Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomheds form skal vi vælge?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg faldt over dette fantastiske forum for et par dage siden.

Jeg har læst igennem forummet de sidste dage, puha der står masser er godt herinde, og folk virker altid seriøse, det er dejligt.

Jeg burde nok kunne finde en masse om dette herinde, men vil gerne have jeres syn dette.

Vi er to der vil starte en service virksomhed op. Der er ikke rigtigt nogle udgifter forbundet med det.

Vi snakker om at vi starter firmaet i mit navn som I/S vi har begge fuldtids job på nuværende tidspunkt, så vi står ikke og skal tjene flere millioner om året.

Vores mål er i starten at lave en okay egenkapital inden vi begynder på at udbetale løn osv. da vi ikke er afhængige af ekstra løn, men på længere sigt skal der jo gerne komme lidt.

Har i fordele og ulemper?

Håber det okay jeg opretter et nyt indlæg :)

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Sailport Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved et I/S hæfter I ved gæld, det vil sige at virksomhedens økonomi er tæt knyttet med den personlig økonomi. Med at Aps er den personlige økonomi ikke indblandet i virksomhedens, så derfor kan virksomheden gå konkurs uden du selv gør. Ved et Aps skal man give et indskud på 80.000kr

Hilsen Nicklas

Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Et I/S er nemt og hurgtigt at stifte. Men som det også blev nævnt af Nicklas så hæfter i personligt og solidarisk for en eventuel gæld.

Med et ApS hæfter i udelukkende med jeres indskud i selskabet. Dog kræves der min. kr. 80.000 i indskud ved et ApS

Der er også muligheden for at stifte et S.m.b.A (Selskab med begrænset Ansvar) efter lov om visse erhvervsdrivende virksomheder. Der er intet kapitalkrav og som i kan se er det med begrænset ansvar, men der skal udformes vedtægter som skal godkendes ved E&S ligesom ved et ApS

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for jeres svar.

Jeg er næsten kun bleveret mere i tvivl. Altså vi ville helst ikke smide penge i det, da det forholdsvis hurtigt burde kunne lave lidt egenkapital. Har læst lidt om SmbA her inde, men nogle synes det er en smadre god ide andre ikke.

Jeg ville selvfølgelig være ærgelig over at firmaet gik ned og jeg hæftede personligt, har dog hverken hus eller noget.

Hvis jeg vælger I/S eller SmbA, er det så nemt nok at lave det om når der kommer noget kapital eller hvordan ser dette ud?

Da vi ikke vil ud og købe alverden it eller lign. Så er der vel ikke brug for en revisor det første stykke tid eller hvordan ser det ud?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I skal først og fremmest afgøre, om der er nogle risici for evt. erstatningssager mv.

Herefter kan i først afgøre, hvilken virksomhedsforma i bør vælge.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal starte op inden for fragt, men skal ikke selv håndtere det, så det er speditør lignende. Så jeg regner ikke med vi løber nogle risici ved det, det eneste der er, at vi har udgifter til dem der gør arbejdet, også hvis vores kunder ikke betaler.

Vores fragtfirmaer er jo forsikret.

Vi satser på enkeltmands virksomhed.

Når der er nok kapital i firmaet vil vi så lave det om, og vi ender nok med at vil have hvert vores holding selskab.

 

 

Lyder dette lidt fornuftigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja....det er en farbar vej.

Du skriver vi.......så er det vel et I/S?

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv startet et I/S for omkring 10 år siden (har nu ApS) og kan godt anbefale det. Hvis i har tænkt jer at spare noget egenkapital op skal i dog huske på at blive beskattet af hele overskuddet når regnskabsåret er omme.

Det betyder at hvis de opsparede penge skal investeres vil det være penge der allerede er betalt skat af.

Jeg mener dog at man i et I/S kan få noget der hedder "virksomhedsordningen". Det betyder at virksomhedens overskud bliver beskattet ligesom et ApS hvilket er 25%

Desuden vil jeg anbefale jer at få en revisor til momsregnskab og årsregnskaber. Det koster ikke særligt meget og pengene er givet godt ud. Som nystartede med sandsynligvis få fakturaer ig kvitteringer vil jeg tro at i kan få det til ca. 10000 kr. om året eller mindre.

 

Med venlig hilsen

 

Dan

Dan Hove, KEAPS

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Det bliver nok I/S det havde vi ikke lige tænkt på :S.

Men er det nødvendigt med en revisor med det samme? Vi ved slet ikke hvor meget vi vil sælge endnu. og vi kommer kun til at have indtægter og udgifter på den service vi yder?

 

Har man en revisor på hvert kvartal eller hvordan ser det ud?

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er tilbage ved enkelmands virksomhed. :)

 

MEN skal til at udfylde papirer, skal jeg sætte start dato til den 1.januar 2011? eller bliver der problemer med selvangivelse og sådan?

 

// Dan

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)