Du er ikke ramt på samme måde - du er til gengæld ramt af nogle andre ting. Din sortering af produkter efter størrelser f.eks. giver duplicate content: houseofkids.dk/pl/B%C3%B8rnet%C3%B8j-Badet%C3%B8j_2113.aspx?MenuItemID=2113&xe73s=0 houseofkids.dk/pl/B%C3%B8rnet%C3%B8j-Badet%C3%B8j_2113.aspx?MenuItemID=2113 houseofkids.dk/pl/Børnetøj-Badetøj_2113.aspx Tre forskellige URL til samme indhold - og indekserede i Google. Se resultat her - klik her Hvis det er samme SEO "ekspert" som Bettina har, kan du jo spørge, hvorfor sorteringsparametre ikke er enten forsynet med Canonical URL tag eller i det mindste fjernet i Google Webmaster Tools? |
Thomas Rosenstand:Det er rigtigt, René - og lidt dårligt formuleret af mig. Jeg ente at redirects ligger på en Linux. Og det er stadig dårligt håndværk, ikke at redirecte til de respektive nye URL'er men blot til forsiden.
Og det må da kunne lade sig gøre at sætte IIs'en op, så de parametre ikke kommer med i URL'en.
Hej Thomas
Det er da rigtigt det ikke tager ret lang tid at redirecte korrekt, men vi oplever tit shopudbydere på shop platforme, som har problemer med at udføre sådanne opgaver på IIS én på en Microsoft server, hvor der skal udføres redirect på en helt anden måde end på en LINUX box.
Mange gange har vi en e-mail korrespondance af den anden verden, når vi beskriver hvorledes vi ønsker en url rewrite opgave udført, hvor vi ikke har serveradgang, derfor vil jeg principielt altid foretrække at kunne udføre operationen selv, men sådan noget lader sig ikke altid gøre.
Men derfor skal alle urlér selvfølgelig pege rigtigt, som jeg ser det i dette tilfælde, er der problemer med nogle af de redirect som kører fra den gamle shop til den nye og andre fungerer korrekt, den har 200 kodning på nogle af disse gamle sager på en forside indgang, hvilket den ikke skal have.
MVH
René Madsen