for mange processer - f.eks ved opbygning af en ladnings gradient over en membran. Dette driver mange transport processer i celler. Phosphor er uorganisk men er essentielt for vores "energimønt", ATP. Osv osv.. Vi har nyrer af en grund - til at sortere, udsmide og beholde hvad vi skal og ikke skal bruge. Det ved kroppen meget bedre end vi gør, da forholdene skifter konstant. Ved yderligere tvivl om min human fysiologiske viden, synes jeg du skal smide en PM eller e-mail.

 

Jeg har ikke set det link, men du kan jo sige dig selv at med den viden vi har haft om asbest og bly de sidste mange år, udelukker deres fortsatte brug. 

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

sskuffen:

Det er den videnbank, som gør Danmark til et af de førende udviklingslande i verden. Cant argue with that.

 

 

Det mener jeg så godt vi kan argumentere imod. Wink

Hvis vi er blandt de førende på vandkvalitet - burde vi så ikke have vidst, at det ville ødelægge vandløbene at rette dem ud?

Hvis vi er så kloge - hvorfor lappede man så de utætte vandrør med plasticrør, som var proppede med phthalater? (tror nok det var i Århus)

Og er vi ikke enige om, at når man har dimensioneret sin membran til at lade vandmolekyler passere - så bliver de "naturlige ingredienser" i vandet ikke fjernet?

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke argumenter du kommer med. Ny viden findes hver dag og gammel viden ugyldiggøres samtidig. Det er dagligdagskost og sådan vi har udviklet os. Før i tiden indtog man også store mængder kviksølv for at afhjælpe tarmslyng - det gør det jo ikke til en mulig behandlingsform i dag. På samme måde fortæller det ikke noget om vores sundhedssystem i dag. 

Før i tiden brugte man asbest - så fandt man ud af at det var et sunhedsskadeligt materiale - nu bruger man det ikke. Før i tiden var der intet der tyder på, at phtalater var farlige - så fandt man ud af at dette ikke var sandt - nu er det svært at finde plastprodukter der indeholder phtalater.

Hvad er det for en membran du nævner? Hvis du tænker rensningsanlæg er mekaniske membraner kun første trin. Tænk på dem som det første led - det der fjerner cykler og ned til ting du kan se. Herefter følger biologisk rensning og til sidst sandfilter. Alt dette resulterer i meget rent vand - rent nok til at du uden tanker om dit helbred kan indtage det i mængder større end det er fysisk forsvarligt at indtage.

Du må huske at jeg ikke henvendte mig fordi jeg havde et problem med dit produkt - hvis du kan sælge det på baggrund af reelle facts. Det der irriterer mig er, at du fremlægger tekniske facts som intet hold har i virkeligheden og fremstiller det som et gyldigt argument for dit produkt. Hvis du tillader dig det må du også forvente fagligt respons, som stiller spørgsmål ved dine løfter. 

I flere store asiatiske storbyer bruger man omvendt osmose sammen med højtryksfiltrering til, at rense spildevand. Den primære grund er image og teknologisk udvikling. Jeg tvivler på, at det vil komme til Danmark i en nær fremtid.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

@sskuffen

Hvordan forholder du dig så til elektrolyse? Altså at tilføre vandet 220V.

Postevandet bliver henholdsvis sort i toppen, grønt i næste lag, gult i næste lag, og først i fjerde lag, har vandet naturlig farve.

Det rensede vand forbliver stort set uændret under elektrolyse.

Jeg ved godt, at de stoffer man får fremdannet ved elektrolysen ikke nødvendigvis er sundhedsskadelige - men det beviser da, at der er en hel del mere i vandet - end man går og regner med.

Hvis man så efterfølgende skal analysere, hvilke stoffer der er, så er der over 6.000 forskellige man skal teste for og tage stilling til. Når vi tester vandkvalitet herhjemme tester vi for under 100 stoffer.

Jeg har intet imod faglig respons - kom gerne med mere af det - jeg er i en læringsproces omkring dette.

Men nu har jeg både set undersøgelser og hørt historier der har overbevist mig om, at jeg vil investere i et vandfilter. Derfor argumenterer jeg selvfølgelig som jeg gør - og forventer derfor også dokumentation den anden vej.

Kan du dokumentere, at der ikke stadig benyttes blyrør og asbestrør i vandforsyningen? Mig bekendt er der ikke udskiftet hele forsyningsnet i nogen byer.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du tilfører en spænding til vand har du muligheden for, at omdanne en ion til et fast stof. Dette kan give et billede af, hvad vandet indeholder af opløste ting. Vand indeholder mange ting - det giver jeg dig gerne. Men igen, jeg kan ikke se hvor det direkte skadelige i dette befinder sig? Ved du hvor mange ting dit blod indeholder?

 

Jeg har ingen dokumentation på, at det forholder sig sådan. Det er dog comon sense og jeg er 100% sikker på, at det forholder sig sådan. Igen, normalt er man uskyldig til det modsatte er bevist og dit link til en kommunes udtalelser giver jeg ikke meget for. Men hvis det er et af dine normale argumenter FOR vandrensning i private hjem, så synes jeg helt sikkert at du skal skaffe en ekspert udtalelse.

Desuden ser jeg ingen mening i, at fremstille et underjords vandrør af hverken asbest eller bly. Materialerne har ikke meningsfulde egenskaber til det formål.

Jeg tror at jeg slutter mine kommentarer her, da et formål med yderligere diskussion ikke umiddelbart fremstår.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden.

Det glæder mig at du trods alt lige slutter med, at du baserer dine udtalelser omkring vandforsyningen på common sense - og ikke videnskab.

Nu mener jeg jo, at en person der har beskæftiget sig med vandkvalitet i 29 år, og bl.a. undervist 200 vandværkschefer i udlandet må betegnes som ekspert.

Derfor tillader jeg mig altså at tage hans ord for gode varer. Det synes jeg selv er common sense. Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må du vist få står på dine kilder. Henviste du ikke til en kommunal kilde mht bly rør?

Men ja, tror det slutter her. Du forsvarer et produkt som du sælger og vil derfor ikke være til at påvirke, ligegyldigt hvor tåbelige ting du fremlægger.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad jeg har forsøgt at argumentere for herinde har jeg fra førnævnte kilde.

Den eneste årsag til, at jeg har suppleret med links, er fordi, at det var der nogen krævede.

Jeg synes det er lidt dumt af dig at kalde mine udsagn for tåbelige, når du selv har fortalt, at du baserer din viden om vandkvalitet på "common sense."

Jeg har nu fået bekræftet - at det ER lovligt at installere vandfilter i DK - og det har det været siden 1993, så længe det bliver installeret EFTER den kugleventil/ballofix, som skal være installeret af en godkendt VVS'er.

Hvis nogen mener noget andet - så kan man jo altid henvise til, at det er en menneskeret at have adgang til rent vand.

Men jeg stopper tråden her - på opfordring fra flere, som har været igennem samme krydsforhør fra folk, som ikke har den fornødne viden - men som alligevel mener de ved bedre.

Jeg slutter debatten med følgende link - så kan I jo selv vurdere, om I tror der er noget om snakken. Læs specielt under: Forholdsregler...

 

 

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
jeg må indrømme, at det har jeg faktisk ikke tjekket. Jeg har fundet masser af virksomheder på nettet som sælger vandfiltre. Jeg ved også, at man mange steder i industrien, benytter vandfiltre - så derfor gik jeg ud fra, at det var lovligt.

Man skal ikke tro.... man skal vide ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)