Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er hårdest ramt ved nedbrud i produktionsanlægget?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 116
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære kloge og idérige Aminobrugere.

Jeg er ved at innovere lidt på et nyt IT-produkt til vedligehold af produktionsaparater og andre større maskiner så som vindmøller eller skibsmotorer, og jeg kunne rigtig godt bruge et par inputs fra jer af for at komme videre i den spiral, jeg har låst mig fast i.

Så spørgsmålet er:

Hvilke bracher eller specifikke fag (fx plastproduktion) er hårdest ramt, når en maskine "spontant" stopper?

Hvor har det de største økonomiske konsekvenser?

 

VH

Zyberchief

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zyberchief

Min første indskydelse er, de maskiner som indebærer en stor investering. Men når jeg tænker lidt videre, tror jeg at det er den produktion hvor et stop er svært at indhente igen. Det kunne eksempelvis være en fabrik med mange ansatte i produktionen, og hvor maskiner er skyld i et stop. Perioden hvor produktionen står stille er svær at indhente, fordi de ansatte typisk går hjem til fyraften uanset hvordan dagen er forløbet. Et produktions stop på en vindmølle koster selvfølgelig også penge, men blæser det nu godt de næste dage er det tabte hurtigt indhentet igen.

Hjælper min (sø)forklaring dig?

Mvh.

Jacob 

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kyllingefarme er meget følsomme overfor driftstop.

Preben

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

David Hansen:

Kære kloge og idérige Aminobrugere.

Jeg er ved at innovere lidt på et nyt IT-produkt til vedligehold af produktionsaparater og andre større maskiner så som vindmøller eller skibsmotorer, og jeg kunne rigtig godt bruge et par inputs fra jer af for at komme videre i den spiral, jeg har låst mig fast i.

Så spørgsmålet er:

Hvilke bracher eller specifikke fag (fx plastproduktion) er hårdest ramt, når en maskine "spontant" stopper?

Hvor har det de største økonomiske konsekvenser?

 

VH

Zyberchief

Hvilke brancher der er mest følsomme tror jeg ikke man kan sige generelt. Plastindustrien som du nævner er en meget følsom industri, nedbrud i ex varmelegemet får plasten til at størkne og så skal maskinen skilles ad.

Generelt så er følsomheden baseret på følgevirkningerne, og specielt industrier hvor du fokuserer på Just In Time (Never In Time som jeg kalder det), er frafald ad en komponent uhyre kritisk. Der er ikke nogen industri der arbejder mere efter disse principper end bilindustrien, så det vil være mit bedste bud

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har et nedbrud i et varmelegeme på en sprøjtestøbemaskine med løbende vedlighold at gøre? Et varmelegeme er da ikke en sliddel.

Hvis en maskine "spontant" stopper er det kritisk i alle produktioner, de fleste virksomheder har leveringstider de skal overholde og personale/maskiner der koster det samme uanset om de producerer eller ej. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktum er at hvis der er betydelige følgevirkninger ved et stop så er tabet større - at et varmelegme er nævnt har jo ikke særlig meget med dette at gøre - men hvis det gør dig gladere kan du vælge enhver anden komponent.

Det der er essensen af svaret er at hvis du har 30 processer der stopper pga. et nedbrud så er værdien større af at undgå fejl. Jo tidligere i en værdikæde, og jo færre muligheder du har for at kompensere jo større er problemet.

Det kan være svært at se skoven - der er for mange træer der står i vejen

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da ikke 30 processer på en kyllingefarm, og den økonomiske konsekvens kan være meget større der, end på en fabrik.

Er du faret vild i skoven da? Cool

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gætte på at du har svært ved at finde en kyllingefarm hvor den økonomiske konsekvens af et nedbrud er større end ved et produktionsstop hos VW, men jeg skal åbent erkende at jeg ikke kender så meget til kyllingefarme...Surprise

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Jeg vil gætte på at du har svært ved at finde en kyllingefarm hvor den økonomiske konsekvens af et nedbrud er større end ved et produktionsstop hos VW, men jeg skal åbent erkende at jeg ikke kender så meget til kyllingefarme...Surprise

Hej

Spørgsmålet er om et driftstop hos VW overhovedet koster penge, de fleste gange er der en repatør på  stedet og han ved lig hvor han skal gribe ind.

Kyllinge farm må deer ikke være driftstop ret længe så dør kyllingerne og det  store problem er at de ikke har en fast repatør gående på stedet.

Preben

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)