Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af elektronik - Salg på nettet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Dejligt med dette forum på www.amino.dk - at kunne søge hjælp til iværksætteri. Lækkert koncept.
 
Jeg studerer til dagligt på CEUS School of business på linjen: Leisure Management. Under min uddannelse har jeg, som tiden er gået, fået større og større interesse i at prøve kræfter med virkelighedens verden og opstart at egen virksomhed. Hovedsageligt for at få omsat alt den teoretiske viden til praktisk brugbar viden med da også for at se om dette faktisk kunne gå hen og blive profitabelt.
 
- Har længe gået med en lille drøm i maven om at starte et web-salgs baseret importfirma med elektroniske varer som basisvare. Varerne som skulle importeres er eks. Mp3-afspillere, mobil-telefoner, spillekonsoler, notebooks, kameraer osv.
 
- Her har jeg en række spørgsmål som jeg søger svar på:
 
- Mere eller mindre, nogle erfaringer omkring hvordan dette gribes an? (refferencer til andre tråde om emnet?)
 
1: Først og fremmest så skal der jo skabes en kontakt til leverandøren. Har søgt rundt omkring, hovedsageligt i Asien - fandt frem til dette link: http://www.importconsult.com/index.php eller en mere "sikker" mulighed som denne: http://www.netdropshipper.com/home.html
 
- Har nogle erfaringer med disse / gode ideer til andre leverandører som kan anbefales at tage kontakt til?
 
2: Hvis man finder frem til en leverandør, evt. en udenfor EU i eks. Asien, hvad så med kvalitetes standarter såsom CE-mærkning, kan forestille mig at der fuskes meget med dette fra leverandører i fjernøsten? I så fald, hvordan kan man forsøge at sikre sig at dette overholdes, således at man ikke står til ansvar ved en eventuel reklamations-sag fra en kunde herhjemme?
 
3: Hvordan gør man med garanti/reklamationsret på de varer man importerer, kan man benytte service centre herhjemme?
 
4: Hvilke krav stilles der, kort sagt - hvordan opretter man sig - findes der en guide til registrering af ens firma?
 
5: For at danne sig et overblik over om det kan betale sig at importere varerne så vil jeg gerne være 100% sikker på hvilke udgifter som skal pålæges leverandørernes pris. Er jeg på nogenlunde rette spor mht udgiftsposter hvis de listes op som følger:
  • Leverandørens varepris
  • + Moms (som kan trækkes fra?)
  • + Told jænfør tarrif (~14% for elektronik?)
  • + Fragt + forsikring under fragt (benytter man speditør til dette?)
  • + Salgsomkostninger (Webside, revision, garanti, diverse omkostninger mv.)
  • + Samt i sidste ende A-skat af eventuelt afkast som trækkes ud som personlig indkomst.

- Kender nogle en oversigt over alt dette som kan illustrere det mere enkelt så jeg kan lave min forretningsplan?  

6. Hvad er fordelene ved at registrere firmaet som Aps på længere sigt?
 
7: Findes der ikke iværksætterstøtte længere/alternativ til dette hvis nej?
 
Håber at kunne finde svar på nogle af mine spørgsmål via denne tråd.
 
- På forhånd tusind tak til alle jer som svarer på mit indlæg...
 
Mvh,

Team RFP
RiskFreeProfit
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Team RPF,

Jeg kan svare dig på nogle af spørgsmålene:

3: Det er meget forskelligt. Det afhænger af varen du importerer. F.eks. er der ingen garanti på nogle af de IBM laptops som www.laptops.dk har, da de er importeret fra IBM i bl.a. Malaysia og Thailand.

4: Du kan prøve at se på www.startguiden.dk. Som personligt ejet selskab stilles der ikke nogle krav for oprettelse. Gå ind på www.webreg.dk og print en registreringsformular ud.

6: Fordelene ved et ApS er at du ikke hæfter personligt. Du hæfter kun med den værdi virksomheden har, som minimum er omkring 125000 kr. for et ApS. På den måde undgår du at stå uden hus og hjem hvis noget går galt.

7: Jeg er ikke stødt på noget direkte støtte mere, men mange virksomheder er flinke til at give rabat til iværksættere :)

Mvh,
Christian Birch
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Team RFP
 
- Har længe gået med en lille drøm i maven om at starte et web-salgs baseret importfirma med elektroniske varer som basisvare
 
Mit råd til dig (brug det eller lad vær'') er at finde ud af hvad det helt præcist er du vil!
 
Import af elektronik er forretning på stor skala med relativt lille margin. Derfor kræver det også store penge, og der er sgu meget der kan gå galt for den uerfarne.
Hvis det er salg til private kunder, vil jeg istedet foreslå dig at finde en dansk grossist, lave en fornuftig aftale og så satse på at lave en genistreg på udformningen af websitet og markedsføringen. Du kan jo altid når du har en kundekreds og et site der kører begynde at finde leverendører i Asien selv.
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder selv med import af it/elekroniske vare fra asien. Jeg tror det er vigtigt for dig at have kendskab til produkterne og deres komponenter. Der findes mange tusinder MP3''er på markedet og kvalitet kan variere utrolig meget. Marginaler er meget små.
Leverandører stiller oftest krav: Forudbetaling, MOQ (minimum order quantity). Hvis du vælger at arbejde med Flash baserede MP3''er skal du vide at priserne kan variere meget fra dag til dag. Tag ligeledes højde  for valutarisikoen da der handles i USD.
Der findes EU regler omkring import af elektroniske udstyr. Nogle af dem kan have alvorlige konsekvenser hvis ikke du har taget højde for dem i god tid. F.eks. hvis dine MP3''er indeholder FM skal du betale 12% af indkøbspris til told & skat (dette kan være mindre sjovt med tilbagevirkende krft).
 
Hvis du overvejer at sælge til "end-users" er det nok bedst at købe disse varer fra DK eller EU. Så sparer du dig selv for mange mulige problemer.
 
VH
Fred360
 
 
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har netop være igennem dette cirkus med import af MP3-afspillere - godt nok fra Syd korea, men import er det nu stadigvæk

Du/i er velkomne til at kontakte mig på mikkel snabel-a marj.dk

Jeg har umiddelbart svært ved lige hurtigt at ridse noget forskelligt op, men svarer gerne på spørgsmål


Med venlig hilsen

Mikkel Jørgensen
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)