Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Analytics søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Lets Make Aps Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

 

Jeg er ikke den store haj til analytics og jeg ved heller ikke om jeg poster det rigtige sted så bær over med mig.

 

Jeg skal ha sat Analytics op således at den registerer klik på en facebook annonce og det kan jeg godt finde ud af, men hvordan sætter jeg den op til at jeg kan følge konventeringen af sign up på hver enkelt annonce?

 

Håber nogen kan hjælpe og sorry hvis det er postet et forkert sted

 

Mvh

 

Claus Petterson

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Brug Google Analytics Url Builder til at lave den tracking url så den ser ud som du vil have den til, og gerne en som er forskellige fra annonce til annonce  så du kan spore forskellen og optimere på den måde. Url builder her: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55578 

Sæt din konvertering op som et mål i GA, nu ved jeg ikke hvad din konvertering er, salg, nyhedsbrev tilmelding, affiliate link eller hvad? Men ellers må du lige spørge hvordan du gør.

Når der kommer besøgende fra dine annoncer vil du kunne se dem under Trafikkilder > Alle Trafikkilder i GA, som den betegnelse du har givet dem i din tracking Url. Her kan du så få oversigt ned til annonceniveau(hvis du sætter det op). Og du vil kunne se fanen mål ovenover dine data, vælg det mål du har sat op og du har de data du skal bruge.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug Google´s URL builder kan bruges, se Kim´s link.

Bruger du TraceAd, så connecter vi som 3. parts tracking system automatisk alle dine annoncer op med Google Analytics med ét klik. Der sker automatisk samtidig med du kan køre alle dine annonce-varianter med vores Multivariate Behavioral Ad Optimization "real-time-annonceoptimeirng". Dvs. vi finder automatisk den annoncevariant der sælger mest eller har det største dækningsbidrag.

Google´s UTM Tagging til Analytics sker helt automatisk i TraceAd.

Med venlig hilsen

Martin Mollerup

 

Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også læse lidt i analyticsbogen - du kan finde den på google ved at søge efter den.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)