Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksisterer Danmark om to år?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det gør det nok. Og så alligevel.

Efter at miljøministeren, Karen Ellemann m.fl., har givet tilladelse til, at verdens farligste gift må blive transporteret den halve jord rundt for til sidst at ende i Danmark (Nyborg) for at blive destrueret, fatter jeg ikke en brik mere. Her er der tale om noget, der er så giftigt, at hvis fragtskibet springer læk i Danmarks indre farvande, ja så kan Danmark blot være noget der var engang.

I disse tider, hvor forskellige teror-pakker (måske med rette), ligger større og større restrektioner på folks handlefrihed, jeg tænker på b.la. lufthavne og havne, så kommer der her i bedste Morten Korch stil en potentiel miljø-bombe sejlende igennem de danske farvande? Uden at skulle virke alt for paranoid, hvor stor en mulighed er der ikke her for nogen der vil Danmark det ille, rigtig her at slå hovedet på sømmet? Sammenlignet med den fare, der er tale om ved at transportere giften i danske farvande, teror eller ej, så ligner de forskellige teror-pakker efter min mening en farce.

Karen Ellemann begrunder modtagelsen af giften med: "Har man evnen, så har man også pligten". I min terminologi, så går ordene 'evne' og 'forstand' hånd i hånd, men det synes ikke at være tilfældet her.

Kan det passe, at de skallede millioner, som Danmark kan tjene på destruktionen af denne gift, virkelig er det værd?


Samme Karen Ellemann har iøvrigt i denne uge ytret hendes bekymring over unge mennesker, der farver deres hår. Kemikalierne kan skade deres organisme Sad

 

Så fik jeg da vist lige lidt luft.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

John J:

Kan det passe, at de skallede millioner, som Danmark kan tjene på destruktionen af denne gift, virkelig er det værd?

Lidt sjovt indlæg, da DK har en af verdens største container koncerner. Det olie som containerskibe + fragtskibe sejler på, det er det rene gift. Men det er okay, fordi det er AP, men når et andet dansk firma er innovativt, så er det fy nej forbud ad!

Men DK kunne os bare afvise alt arbejde og innovative firmaer, og vente på den totale udflytning, og så lukke når der intet er tilbage...

Det gælder vel om at se mulighederne fremfor begrænsningerne!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt begges argumentation. Hvis men blot sørger for at der bliver holdt ordentligt kontrol med de firmaer der håndterer affaldet, mon så ikke godt vi kan finde ud af det?

Det gælder vel om at bruge de kloge hoveder vi har i landet på den rigtigste måde.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

"men når et andet dansk firma er innovativt, så er det fy nej forbud ad!"

Så er jeg da vist blevet totalt misforstået. Mit indlæg har ikke det fjerneste med noget som helst dansk firma at gøre, men om transport af et giftstof, der er så farligt, at en teskefuld af dette kan dræbe alt liv i en milliard liter vand.

Mvh. John.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:

Så er jeg da vist blevet totalt misforstået. Mit indlæg har ikke det fjerneste med noget som helst dansk firma at gøre, men om transport af et giftstof, der er så farligt, at en teskefuld af dette dræber alt liv i en milliard liter vand.

Og når man kan sejle udtjente danske skibe og container skibe den halve jord rundt, for at sejle dem op på en strand i Indien til ophugning, så er man jo i "status que"...

Det er vel bedre at sådan et giftigt stof behandler med omhu, end at det udrydder hele jorden, fordi det behandles under forkerte forhold i et U-land...

Faktisk synes jeg det er innovativt og omsorgsfuldt, og viser man tænker på miljøet og befolkningerne world wide, at sådan et giftigt stof destrueres af fagfolk med de rette kompetencer og viden!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

offtopic

Har du et link til dette giftige stof der dræber alt? 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er Australien jo ikke nogen banan-republik, der ikke besidder evnen til at løse sine egne problemer, så måske det langsigtet var en bedre løsning at løse problemet, uden at det skal fragtes den halve jord rundt.

 

"Og når man kan sejle udtjente danske skibe og container skibe den halve jord rundt, for at sejle dem op på en strand i Indien til ophugning, så er man jo i "status que"...

Det kan jeg jo så trøste mig med.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

"Enten importerer vi det i den form, eller i nytårs raketter fra Kina"

Du har så ganske ret.

Jeg beklager mit indlæg.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)