Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og skift af webshop platform

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Thomas - jeg skiftede shop lige inden Bettina gjorde. Samme system, samme seo osv. Vi har fulgtes ad. Nu bliver jeg da lidt nervøs for om der også er noget galt med vores. Kan du se det?

Du er ikke ramt på samme måde - du er til gengæld ramt af nogle andre ting. Din sortering af produkter efter størrelser f.eks. giver duplicate content:

houseofkids.dk/pl/B%C3%B8rnet%C3%B8j-Badet%C3%B8j_2113.aspx?MenuItemID=2113&xe73s=0

houseofkids.dk/pl/B%C3%B8rnet%C3%B8j-Badet%C3%B8j_2113.aspx?MenuItemID=2113

houseofkids.dk/pl/Børnetøj-Badetøj_2113.aspx

Tre forskellige URL til samme indhold - og indekserede i Google. Se resultat her - klik her

Hvis det er samme SEO "ekspert" som Bettina har, kan du jo spørge, hvorfor sorteringsparametre ikke er enten forsynet med Canonical URL tag eller i det mindste fjernet i Google Webmaster Tools?

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det er rigtigt, René - og lidt dårligt formuleret af mig. Jeg ente at redirects ligger på en Linux. Og det er stadig dårligt håndværk, ikke at redirecte til de respektive nye URL'er men blot til forsiden.

Og det må da kunne lade sig gøre at sætte IIs'en op, så de parametre ikke kommer med i URL'en.

Hej Thomas

Det er da rigtigt det ikke tager ret lang tid at redirecte korrekt, men vi oplever tit shopudbydere på shop platforme, som har problemer med at udføre sådanne opgaver på IIS én på en Microsoft server, hvor der skal udføres redirect på en helt anden måde end på en LINUX box.

Mange gange har vi en e-mail korrespondance af den anden verden, når vi beskriver hvorledes vi ønsker en url rewrite opgave udført, hvor vi ikke har serveradgang, derfor vil jeg principielt altid foretrække at kunne udføre operationen selv, men sådan noget lader sig ikke altid gøre.

Men derfor skal alle urlér selvfølgelig pege rigtigt, som jeg ser det i dette tilfælde, er der problemer med nogle af de redirect som kører fra den gamle shop til den nye og andre fungerer korrekt, den har 200 kodning på nogle af disse gamle sager på en forside indgang, hvilket den ikke skal have.

MVH

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Hvis det er samme SEO "ekspert" som Bettina har, kan du jo spørge, hvorfor sorteringsparametre ikke er enten forsynet med Canonical URL tag eller i det mindste fjernet i Google Webmaster Tools?

 

Hvis jeg ikke husker helt forkert er det 'WeSecureIT', nu 'e-reactor'?! :-))

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Steenbeck:
Hvis jeg ikke husker helt forkert er det 'WeSecureIT', nu 'e-reactor'?! :-))

Det ved jeg ikke noget om. Og det er jo altid vigtigt at huske, at der altså også findes kunder, der bare ikke VIL følge de retningslinjer, en SEO ekspert udstikker. Nu kender jeg Bettina, og jeg ved, det absolut ikke er tilfældet for hende. Derfor min skepsis over for prædikatet "ekspert" - for der er langt fra ekspertarbejde til det, der er lavet i dette tilfælde.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er da rigtigt det ikke tager ret lang tid at redirecte korrekt, men vi oplever tit shopudbydere på shop platforme, som har problemer med at udføre sådanne opgaver på IIS én på en Microsoft server, hvor der skal udføres redirect på en helt anden måde end på en LINUX box.

Mange gange har vi en e-mail korrespondance af den anden verden, når vi beskriver hvorledes vi ønsker en url rewrite opgave udført, hvor vi ikke har serveradgang, derfor vil jeg principielt altid foretrække at kunne udføre operationen selv, men sådan noget lader sig ikke altid gøre.

Så beder man venligt men bestemt udbyderen om at give adgang til 404 fejl siden så man kan få den til at fange alle sider der ikke findes. Her kan man så lave sin 301 redirect. Det koster noget ekstra arbejde, men er ikke så svært.

Og hvis de ikke tillader det, så beder man dem rende et vis sted hen og tager en anden udbyder.

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Og hvis de ikke tillader det, så beder man dem rende et vis sted hen og tager en anden udbyder.

Det kan vi da ikke blive uenige om, men hvis du har arbejdet på større projekter, hvor der er tale om udbydere med speciel software etc. så ville du have opdaget det ikke altid er så let.

Jeg fremstillede for år tilbage en apache rewrite engine til et af nordens største teleselskaber, her tog det deres webafdeling flere måneder at få lagt det på apache serveren, det var kun nogle få interne personer der måtte programmere på serveren.

Tilsvarende har vi oplevet samme problemstillinger hos mange store selskaber, der ikke altid er gearet til SEO hjælp udefra, det er blevet bedre med tiden, men der er stadig mange steder hvor marketing- og IT afdelingerne ikke altid har clearet websitestrategien, og tempoet det skal ske.

Men hvis der er tale om mindre sites med almindeligt standardsoftware på et webhotel flytter man da bare sitet, det er der ikke det mindste tvivl om.

MVH

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 04:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret alle sammen. Jeg er temmelig rystet over svarene, og vil bruge mandagen på at se hvorledes jeg kan komme videre herfra. Samt tage kontakt til Scancommerce, for at se om de er villige til at rette fejlene.

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Scancommerce sidder umiddelbart ikke med fejlene - medmindre det er dem, du har haft til at forestå din SEO? Det er forkert udførte redirects, dårlige sidetitler og keyword spamming i footeren på dine sider, der er synderne her (primært). Det er ikke Scancommerce, der er ansvarlig for det - medmindre de har lavet det da?

Tag en snak med dem uanset - måske kan de rette lidt op på nogle af de brølere, din SEO leverandør har udsat dig for.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Dine sidetitler er slet ikke udnyttet. Og du har det samme i samtlige dine sidetitler - hvilket også er noget skidt! Se denne søgning på Google - klik her

 

Hej Thomas, 

Med hensyn til de manglende sidetitler, har både kategorier og produkter faktisk individuelle titletags, hvis man kigger på shoppen. Det du har linket til, er en lang, lang liste af "Tip en ven"-sider, der alle har samme titletags. Det forekommer mig også lidt tåbeligt. Skal man bede Google om at lade være med at indeksere de sider overhovedet?

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

 

Ja klart! Tip en ven sider og andet lignende skal altid udstyres med en "noindex". Og kan det ikke lade sig gøre, må enten robots.txt eller - hvis du kan nøjes med at styre Google - Webmaster Tools.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)