Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunder bange for indgangsdør??? måske

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Tommerup st.
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP hvad er der galt med min ide.

Jeg startede et galleri med egne malerier og kunsthåndværk op i Tommerup st. på Fyn D. 30/10.

Flot oplyst lokale på 40 m2, adgang direkte til fortov, parkering ved døren, masser af fodgænger, 2 m. fra store vinduer 100 stk. talt på ½ time. Det er den direkte vej til DSB station og kiosk med åbent til kl. 2100. Optaget på Kultunaut, Assens kommunes kulturguide, google maps, arbejder på at komme på Lokus, rigtig god hjemmeside (galleripuff.dk) 500 reklamer i de lokale postkasser, ophængt i dagligvarebutikker, bager, kiosk, tankstation, opslagstavler, alle steder med visitkort og hjemmeside adr.. Havde stort skilt på indgangsdør 3 uger før opstart med hvad der snart åbnede, oplyste lokaler medens galleriet blev indrettet, og tændt morgen og aften, for at markere at der snart åbnede noget nyt. Skilter med fast åbningstid T/F 15-18 L 13-17 1. & sidste S 13-17. Har haft åbent nu i alt 12 dage. 3 salg i alt i alt ca 450 kr. Har lige prøvet én dags tilbud reklame i vindue og på hjemmeside, 1 maleri pr dag ½ pris, ingen salg. 128 besøg på hjemmeside deraf 55 første gangs.

Rigtig mange står udenfor og kikker, ind, og ofte står par og peger på ting mm. MEN DE KOMMER IKKE IND. Har tjekket der er ikke bæ på håndtaget.(smil) I morgen kommer en artikel i lokal avisen om opstart af ny butik/galleri med billeder fra 50-750 kr. Er ved at julepynte hele butikken nu, vi er kendt som juletosser så det kan måske give noget, om ikke andet omtale.

HVAD ER DER GALT, er navnet galleri/kunsthåndværk for storagtigt, forkert årstid, finanskrise, venter på juletiden/indkøb, skal lige ses an som ny butik eller hvad.

Håber på hjælp. MVH. Gitte

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sæt et skilt op med du giver en gratis kop kaffe :) så kan de da ikke andet end at føle sig velkommen inden for

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Tommerup st.
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker lidt mærkeligt, at der ikke er mere ind 1 ud af 73 der har læst dette nød råb,  der har skrevet et indlæg. Jeg mener jeg har gjort mest muligt for at få mulige kunder i butikken. Er der ikke nogen derude der kan give et indput, som jeg kan bruge. Har jeg lagt indlæget det rigtige sted fra starten???

Venlig hilsen Gitte

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

gitte jensen:

Det virker lidt mærkeligt, at der ikke er mere ind 1 ud af 73 der har læst dette nød råb,  der har skrevet et indlæg. Jeg mener jeg har gjort mest muligt for at få mulige kunder i butikken. Er der ikke nogen derude der kan give et indput, som jeg kan bruge. Har jeg lagt indlæget det rigtige sted fra starten???

Venlig hilsen Gitte

 

Måske skal man være glad for den hjælp man nu engang for og være ydmyg, så kommer den nok skal du se :)

 

Det med en kop kaffe og evt. pepernødder og brunkager ville være en god ting her til jul.

 

Fra Risskov
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Så vil jeg være "the bad guy" og sige, hvad nogen måske er bange for at sige.

 

Måske kan folk ikke lide den kunst, som sælges i butikken.

 

Nu er der jo ikke noget, der hedder dårlig kunst, da alle har hver sin mening om hvad god kunst er, men nu er det sagt. Det betyder selvfølgelig ikke, at det nødvendigvis er derfor, at folk ikke kommer ind i din butik. Måske har du bare ramt den forkerte målgruppe?

 

Forsat held og lykke med det.

 

 

Daniel

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gitte.

Jeg har god erfaring med ÅBEN dør.

Jeg ved godt det lyder vanvittigt på denne årstid, men det gør en kæmpe forskel.

En åben dør signalere: velkommen, her må man gerne komme ind, også hvis man bare gerne vil kigge. Og når kunderne kommer ind, kan du meget bedre få dem i tale.

Så på med uld undertøjet og støvlerne, prøv det, måske bare en halv time eller en time, på det tidspunkt, hvor der går flest forbi.

Marlene

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Her er lidt ideer fra mig:

- stil levende lys udenfor

- lad døren står 

- lav en indbydende indgang

- smid en rød løber op i indgangen

- når vejret er godt, stil kunst udenfor

- når kunderne er gået forbi, fang dem og spørg hvordan du havde fået dem ind

- lav kunst udenfor

- sørg for aktivitet, ingen gider være de eneste i hele butikken

- giv gratis maler kurser (hvis du kan), i butikken

- hold foredrag i butikken

- inviter skole og børnehaver

- lav gratis fyraftensmøder i butikken

- spil musik, så folk kan hører det udenfor

 

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte

Lidt svært at give dig gode råd, uden at have et billede af, hvordan din indgang ser ud nu.

Jeg arbejder med bl.a. indtryk/udtryk af virksomheder. "Signalerer virksomheden det den står for?". "Er det nemt at finde indgangen?". "Hvad er det første dine kunder får øje på, når de går forbi?".

En rød løber kan gøre underværker, som én nævnte, det har også stor betydning, hvordan du præsenterer den kunst du sælger.

Send mig gerne et billede på mail:-)

Held og lykke

Nanna

Fra Tommerup st.
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. Det var dejligt med lidt reaktion på mit indlæg. Jeg har prøvet næsten alle de forslag i er kommet med og jeg bliver fortsat ved med at prøve. Jeg syntes selv at indgangen virker indbydende. Jeg har et flag ude, 2 lanterner med lys i , en blomst der hænger på væggen og det sidste er en nisse der ligger ved trappestenen og en nissepige der står med en lanterne i hånden, julevarer ude foran vinduet. så der er ikke nogen tvivl om at butikken er åben. Jeg har også en seddel på døren  hvor der står at der er gratis kaffe.Jeg føler ikke at der er ret meget mere jeg kan gøre der end det jeg allerede har gjort. Prøv evt at se ind på http://www.youtube.com/watch?v=_uWdH-Asu8k .Det er for at vise et julepyntet galleri. Skal jeg opgive eller skal jeg bare være tålmodig?

MVH. Gitte

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte

Imens du venter kunne du måske..

få en artikel i lokalavisen om, at du har åbnet, og hvad du står for - og gerne vil med din kunst.

Kontakte kunstforeningerne - der ligger jo nærmest én i hver virksomhed, og tilbyde salg til rimlige penge.

Pøj pøj med det.

:-)) Marianne

 

 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)