Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento problem

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Heya.

Er der tilfældigvis en Magento ekspert der kan fortælle mig hvorfor Magentos Udvikler debug hints ikke bliver slået fra overalt når man har valgt det?

Se evt. www.momosander.dk/shop/   (de røde blocks skulle iflg. Magento være disabled og dermed ikke blive vist) 

mvh

Rene

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

tøm din cache.

Du kan enten gøre det i admin eller slette alle filer i /var/cache

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..ok jeg fik det faktisk væk igen inden jeg læste det med cachen.  Jeg gjorde det at jeg satte min Default Store View til at være inaktiv hvorefter de røde blocks forsvandt. Derefter gjorde jeg den aktiv igen og de blev heldigvis væk. Skummelt?

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
9 ud 10 Magento problemer kan løses ved at tømme cache, og er at foretrække frem for at deaktivere din butik
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Dette bliver tit misforstået eller giver folk problemer der har med Magento at gøre, så jeg tænkte at det måske kunne hjælpe selvom du har løst problemet. :)

Det kan også have været fordi ændringerne ikke var lavet på alle niveauerne.

I Magento kan man vælge på hvilket niveau man vil lave om på konfigurationen (og mange andre ting). Der er 3 niveauer:

1) Website

2) Forretning

3) Forretningsvisning (også tit bare kaldet sprog)

Der er en hierkisk opbygning, dvs. du kan have lige så mange websites som du vil, lige så mange forretninger under de enkelte websites og lige så mange sprog under hver forretning som du vil. En enkelt shop vil tit bare have et website, en forretning og et sprog. Her kan man altså vælge om ændringen skal træde i kraft på website, forretning eller sprog niveau. Dette er lavet hvis man f.eks. kun vil ændre noget for sine engelsk-sprogede kunder og er egentlig ret smart. Det gør det bl.a. også muligt at køre flere shops på samme installation.

Men for den simple webshop ejer kan det give problemer, hvis man gennemfører ændringer på website-niveau og så undres over hvorfor ændringen ikke træder i kraft. Det kan simpelthen være fordi indstillingerne på de lavere niveauer ikke er sat til at arve indstillinger fra niveauet højere oppe. Så bliver de ændringer man har lavet på Website niveau altså ignoreret.

Man ændrer sit "scope", altså der hvor man vil gennemføre ændringerne i dropdown boksen øverst til venstre når man er i System > Konfiguration (denne boks findes også andre steder hvis man har mere end et sprog). Og jeg tror det var den boks som du måske fik ændret ved som gjorde at du fandt løsningen selv. :)

Generelt er det en god ide at gennemføre ændringer på så højt niveau i hierakiet som muligt og så lade Magento arve ændringerne hele vejen ned.

Det er i øvrigt en god ide at bruge "Tilladte IP'er"-feltet. Skriver du din egen IP ind der, så fremkommer de røde bokse kun for dig selv og ikke for dine kunder. :)

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)