Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Livsplan for ung mangemillionær

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage nogle online kurser om investering. Det kan du starte på med det samme og så kan du se om det er noget for dig eller ej ;-)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvad med at tage en uddannelse, mens du går og venter på at finde den helt perfekte forretningsidé? Viden tager ingen skade af, og du er i den heldige situation, at du kan gennemføre uddannelsen uden studiejob.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Lige som kommentar til dit ønske om uddannelse:

Rigtig rigtig god idé. Men i stedet for at vælge et sted som Handelshøjskolen ville jeg tage en halv til en hel million og starte på business på et amerikansk universitet. Et ANDERKENDT ét!

Stanford, Harward eller lignende. Du behøver ikke løbe linen helt ud og gå der i 5 år, men tag nogle semestre og lær spillet indefra. Du får et netværk og en viden som er ubetalelig. Og det bedste ved at være på de universiteter er at alle dine klassekammerater er mere rige end dig (eller deres familier er) dvs risikoen for at møde gold-diggers er markant mindre.

Mark Zuckerberg er Harward drop-out - han kunne have været en cool klassekammerat at have haft?

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Skovmand:

Stanford, Harward eller lignende. Du behøver ikke løbe linen helt ud og gå der i 5 år, men tag nogle semestre og lær spillet indefra. Du får et netværk og en viden som er ubetalelig. Og det bedste ved at være på de universiteter er at alle dine klassekammerater er mere rige end dig (eller deres familier er) dvs risikoen for at møde gold-diggers er markant mindre.

Tror desværre der er lang ventetid og man skal vist også have nogle rimeligt gode karakterer for at komme derind - men du kan sikkert kaste nogle penge under bordet og komme ind ;)

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Aki?

 

Anyway start du bare på handelshøjskolen, og nyd du ikke behøves at arbejde ved siden af.

Du får et netværk og nogle sjove år.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pokermand og alle i andre tråd debattører 

Jimi: Tusind tak for din anbefaling

Pokermand: 

Velkommen til Amino, og tak for et super indlæg og ærlighed i din tråd Ud fra min optik beskriver du en aktuel og meget prisværdig omstændighed i dit og manges liv. Nemlig, at et område i ens liv er lykkes så godt, at det ofte kan skabe ubalance i andre dele af ens liv. - Lidt ligesom en vægtskål, der hælder mest til den ene side. Hvorvidt og hvorledes dette kommer til udtryk - bevidst eller ubevidst er en af nøglerne til ens egen personlige udvikling og en af de ting, vi som mennesker kontinuerligt bør arbejde med. 

Et arbejde med at skabe så meget harmoni i alle områder af vores liv som muligt således, at de ønsker og mål man har, falder i hak med det man virkelige har behov for. Dette er sjældent tilfældet, selvom det lyder åbenlyst. - Hvis det forholdte sig således, ville verden i hvert fald se meget anderledes ud . 

Ud fra min optik fremkommer ens passion og drive ved, at fok har identificeret vejen til deres fremtid baseret på deres reelle behov kontrolleret af egne og andres konsekvenser,
Jeg arbejder som sagt med coaching og coaching kan hjælpe med til at danne bro over den kløft mange oplever i mellem deres drømme, mål og resultater og så deres reelle behov.

I bund og grund en finjustering af ens egne personlige og professionelle forretnings strategier, da vi heldigvis er således indrettet, at vi ikke er i stykker som menneske, uheldige eller alt for heldige e.l.. Vi har blot valgt forskellige strategier, der enten styrker eller svækker os, og gennem identificering af disse og de rette værktøjer kan coaching hjælpe med til at finjustere disse.

- Succes kan være ligeså frygtindgydende som mangel på succes

Helt aktuelt arbejder jeg med en del investorer i forbindelse med min coaching blandt andet gennem de danske daytrading centre, hvoraf mange deler mange af de samme udfordringer, som du beskriver. Fælles for dem alle er, at de arbejder med et erhverv, der er et mentalt game ligesom pokerspil og derfor er de allerede godt på vej, da de er øvet i at analysere andre og sig selv. Faktisk, er der mange der går fra pokerspil til investering eller omvendt – ikke at dette skal forstås som en anbefaling blot en konstatering.

Keep Swinging

Kim Kampp

Ps. Mine hjemmesider er i gang med at bliver omstruktureret og derfor først oppe at køre midt næste uge, men kan fanges på 40969495 eller send en PM for en uforpligtigende snak 

Fra Århus
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne sende mig en mail - jacobleth@stofanet.dk - så kan vi tage den derfra.

I første omgang bør du have noget rådgivning og en plan som sikrer dig at du kan leve af din formue resten af livet. Den del vil jeg gerne hjælpe med.

Dernæst skal dit "arbejdsliv" og din tilværelse planlægges. Hvad vil du gerne, hvad er dine interesser mv.

Når jeg læser dit indlæg er det første der slår mig at du risikerer at blive kontaktet og dermed "fanget" af alverdens "guldgravere" som vil har dine penge, finansiering mv.

Pas derfor på !

 

Med venlig hilsen

Jacob Leth

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej pokerspiller

Jeg syntes du skulle invistere nogle af dine penge i mine produkt idéer som bare skal laves og sælges , så deler vi lige over når produktet sælger og i den tid det sælges. efter din invistering for start er betalt tilbage.

Det vil hjælpe mig og du vil også tjene på det uden at arbejde..... og kortsigtet projekter der vil være indbringende da markedet har brug for mine idéer.

Jeg skal nok sørge for det bliver lavet og solgt .

vi udføre en kontrakt inden sammenarbejdet starter.

skriv venligst til mig på rosenkilde.dk@gmail.com hvis du ikke vil arbejde er det en mulighed for dig og heldet for mig.

Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil igen sige mange tak for alt den opmærksomhed mit indlæg har fået. Der er rigtig mange gode råd og ideer, som kan hjælpe mig på vej.

Som mange af her har regnet ud har jeg fået mange privat beskeder. Jeg prøver at svare på dem alle, der kan dog godt gå nogle dage.


Henrik Sejrbo,
Penge er nemlig ikke lykken i sig selv. Det er derfor jeg vil finde en ny passion i livet, men det skal også give mening økonomisk.

At lave undersøgelse interesserer mig desværre ikke, selvom det måske kunne give mig nogle gode erfaringer.

Ellers tak for tilbudet!


20092010,
Tak for tilbudet, men jeg tror at jeg holder mig tilbage for nu, efter alle de advarsler jeg har fået. "Hold dig fra alt hvad du ikke har forstand på", hehe.


Jimi Hove,
Rigtig godt råd, jeg tror jeg vil prøve at rådføre mig som en coach som du foreslår.


Henrik Skov,
Bestemt en god idé, men umiddelbart er det ikke aktier og obligationer jeg vil investere i, da det ikke rigtig interesserer mig.


Annette Sand/Jakob Lauridsen
Jeg tror det er et rigtig godt bud at tage en uddannelse.


Allan Skovmand,
Spændende idé, men som Henrik Skov pointerer er det nok meget svært at komme ind. Jeg vil egentlig også helst studere i et dansk studiemiljø.


Kim Kampp,
Meget spændende og inspirerende indlæg. Jeg giver dig et kald eller sender dig en privat besked en af de næste dage.


Leth,
Jeg skriver ligeledes en email til dig en af de næste dage.


jimmy rosenkilde,
Jeg må desværre konstatere at jeg har alt for lidt indsigt til at investere i dine projektor, uanset hvor lovende de ser ud.

 

Venlig hilsen

Pokerspilleren

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Pokerspilleren:

Jeg vil beskrive mig selv som: intelligent, meget analytisk, is i maven, matematisk anlagt, selvstændig, ambitiøs, frihedselskende og udadvendt. Jeg er dog ikke specielt arbejdsom, men det kan måske komme.

Hej Pokerspilleren.

Rigtig fede egenskaber du er beriget med dér. Big Smile

Jeg har desværre ikke noget firma endnu.  Jeg har brugt ca et år herinde på amino på at "uddanne" mig selv som iværksætter, jeg har brugt oceaner af tid på at lytte godt efter hvad de succesfulde folk herinde har gjort. I stedet for at gå så meget i byen, så har jeg siddet på amino og hygget mig med at blive klogere, og har derved så også sparet lidt penge sammen der skal bruges som startkapital.

Jeg er en lidt spøjs fætter, med nogen skøre og fantasifulde idéer ( det er en af mine venner også, men han er ikke herinde på amino, så ham springer jeg over. ) - firmaet som jeg har tænkt mig at lave er et reklamebureau, der sælger geniale markedsføringsidéer til rige firmaer.

Ved ikke lige hvordan jeg skal forklarer konceptet, men man kan samligne det med at vi skriver nogen sange, og så prøver vi så at sælge disse sange til verdenskendte band / sanger - altså vi udtænker ( uopfordret ) nogen rigtig geniale gimmick til firmaer, og så prøver vi at sælge dem det, og tager os godt betalt for det.

Et godt eksempel på det, kunne feks være sådan et stunt som dette: ( Nederen kan ikke lige finde linket ) - men det var et betting firmaer der i anledning af VM i fodbold 2010 annoceret med at hvis man gættede udfaldet af alle 64 kampe der blev spillet i VM, så ville man vinde 1 milliard pund eller dollars.

Det er meget stor sandsynlighed for at vores hjerner er tilstrækkelig skæve nok til at udtænk lignede stunts.

Jeg kan ikke lade være med at grine lidt af at du ikke ser dig selv som special arbejdsom, for det er jeg faktisk heller ikke selv, må jeg ærligtalt inderømme. Der løber desværre nogen onde rygter, herinde på amino, at livet som iværksættere er hårdt, og kræver 16-18 timer arbejde i døgnet, og det gyser mig langt ned af ryggen.

Min egen lille filosofi omkring det er at vi bare stikker hovederne sammen, og hygger os med masser af snakkeri, og så opstår der automatisk nogen geniale idéer der kan bruges - har set en dokumentarfilm med Gasolin, hvor de lejer et sommerhus, og så sidder gruppen bare dér og leger og pjatter sammen, og ud af den blå luft, så har de pludselig skrevet det ene hit efter det andet - med det i baghovedet, så har jeg tænkt mig noget i samme stil, bare med markedsføringesidéer naturligvis.

Hvis du kunne tænke dig at være med i sådan et projekt, så er du hjertelig velkommen til at kontakt mig på min email ( har slået min "privat-besked" fra på amino - da jeg foretrækker at samle alle mine beskeder på min email - deltager også i andre slags fora hvor de også bruger PM-er - så det bliver lidt uoverskueligt når man har 20 forskellige indbakker )

eya4614[grise krølle]gmail.com

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)