Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NUL iværksætterstøtte i Danmark!

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det giver noget stolthed at klare tingene selv. Om en måneds tid er det 2 år siden vi startede vores nuværende firma. Jeg havde brugt alle spareskillinger og kassekreditter på mit tidligere firma og min makker havde netop købt hus.

Vi startede med hver at skyde 5.000,- kr. ind i firmaet og fik en kassekredit på 15.000,- kr. Knap 2 år senere er de 25.000,- trukket ud igen forlængst og vi har en millionforretning, som vi begge kan leve af. Med hensyn til uddannelse, så er det eneste papir jeg har, en 9. kl. eksamen over middel.

Vi startede et I/S som ikke kræver kapital og hvor man selv må lave regnskabet. Vi startede med selv at lave en hjemmeside, som blev erstattet med en ny, da vi havde tjent pengene til det. Vi har begge haft arbejde ved siden af og det første halvandet år blev alle indtægter i firmaet brugt på vækst.

Tænk engang hvad du kunne have brugt den tid til, som du istedet har brugt på at sætte dig ind i alle støtteordningerne.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Til mr. Fashion

Hehe, jeg kan godt lide, at det er mig, der en egoist, men det er dig, der skriver om, hvor synd det er for dig, at du skal betale for andres SU. SU er en helt anden diskussion, som ikke passer ind i dette forum, men hvor er jeg træt af, at høre på folk, som er så irriterede over, at folk får SU, bare fordi de ikke selv har modtaget det.

Og det eneste, du ikke citerer mig for i dit post, er hele essensen i diskussionen. Alle de penge, der investeres i iværksætteri kommer 3 og 4-foldigt igen.. Det er jo bevist, og erhvervsbladet har selv skrevet en artikel om det på et tidspunkt. Så selvfølgelig skal vi støtte iværksætteri, når det gavner samfundet så meget!

Er der virkelig kun udbrændte iværksættere herinde, som mener, at man ikke skal støtte iværksætteri fra statens side, selvom det gavner samfundet? :)

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ville også gavne samfundet at fjerne min SU - jeg arbejder bedst med en kugle for panden, men staten klare jo alt, så nu ser jeg bare tv2 zulu i stedet.. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jmmoeller:

Men hvis andre vil kommentere denne tråd, bliver I altså nødt til at læse det første indlæg ordentligt.. Jeg kan godt komme igang selv, men jeg taler bare om observationer, som kunne gøre det endnu bedre og mere attraktivt at blive iværksætter for en gruppe som studerende. Og jeg håber ikke, at I alle er af den holdning, at alt bare skal løse sig selv, og at iværksættere skal køre sit helt eget løb. For så er det nemlig, at I godt kan vinke farvel til alt velfærd, når det bliver vores børns tid til at nyde af det. For DK er et af de værste lande i EU til at iværksætte, og iværksætterlysten daler.

Kan man få noget dokumentation på det der? For alle info jeg har, beviser det stik modsatte end din påstand!

jmmoeller:

Jeg er helt med på Darwins lov, om at de stærkeste overlever, men prøv nu at gøre det lidt mere attraktivt og knap så svært at starte op helt fra bunden. Hvis jeres opfattelse er 100% korrekt, så prøver man at hjælpe disse grupper en overgang, og det så virker det ikke. Så har man prøvet, og kan fjerne ordningen igen. Men hvis min opfattelse er bare lidt korrekt, så får man flere iværksættere, mere beskæftigelse og flere penge i statskassen. Så sæt lige de scenarier op mod hinanden, før I skyder det ned.

Jeg har sat det op imod hinanden... Hvis nogle selskaber lever på statsstøtte, imens andre ik gør, så kan du sagtens skabe en masse nye virksomheder og vækst, men du vil bare opleve tilsvarende fyringer og lukninger for ikke støttede selskaber...
Har en kunde 100 kr, så vil du aldrig kunne skabe mere salg end 100 kr. Spørgsmålet er så bare, om 1 eller 10 virksomheder skal dele disse 100 kr. Og hvis den ene er statsstøttet og dermed kan underminere markedet, så vinder denne ordren på 100 kr, og du har 9 tabere...
Så hva hjælper din tankegang, hvis du skaber 1 vinder, men samtidig har 9 tabere, som taber endnu mere?

jmmoeller:

Og i min mening, er eksisterende iværksætteres holdninger altid anderledes, fordi de allerede er startet op på egen hånd, og "når jeg ikke har fået, så skal de nye ihvertfald heller ikke" og "når jeg har klaret mig bedst uden støtte, så gør de andre det ihvertfald osse". Men tro det eller ej, så er alle personer ikke ens, og der er mange personer, som kan blive gode iværksættere, når de først er kommet igang med hjælp.

NEJ! Vi er bare fornuftige, og mener ik statsstøtte løser et givent problem!
Du har smidt en masse påstande i denne tråd, hvor du kun ser på de fordele der er... Men du har aldrig tænkt over konserkvenserne ved dine udtalelser!
Hvis der er flere negative ting end positive ved et forslag, så er det direkte idiotisk at bakke det op!

jmmoeller:

Når højtuddannede unge kan se frem til en startløn på min. 30.000/md. efter deres studie, kan det være svært at anspore dem til iværksætteri, hvor man kan tabe penge og arbejde længe uden løn. Og vi skal have disse folk igang med iværksætteri i større omfang - i min mening :)

MAN BLIVER IKKE IVÆRKSÆTTER, FORDI MAN GÅR EFTER LØNNEN, MEN FORDI MAN ØNSKER AT UDFORDRE SIG SELV, OG REALISERE NOGLE DRØMME...
DU TÆNKER PENGE, IMENS VI ANDRE TÆNKER PASSION!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hatten af for dig Nikolaj. Det må også give en god selvstændighedsfølelse Smile

Men I bliver nødt til at vågne op og acceptere, at det altså lang fra er alle tilfælde, hvor man kan vokse organisk startende med 10.000.- , og at der er mange forskellige personer og mange forskellige tilfælde, som kræver forskellig behandling.

Personligt, modtager jeg ingen tilskud, men synes da, at det er ærgeligt, at man ikke kan tilbyde ordninger til alle berettigede. Specielt, når de giver godt igen i statskassen :)

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, Mr. Fashion, synes, at du blive lige lovlig personlig, bare fordi jeg starter en diskussion, og giver forslag til, hvad erhvervsbladet kunne kigge på.

Jeg finder artikler om iværksætterlyst i DK senere. Du kan evt. lave søgninger på det på erhvervsbladet.

Men selvfølgelig er vi uenige, hvis vi har forskellig opfattelse af situationen Smile

Men hvis alle er så meget imod iværksætterstøtte, så mener I vel, at regeringen hele tiden gør forkerte ting, når de laver disse støtteordninger? Er det konklusionen?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jmmoeller:

Hehe, jeg kan godt lide, at det er mig, der en egoist, men det er dig, der skriver om, hvor synd det er for dig, at du skal betale for andres SU. SU er en helt anden diskussion, som ikke passer ind i dette forum, men hvor er jeg træt af, at høre på folk, som er så irriterede over, at folk får SU, bare fordi de ikke selv har modtaget det.

Jeg har intet imod SU, og har på intet tidspunkt udtrykt det... Det var dig der påstod, at du tjente din SU ind igen... Og så sagde jeg blot, at når jeg os tjener min SU ind, som mange andre uden uddannelse, så er vi ligeså berettiget til SU mm som du er...

Det har intet med min holdning at gøre til SU, blot en konstatering af, at hvis du kan få noget, fordi du "betaler det via skat senere", så er alle som betaler skat berettiget til pengene...

jmmoeller:

Og det eneste, du ikke citerer mig for i dit post, er hele essensen i diskussionen. Alle de penge, der investeres i iværksætteri kommer 3 og 4-foldigt igen.. Det er jo bevist, og erhvervsbladet har selv skrevet en artikel om det på et tidspunkt. Så selvfølgelig skal vi støtte iværksætteri, når det gavner samfundet så meget!

Er der virkelig kun udbrændte iværksættere herinde, som mener, at man ikke skal støtte iværksætteri fra statens side, selvom det gavner samfundet? :)

Nu tager jeg alle artikler med et gram salt, da det vigtige bag disse er faktorerne, som de er baseret på... Men du kunne jo smide et link til den.

Statsstøtte er en farlig ting. For den skævvrider konkurrencen, og hvis alle får statsstøtte i alle lande, så forsvinder hele støtte pointen jo... Så tabes der mere end der vindes.
Husk nu på at total markedet ik bliver større, blot fordi du støtter mere. Det er de samme omsætnings kroner, som alle skal kæmpe om, men støtte ændre blot på fordelingen af omsætningen...
Det burde I have haft om på enten handelsskolen eller gymnasiet!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jmmoeller:

Så alle de folk, der gerne vil bruge de eneste praktiske tilskud, som er brugbare for iværksættervirksomheder, kan godt glemme alt om det i de sidste 2 måneder i år! Nu står jeg, som så mange andre iværksættere, og skal bruge de pakker nu ved markedspenetrering, men kan ikke få dem, fordi de har givet dem ud til højre og venstre uden månedskvoter og uden kritisk blik på de projekter, de har givet pengene til.

Hvordan ved du at de er givet ud til højre og venstre, andre folks ideer er vel lige så gode som dine. Der er et beløb til rådighed, når det er brugt må man vente til næste år med at søge om penge, sådan er det bare. Der kan jo ikke være penge til alt.

jmmoeller:

For det andet, er det de færreste der ved, hvor svært det er at starte op som iværksætter, når man er på SU. Og jeg taler ikke om at starte en butik eller internetshop, men om et helt nyt produkt. Hvordan vil du bruge penge til det, eller for den sags skyld låne penge til det, når du kun lige kan betale til huslejen? Der er så mange studerende rundt i landet, med brilliante ideer og masser af fut i røven, men ingen penge.

Når man er på SU kan man så få en kassekredit af banken, hvis de tror på ens ide. Kender flere som har fået det. Og hvis deres bank ikke vil give dem nogle penge, må de som alle andre finde dem andre steder eller lade vær med at starte med så store beløber.

jmmoeller:

Men I bliver nødt til at vågne op og acceptere, at det altså lang fra er alle tilfælde, hvor man kan vokse organisk startende med 10.000.- , og at der er mange forskellige personer og mange forskellige tilfælde, som kræver forskellig behandling.

Hvis man vil, kan man starte med 10.000, ens produkt bliver måske ikke lige så godt som det det måske kunne hvis man havde 100.000. Men det er en start. Og kan det ikke lade sig gøre med 10.000 så skal man måske vente til man kan betale for det selv...

Da jeg startede min første virksomhed skulle jeg bruge 80.000, hvilket jeg på ingen måde kunne skaffe, intet arbejde og ingen SU. Men jeg startede alligevel, med beløb langt langt under det jeg skulle bruge. Jeg brugte det på hjemmeside, og et lille lille lager. Helt åndssvag prioritering da jeg ikke havde købt værktøjet og andre meget vigtige ting for at kunne udføre det jeg startede og hjemmesiden skulle jeg slet ikke bruge.

Og jeg klarede mig fint selvom jeg havde en del problemer med at overbevise leverandørerne om at de skulle lade mig handle hos dem for så små beløber, så jeg kunne få mit produkt ud...

 

 

 

 

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet mere end 100 firmaer op gennem de sidste 35 år, og dermed altså under stort set alle tænkelige regeringssammensætninger, - og jeg har gjort det uden støtte.

Amino har jeg den 1. september som et forsøg startet et firma med en startkapital på 1.000 kr. hvor jeg i starten havde oprettet et hjemmesidefirma. Alle som har fulgt mig gennem mine 2 år på Amino vil vide at det ikke er min spidskompetance ;-)

Alligevel rundede omsætningen 100.000 kr. på kun 6 uger.

På Skat.dk kan du finde alle oplysninger du skal bruge, du kan endda køre løn gennem Letløn via Skat og får både tal og girokort til betaling af arbejdsgiverforpligtigelserne.

Der findes gratis regnskabsprogrammer som automatisk udregner din moms, og så er det blot at klikke på Skat.dk og angive momsbeløbet, og du får et fint girokort.

Hvad er det der er så besværligt?

Hvis du vil lave selskaber for at begrænse din økonomiske risiko, udskyde din skat eller andre rare sager, giver det jo ikke nogen fornuft hvis ikke der er penge at spare. Så har man også råd til selv at betale for rådgivning.

Selve opstarten kan indeholde visse udfordringer, men forudsætningen for at det netop er dig der skal føre ideen ud i livet, skal jo være på plads. Derfor skal du have kvalifikationerne til det.

Derf er jo ikke nogen rimelighed i, at blot fordi du har en idé om at du kunne blive milliardær ved at lave havvand til olie, at samfundet så skal støtte det hvis du ikke har nogen forstand på hverken havvand eller olie.

Havde du det, vidste du også præcis hvilken del af industrien der kunne tænkes at ville investere i dig og din idé. I Danmark har et lille firma, - Johnson Oil - hentet en milliardordre fra Rusland fordi de har henvendt sig direkte til dem der skulle købe deres opfindelse.  Russerne har ikke stjålet ideen, men vurderet at det er netop dette lille firma som er de rette til at føre ideen ud i virkeligheden, som er at skille vand fra olie.

Så hvor ligger det svære i at være iværksætter i Danmark?

Michael

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes da, at det er godt, at have en god debat om iværksættertilskud i Danmark, når det er så ilde set fra selve de iværksættere, som er kommet igennem uden. Det er da et sjovt perspektiv Smile

Men jeg er nu stadig ikke helt enig, og vil gerne se nogle midlertidige nye ordninger og prøve at se, om de er rentable eller ej...

Men jeg tror måske heller ikke, at det er helt det samme, vi snakker om. Iværksætteri og decideret innovationsproduktudvikling er ikke helt det samme i mine øjne. Og det er også nogle helt andre problemstillinger og helt andre penge, der oftest skal bruges. Du kan ikke udvikle meget produkt for 20.000 kr. :)

Men I svarer stadig ikke på mit spørgsmål...

Er regeringens iværksætterordninger spild af penge, eller er det god skik, som skaber flere iværksættere og flere samfundskroner? Jeg ved, hvad jeg synes, men hvad synes I? Ja eller nej?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)