Du kan være overoptimeret, den sidste tid har der være byttet rundt på pladser i Google og det har givet lidt undren hos mig.
Det er kvalitet sider Google vil have frem, det ved vi alle, hvad gør de for at finde det.
Det nye i seo, du skal fokusere på, er din bounce rate den kan du udlæse på Google analytic.
Er den under 40% så er det okay, er den højere vil jeg mene du har, eller får problemer.
Antal besøgende, backlinks er ned prioteret men dem der reelt trækker besøgende til og holder på dem
holder pladserne og de smutter op af listen i dag.
Det vil sige, små sider som før, ikke kunne konkurrer andre websider med masser af backlinks havde det svært.
Lige nu ser det ud til, vi kan oplevere større og hurtigere variationer på pladserne end vi har været vant til.
Det betyder også, at de mindre små seo trick slår bedre igennem.
De sider med ingen ”titel”, får nu også lidt hjælp af Google.
Det med ”Duplicate content” har afgjort fået større betydning end før, hvor jeg egentligt tidligere oplevede at Google alligevel
fik tingende på plads alligevel, men kunne da være forstyrrende, men det var det.
Det jeg mener med overoptimeret er, at søgeord kan trække mange besøgende ind og har virket fint før, men betyder også at
du kan havet fået en større bounce rate, som lige nu har fået større betydning.
Den gamle side, havde måske en lav bounce rate og herved vil du have klarer det bedre ligenu med den.
Men din SEO expert, skal nok tilpasse sig den nye algoritme i Google.
Det skal så siges, jeg ikke er Professionel SEO expert, der tilbyder eller udfører dette, men i mine jobs er jeg den der skal lave
værktøjer og analyser, så vi kan måle vurdere os frem til hvordan vi ligger i konkurrencen med andre og lægge udkast til hvor og hvordan
forbedringer opnås, ellers var mit speciale hosting/netværk men det giver jo også en god forståelse hvordan ting virker.
Vi har brugt bounce rate i vores analyser og arbejdet med holde den lav, hvilket vi har lært meget af. Men har dog ikke givet noget specielt før, men sidste måneds tid
Har vi mærket markante forbedringer på vores søge resultater i Google og set disse meget kraftige søgeoptimeret sider falde helt ned.
Det sjove var at, nogle helt udkonkurreret websider kom op i toppen, de var jo væltet af de meget søgeoptimeret websider.