Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansættelse i egen virksomhed,med fleksjob ordning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey der.

Jeg har et spørgsmål ang. ansættelse som fleksjobber i egen virksomhed.

Jeg er helt klar over reglen om, at for at kunne være ansat i fleksjob i egen virksomhed, så skal virksomheden være startet før man blev visiteret til fleksjob. EKS.: En mekanikker med eget autoværksted bliver delvist uarbejdsdygtig, og bliver efter en lang sej kamp med kommunen,visiteret til fleksjob (med 2/3 lønrefusion). Her er der ikke de store problemer. Men hvis man er visiteret til fleksjob og så efterfølgende vil starte virksomhed,og ansættes i egen virksomhed, så går den ikke.

Her er så mit spørgsmål: Må jeg oprette et holdingselskab,som så ejer et aps,og så være ansat i dette aps.. Teoretisk er jeg jo så ansat i et aps,som jeg ikke ejer,da det er holdingselskabet som ejer aps. I den sidste ende er det jo så mig der ejer holdingselskabet,men det er vel uden betydning i denne sammenhæng, eller hvad.

På forhånd mange tak

Mvh. Steff

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Få dig et job med en fin tittel det den der giver pengeWink

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg kommunen om din konkrete situation.

Er det i overensstemmelse med reglerne efter Kommunens vurdering, så er det jo fint. Hvis ikke, så undgår du et massivt tilbagebetalingskrav hvis det offentlige sammenkører registre, og efterfølgende underkender konstruktionen.

Mit umiddelbare bud er nej, - men det er jo gratis at spørge Kommunen.

Michael

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Michael

Det er netop fordi kommunen ikke har svar,da det åbenbart ikke er noget som kan fortolkes ud af gældende lovgivning på fleksjobs området. Ellers er lovgivningen enkel og den siger bare at det ikke er muligt,at være ansat i sit eget firma,under denne ordning.Derfor går mit spørgsmål på hvordan man juridisk,eller teknisk om man vil,står stillet,hvis jeg er ansat i et firma,som ejes af et holdingselskab, som jeg så ejer. Er jeg så ansat i X.firma.aps,som ejes af et Holdingselskab, som igen ejes af mig eller er jeg ansat hos mig selv,fordi det sidste led i fødekæden,er mig selv. Jeg laver jo kun ansættelses kontrakt,med X.firma.aps

/ Steff

 

Fra Nykøbing F.
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden på nogen måde at være ekspert på området, så lyder det lidt som en situation, hvor du bare skal bruge din sunde fornuft.

Sådan som jeg tolker det, så er det ganske uagtet hvor mange led der er i fødekæden, hvis det kun er dig selv, der findes i den fødekæde, så er det stadigvæk dig, og kun dig, der ansætter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)