Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vader i penge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg starter et nyt arbejde om nogle måneder, hvor jeg kommer til at tjene rimeligt godt, og regner med at hav ca. 15.000 om måneden jeg kan bruge på investering/opsparing/aktier osv.

Jeg kunne godt tænke mig at vide fra jer, hvilkeerfaringeri har med at investere penge, som an yngle på den måde.

 

Mvh.

 

Christian Olesen

Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person

Jeg synes du skal investere nogle af dine penge i min gaming gear webshop - det giver god vækst til dig i det lange løb! Wink

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror desværre ikke at det ville kunne forrente mine penge så godt, men ellers tak for tilbuddet

Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får nok lige så mange forskellige svar, som der er muligheder. Det kommer jo i høj grad an på hvor stor en risiko du vil løbe.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du.

Hvor stor risiko er du villig til at løbe?

Aktier er jo en mulighed, og sådan som det ser ud nu, er der gode muligheder for at tjene mange penge, men det kan også sagtens gå den anden vej!

Så er der obligationer der er lidt mere sikkert at investere i, men som ikke giver samme afkast.

Derudover er der en masse iværksættere der søger investorer hele tiden - der er også gode muligheder for at tjene mange penge, men der er samtidig kæmpe risiko..

Mvh Tobias.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Rimelig risiko vil jeg sige, de penge der bliver sat til side nu, skal først bruges om meget lang tid

Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

så ville jeg forhøre mig hos en aktieekspert, og investere pengene i aktier..

Mvh Tobias.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Olesen:

Rimelig risiko vil jeg sige, de penge der bliver sat til side nu, skal først bruges om meget lang tid

Du skriver at de penge skal først bruges om lang tid - altså når du skal på pension?

Jeg vil mene at hvis de skal bruges som pension, så ville min risiko være lav, da jeg ville være sikker på at have disse penge når dagen kommer.. Jeg har det sådan, at hvis man går efter rimelig eller høj risiko, så er det penge man kan tåle og tabe, hvorfor man så sagtens kan investere i aktier..

 

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke begynde at bekymre mig om at investere i aktier før jeg havde sparet omkring 100k op.

Jeg ville derefter vælge 10 firmaer/aktier ud som du tror på har et godt produkt og så købe for 10% af midlerne i hver firma. På den måde er du ikke så hårdt ramt hvis en, eller måske et par stykker, af dine 10 virksomheder går konkurs.

Glem alt om aktieeksperter - det eneste du kan være sikker på er at de vil tage sig godt betalt for deres sikkert i bedste fald middelmådige rådgivning -  råd som du sikkert kan gøre lige så godt selv ved tilfældigt at kaste 10 dartpile hen på børsens aktiesider og så købe de aktier du rammer med pilene.

Det er muligt at du ikke skal bruge pengende før "om lang tid" - men er du klar til at miste alle pengende eller måske 50% for altid ? Hvad med 75% af pengende. Har du stadig is i maven når din fremtidige aktieportefølje er faldet med 50% eller sælger du resten i panik?? Hvis svaret er nej til is i maven ville jeg i stedet købe obligationer for 50% og aktier for 50% - eller måske slet ingen aktier men kun obligationer. I banken kan du sikkert få 1-2% rente på en såkaldt højrentekonto.

En anden investeringsstrategi kunne være at fokusere alt din energi på dit tilsyneladende supergode job og få en lønforhøjelse om 6 måneder i stedet - stort tillykke med jobbet herfra:-)

 

høj risiko = høj gevinst eller kæmpestort tab

lav risiko = lille tab eller lille gevinst

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde jeg det beløb til overs om måneden, ville jeg da investere dem i fast ejendom, men de markedspriser der er pt. kan det jo kun gå en vej igen.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)