Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af elektronik - Salg på nettet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Dejligt med dette forum på www.amino.dk - at kunne søge hjælp til iværksætteri. Lækkert koncept.
 
Jeg studerer til dagligt på CEUS School of business på linjen: Leisure Management. Under min uddannelse har jeg, som tiden er gået, fået større og større interesse i at prøve kræfter med virkelighedens verden og opstart at egen virksomhed. Hovedsageligt for at få omsat alt den teoretiske viden til praktisk brugbar viden med da også for at se om dette faktisk kunne gå hen og blive profitabelt.
 
- Har længe gået med en lille drøm i maven om at starte et web-salgs baseret importfirma med elektroniske varer som basisvare. Varerne som skulle importeres er eks. Mp3-afspillere, mobil-telefoner, spillekonsoler, notebooks, kameraer osv.
 
- Her har jeg en række spørgsmål som jeg søger svar på:
 
- Mere eller mindre, nogle erfaringer omkring hvordan dette gribes an? (refferencer til andre tråde om emnet?)
 
1: Først og fremmest så skal der jo skabes en kontakt til leverandøren. Har søgt rundt omkring, hovedsageligt i Asien - fandt frem til dette link: http://www.importconsult.com/index.php eller en mere "sikker" mulighed som denne: http://www.netdropshipper.com/home.html
 
- Har nogle erfaringer med disse / gode ideer til andre leverandører som kan anbefales at tage kontakt til?
 
2: Hvis man finder frem til en leverandør, evt. en udenfor EU i eks. Asien, hvad så med kvalitetes standarter såsom CE-mærkning, kan forestille mig at der fuskes meget med dette fra leverandører i fjernøsten? I så fald, hvordan kan man forsøge at sikre sig at dette overholdes, således at man ikke står til ansvar ved en eventuel reklamations-sag fra en kunde herhjemme?