Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begrænse brugen af rss, lovligt?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Ejsing:

Fordi et rss feed i mine øjne er noget gratis og frit tilgængeligt, som man ikke kan styrer og kan sprede sig over alt. Vis ik man vil have sine takster eller billeder overalt burde man overveje ikke at have et rss feed eller begrænse det sådan at den fulde tekst/billede ikke er i feedet.

HTML er et format der er gratis og frit tilgængligt, som man ikke kan styre, og som spreder sig over alt.

Det ændrer bare ikke ved at der er ophavsret på indholdet.

mvh

Jan

Fra kbh
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

syntes det er mærkeligt de ikke vil have andre bruger det. Det er jo gratis trafik til deres side når nogen klikker

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Ejsing:

 

#Thomas

Ja det er det sikkert, men lad os nu holde det ved rss feed servicen, nu er det ik fordi jeg ikke går ind for ophavsret eller lign. Synes jo det er helt fair at tekster/billeder/design osv osv ikke bare kan tages og bruges som man lyster, det er jo ik det vilde vesten det her :)

Nu ved jeg godt det er wiki det her, og det ikke har noget med lov at gøre men de skriver blandt andet:

RSS kan også anvendes til viderepublicering af nyheder. Enhver kan f.eks. hente nyheder fra DR ind på sin egen side, fordi DR udgiver et RSS-feed.

Og ja seb, i min verden er det os bare gratis reklame, forstår ikke at nogen er imod man spreder deres linksnettet, som alle i bund og grund har ret til at gøre som de vil.

edit:

Det her svarer for mig lidt som at stå på strøget og dele flyers ud og så samtidig sige du må ikke dele den med andre og foruden det må du kun læse den her på strøget.

Nej det svarer faktisk dele at dele gratis flyers ud med gratis information og sige du ikke må sælge den gratis information videre. 

Det er PRÆCIS det der sker. Man kan være uenig i mediestrategien, men det er jo ikke det vi diskutterer. De deler noget ud gratis, det eneste de ikke vil have er andre tjener penge på det.

At man kun måtte læse sin flyer på strøget svarer til man kun må læse sin RSS på sin mobil, og det er jo ikke tilfældet. Det eneste de ikke gider have er man udnytter deres ophavsretsbeskyttede materiale til at tjene penge/skabe værdi.

Jeg synes personligt ikke det er en smart strategi at begænse det at få feeds en masse steder, men jeg er blot ikke enig med dig i at fordi man tilbyder en gratis service så ryger ens rettigheder så andre kan udnytte det til at skabe værdi.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)