Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering, som importør.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige startet virksomhed. Jeg er ikke momsregistreret da jeg endnu ikke har en omsætning for slet ikke at tale om at jeg ikke er i nærheden af de 50.000.

 

Men mit spørgsmål er hvorvidt det er nødvendigt at registrerer mig, som importør når jeg ikke er momsregistreret. De informationer jeg tidligere har fået lyder på at jeg ikke behøver det da jeg endnu ikke er momsregistreret og derfor ses, som privatperson.

 

Er der nogen der kan rede trådene ud for mig?

Fra Randers
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ja hvis du ikke vil importere vare behøver du ikke at blive importør reg.

Hvis du vil impotrere vare vil det være en fordel da toldvæsnet kan se du er reg. importør.

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Men hvilke fordele får jeg ud af at blive registreret, som importør?

Jeg behøver det jo ikke så længe jeg ikke er momsregistreret, jeg opfattes jo bare, som privatperson.

 

Så er der nogle fordele ved registrering?

Og er det obligatorisk?

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian, hvis du gerne vil igang med at lave forretninger og importerer varer fra ikke-Eu-lande, så kan du jo lige så godt lade dig registrere både mht moms og som importør - det koster dig jo umiddelbart ikke noget og det vil kun være en fordel for dig at lave dine forretninger som forretningsdrivende i forhold til privatperson.

Det er slet ikke umuligt at lave forretninger som privatperson, men et SE-nummer letter ofte tingne lidt og så er springet udi flere og størrer forretninger ikke så stort.

Mvh


Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm... Jeg regnede med at starte småt deraf grundet at jeg ikke ønsker at blive momsregistreret da det kræver ekstra tid med regnskaber osv.

 

Men det er da noget jeg kraftigt vil overveje om jeg ikke skulle blive.

 

Jeg tror jeg registrerer mig, som importør inden jeg placerer min næste ordre.

 

Tak for hjælpen

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)