Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livsplan for ung mangemillionær

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ik har forstand på investeringer, så er det altså et farligt game at gå ind i...

Og jeg ville ligeledes være meget påpasselig med alle de PBs, som du sikkert får pga denne tråd, da der sikkert er nogle, som mere er interesseret i dine penge, end at lave seriøs forretning med dig...

Find ud af hva du brænder for, og brug derefter pengene fornuftigt indenfor dette område!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg synes der er en stor tendens til folk gentager hinanden i denne tråd. Mange anbefaler ham, at tage ud at opleve verden, men han beskriver jo netop han har rejst meget rundt i Europa, så jeg tvivler på trådstarter savner oplevelser eller livserfaring på det område!

Det anbefales af mange, at der skal sættes mange millioner til side og jeg kan kun være enig. Det ville uden tvivl være fornuftig at sætte mindst 8 millioner til side på en højrente konto.

Men at folk nærmest skræmmer trådstarter fra at investere eller kaste sig ud i projekter, forstår jeg simpelthen ikke. Det er desværre for dansk til min smag! Der er jo ingen der siger han skal smide millioner i de første projekter, han investerer i. Det er jo muligt blot at investere nogle hundrede tusinde kroner i et eller flere projekter - som ejer eller investor/partner - og det vil uden tvivl give ham en uvurderlig erfaring og viden på mange forskellige områder.

Der er altså unge folk med lille erfaring, med maks hundrede tusinde kroner på hånden, der kaster sig ud i projekter og endda opnår succes, så hvorfor skal en person med 15 mio. så ikke kunne gøre det samme?? Han vil endda være meget mindre påvirket, hvis alt lige pludselig skulle gå galt.

Og fordi man ikke har erfaring som investor, behøves det jo ikke være ensbetydende med at hele investeringen tabes. Der er trods alt, eftersigende, tale om en "intelligent, matematisk og analytisk person", så med den rette vejledning og fornuft skal han nok klarer sig.

Trådstarter vil måske gerne være selvstændig erhvervsdrivende og undgå en chef, så hvis han har et ønske om dette, er den bedste uddannelse altså at kaste sig ud i det og skabe sig sine egne erfaringer og viden. Naturligvis uden nødvendigvis at øsle millioner væk på projekter i første omgang, men meget mindre kan jo også gøre det!

Mit bedste råd vil dog være at surfe lidt rundt på Amino en hel uge med det samme, da man derved får en stor basic viden om vigtige aspekter både ift. at investere og være selvstændig erhvervsdrivende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person

Pokerspilleren:
Jeg er 24 år og har været professionel pokerspiller de sidste 5 år. Jeg har været fuldstændig selvstændig, selv styret og tilrettelagt min egen tid og mine finanser. Her igennem har jeg erhvervet mig en formue på i alt godt 15M kr. 

Jeg synes du er en nar og jeg misunder dig noget så grusomt - hvis der fandtes en gud ville det være mig der havde 15 mio.

Men som du selv siger har du nu alle muligheder, hvis jeg var dig ville jeg lægge en god sjat til side(80%) i en konto med fornuftig rente.

Derefter kunne du bruge 1-2 år på at rejse verden rundt. Køb en ryksæk og noget tøj, køb et interrail kort til europa, tag derefter igennem asien, australien, mexico, Nordamerika, Rusland og vidre igennem østeuropa tilbage til Danmark - Sørg for at det ikke blive en "big spender" tur, men at du bare lever som en helt normal backpacker.

Tjen ekstra penge ved at være tjener i paris, og livredder på hawaii.

Mød en masse mennesker, tag nogle gode billeder osv, tag evt. en ven med.

Når du kommer tilbage fra turen vil du nok have en bedre ide om hvad du vil med dit liv, om du vil læse videre eller starte et selskab, eller bare læne dig tilbage i solen på en caribisk ø.

Om ikke andet vil du være en masse oplevelser rigere.

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Allerførst et kæmpe tillykke med din store sejre i 2008. Jeg tror jeg kender følsen du har, da jeg solgte mit livsværk, havde jeg det på samme måde, jeg havde dog en konkurrence klausul som gjorde at jeg ikke kunne røre noget i min branche.

Når man har spillet poker ligesom dig, i hele europa og USA og brugt en masse tid på det, går jeg udfra at du kan lide miljøet omkring pokerspillet. Du må gennem din tid som pokerspiller have stødt på nogle ting som du syntes var smart, selv brugte eller andrer brugte. Måske et pokersite du kunne købe dig ind i og videre udvikle. Der kunne også være en eller anden service som du ved mange pokerspiller bruger som mangler i den rigtige udformning.

Hvis du vil lave noget helt andet, så vil jeg nok anbefale dig en at sparre med inden for det område du påtænker at gå ind i. Og hvis du går ind i noget med andre, så brug en begrænset del af dine penge og fokuser på denne opgave samt tag ved lærer. Hvis dette projekt går godt så er det jo kun fint, og hvis det går skidt har du lært en masse og kun tabt en lille del af dine penge.

Held og lykke

 

Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen alle

Jeg er rigtig glad for alle de gode svar I har givet til mit indlæg, det har givet mig en masse at tænke over.

Jeg vil i hvert fald holde mig fra at investere i projekter som jeg ikke forstår, hvilket mere eller mindre vil sige alle projektor. Tak for advarslerne.

Det er måske en bedre idé at starte meget småt, og derigennem få mig nogle erfaringer. Jeg overvejer også at melde mig ind i Unge Aktionærer og andre relevante foreninger, og derved skabe mig et netværk og få noget mere indsigt, uden at skulle have de store penge frem.

Mange af jer anbefaler mig at rejse verden rundt. Jeg har allerede rejst utroligt meget de sidste 5 år, både med poker og som backpacker i hovedsageligt Europa og Asien. Det er ikke det jeg har lyst til lige nu. Jeg vil gerne så småt begynde at starte mit "voksne" liv.

Jeg overvejer at påbegynde en HA på handelshøjskolen til sommer. Dette er selvfølgelig for at lære hvordan virksomheder og økonomi fungerer, men også for at skabe mig et netværk, som jeg kan forstå er altafgørende i enhver investerings- og forretningshenseende.

En del af det at være succesfuld pokerspiller er at lide af "money blindness" - altså ikke se pengene for deres reelle værdi, men bare som et værktøj i et spil. Ellers kan man ikke klare det psykisk. Derfor ville det måske være meget svært for mig at starte en lille virksomhed op, og at skulle vende hver en femøre, som Michael Dyrebil beskriver. Specielt hvis jeg skal arbejde hårdt for det.

Det kunne måske være en god idé at hyre en coach til at lede mig på vej.

Og så til Allan T, som jeg kan forstår tror at jeg er Peter Eastgate, det er desværre ikke mig!

 

Alt input er stadig mere end velkommen.

Pokerspilleren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pokerspilleren

Du sidder i en forgyldt situation efter min mening. du er "kun" i tyverne og har ressourcerne til at følge dine drømme. Så er det at finde ud af hvad de drømme går ud på... for ofte som du nok har erfaret er penge sjovt nok ikke lykken i sig selv.

Du skriver at du er analytisk og matematisk anlagt... klart en fordel i poker, men også indenfor det jeg arbejder med.. nemlig undersøgelser. Jeg kunne godt bruge en partner eller kollega til at få drevet virksomheden til det den kan blive. Jeg skal lige sige at jeg ikke er ude efter at du skal investere dine penge, men nærmere din tid og passion for at lave en fed arbejdsplads for dig og mig til at starte med.

Interesserer du dig for kampsport? Jeg og en kammerat er ved at få stablet muligheder på benene for at kunne træne MMA på Amager hvor vi bor da det ikke pt. er muligt nogen steder. Det er min nr.2 passion og træning giver mig det jeg har brug for i min hverdag hvor marketing og analyse arbejde træner mig mentalt og giver løn.

Skriv hvis jeg har ramt noget du kunne være interesseret i... og ellers må du søge efter hvad du brænder for. Tænk når du finder ud af hvad det er skal du aldrig se det som at gå på "arbejde" igen. :)

venlig hilsen
Henrik Sejrbo

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pokerspiller

Jeg ejer i dag en web-shop på nettet der omsætter for ca 1 mio kr årligt og har et overskud på 350.000 kr. (jeg driver shoppen ved siden af mit normale arbejde og er kommet til et sted hvor jeg ikke kan overskue at styre begge dele).

Der er masser af potentiale i shoppen til at drive den videre frem - både udvikling til Dk kunder men også til eksempelvis resten af skandinavien. Kunne du være interesseret i at købe en del og sammen med mig ansætte en person til at drive shoppen så er du velkommen til at skrive......

Bor selv i Århus og meningen skulle være at man kunne få en ansat der kunne stå for det daglige og have en virksomhed kørende der kunne hente penge hjem årligt uden man skulle lave det vilde :O)

Så kunne man jo netop - som flere her skriver - nyde livet lidt mere! Med 15 m kr på kontoen er der jo mulighed for at nydet det alligevel, men meget handler jo også om, at få en større mening med det hele.

Skriv tilbage hvis du er nysgerrig og vil høre mere....har været ved at sælge shoppen et par gange men det er strandet hver gang da køberen ikke kunne låne pengene i banken.

Hilsen Anders

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Pokermand

Rådgiv dig med èn som ingen økonomisk interesse har i dig, som for eksempel en coach som du selv nævner. Der findes coaches som selv har haft stor succes økonomisk, som for eksempel Kim Kampp herinde fra . Men også andre business coaches som vejleder top forretningsfolk.

De er kun interesseret i at du finder den vej der passer dig, og som gør dig lykkelig på alle parametre, hvis du bliver det, er du deres reference.

Ellers vil jeg ikke blande mig i noget, du kan starte småt, du kan starte stort.. du kan en masse ting - Min erfaring er bare at man træffer de forkerte valg, når man ikke er afklaret. Og det er så også derfor du skrev herinde.

Et godt råd, ret simpelt : brug 20 dage på at skrive 3 ting ned hver dag , som du godt kunne tænke dig. 59 af tingene er måske crap, men du skal jo bare bruge 1 af tingene. Det en fokuserings øvelse, du træner hjernen op til at kigge dybt ind i dig selv, og finde DIN løsning.

God fornøjelse :-)

Du kan finde Kim ved at klikke her : Find Kim

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis jeg var dig ville jeg tage 8-10 millioner og låse dem på en højrente konto hvor de er stats sikret mod bank konkurs. Du vil kunne leve resten af dit liv på renterne så ville aldrig bruge en krone af dem.

Hvorhenne er det? Den danske stat sikre da kun op til 750.000 kr? Du kan så have mange kontoer i forskellige banker, men så ryger lidt af fidusen med beløbet jo...

Jeg mener de gør det i Irland. Jeg er dog ikke helt sikker på jeg husker rigtigt, men ved der er lande hvor der intet loft er på beløbet som er forsikret af staten.

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Santafun:

Jeg synes der er en stor tendens til folk gentager hinanden i denne tråd. Mange anbefaler ham, at tage ud at opleve verden, men han beskriver jo netop han har rejst meget rundt i Europa, så jeg tvivler på trådstarter savner oplevelser eller livserfaring på det område!

Det anbefales af mange, at der skal sættes mange millioner til side og jeg kan kun være enig. Det ville uden tvivl være fornuftig at sætte mindst 8 millioner til side på en højrente konto.

Men at folk nærmest skræmmer trådstarter fra at investere eller kaste sig ud i projekter, forstår jeg simpelthen ikke. Det er desværre for dansk til min smag! Der er jo ingen der siger han skal smide millioner i de første projekter, han investerer i. Det er jo muligt blot at investere nogle hundrede tusinde kroner i et eller flere projekter - som ejer eller investor/partner - og det vil uden tvivl give ham en uvurderlig erfaring og viden på mange forskellige områder.

Der er altså unge folk med lille erfaring, med maks hundrede tusinde kroner på hånden, der kaster sig ud i projekter og endda opnår succes, så hvorfor skal en person med 15 mio. så ikke kunne gøre det samme?? Han vil endda være meget mindre påvirket, hvis alt lige pludselig skulle gå galt.

Og fordi man ikke har erfaring som investor, behøves det jo ikke være ensbetydende med at hele investeringen tabes. Der er trods alt, eftersigende, tale om en "intelligent, matematisk og analytisk person", så med den rette vejledning og fornuft skal han nok klarer sig.

Trådstarter vil måske gerne være selvstændig erhvervsdrivende og undgå en chef, så hvis han har et ønske om dette, er den bedste uddannelse altså at kaste sig ud i det og skabe sig sine egne erfaringer og viden. Naturligvis uden nødvendigvis at øsle millioner væk på projekter i første omgang, men meget mindre kan jo også gøre det!

Mit bedste råd vil dog være at surfe lidt rundt på Amino en hel uge med det samme, da man derved får en stor basic viden om vigtige aspekter både ift. at investere og være selvstændig erhvervsdrivende.

Yes

 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)