Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manuel Lagerstyring???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gilleleje
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder i en modebutik hvor jeg lige pt. er ved at starte en web-shop.

Vi er financielt meget hårdt presset pga krisen så hver en øre bliver vendt. Vores kasseappererat er ikke komputerstyret og derfor kan vi heller ikke få automatisk lagerstyring til vores web-shop. Vi kan heller ikke have et seperat lager til web-shoppen så derfor er den fysiske butik og web-shoppen nød til at køre med samme lager.

Er der andre der er/har været i samme situation og hvordan klare man det bedst, så man får taget de varer som er solgt i butikken fra i web-shoppen. Vi er som regel kun 1 eller 2 i butikken.

Vi tænker i øjeblikket på at lave 2 hang-tags til vores varer. 1 med størrelse og pris og en anden med mærke, varenummer og størrelse som vi så kan pille af og lægge til side til vi får mulighed for at gå ind på web-shoppen og justere lagerbeholdningen. Det er meget ekstra arbejde så jeg ville gerne høre om der er andre og smartere måder at gøre det på?

Vi glæder os en dag til at komme så meget ovenpå at vi får råd til at investere i et integreret system, men jeg har hørt at det er sindsygt dyrt.

Håber nogen har lidt erfaring de kan hjælpe med.

Tak

 

Lisa

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisa,

Hvormange varenumre er der tale om?

Grundlæggende set er lagerstyring jo "kun" en database og kan med få varenumre og lidt disiplin håndteres i et regneark eller i et databaseprogram.  Men E-conomics regnskabsprogram, som er billigt kan tilbyde et lagermodul - Du kan undersøge om der er et billigt regnskabsmodul til dit eksisterende regnskabsprogram, som du kan bruge.

Har du nogen spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig.

 

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Gilleleje
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Karsten,

Vi har mange hundrede varer.

Vores regnskab bliver håndteret at et revisor firma. Og da vi ikke har en komputerstyret kasse med lagersystem er vores problem stadigt at få et manuelt system op og køre, så vi fra dag til dag kan se hvad vi har solgt i den fysiske butik og få trukket det ud af net-butikken.

Vi har pt. ikke noget lager-system og ser bare på stængerne hvad der er tilbage. Vi køber som regel kun 1 eller 2 stk pr størrelse af et design.

Jeg har lige kigget på E-conomics og kan umiddelbart ikke se hvordan det kan hjælpe os da vores kasse-apperat ikke vil være tilknyttet. Det er vist en ret dyr løsning der kræver både skanner og nyt kasseapperat og program.

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisa,

 

Der er to muligheder - 1 få Jeres revisor til at køre Jeres regnskab i et webbaseret program, det er normalt ikke særlig dyrt. Dette system kan fange ordrerne og håndtere lageret. Såfremt I ikke har et kasse system, som kan kobles på, kan I fortsætte med den kasse i Har og bogføre alle ordrerne manuelt. Det tager tid, men giver en hurtig og billig opstart. Når / hvis der kommer penge nok kan i jo skifte til et kasse modul, som kan kobles på regnskabet. E-conomics er velfingerende, Navision er begyndt med en web baseret løsning og den burde også være dækkende. E-conomics og C5 er systemer, som næsten alle revisorer arbejder i dagligt.

Hvis I kan leve med at invisteringen primært ligger i tid, så tal med Jeres revisor og hør han anbefaling - I kan som supplement benytte regneark, filemanager etc til at håndtere en database.

God fornøjelse.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisa,

Da jeres revisor i forvejen tager sig af jeres regnskab, kan du vælge at se på webshoppen som en ekstra salgskanal/kasse i butikken. Den kan derfor køres uden separat lagerstyring. Det gør det administrativt lettere. På den måde håndtere webshoppen kun salget, og ikke andet.

Jeg vil foreslå, at du kigger på en webshop som hedder Comersus. Den er gratis i grundudgaven, som sagtens kan håndtere flere tusind varenumre. Den er på engelsk, men er oversat til dansk. Der kan du også vælge om du vil benytte lagerstyringsmodulet, samt der er indbygget modul til betalingsløsninger. Den er som sagt gratis, men vælger du at købe den fulde version koster den kun $299,-

I den fulde version kan man sætte den op til at håndtere farver, størrelser m.v. på et enkelt varenr.

Hvis du vil vide mere om Comersus, hjælper jeg dig gerne videre. Jeg er ikke forhandler, men har med succes benyttet systemet til 5 forskellige shops.

Du kan se/downloade Comersus webshop på www.comersus.com

Venlig hilsen

Bent

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisa.

Jeg har både fysisk butik og webshop, de kører på samme måde, som du beskriver.

Jeg venter også på økonomi, til et samlet lagerstyrings system.  Wink

Jeg har ganske enkelt et stykke papir liggende ved disken, hvor jeg skriver alle solgte varer på i løbet af dagen. Også fjerner jeg størrelser, hvis der er et stille øjeblik i løbet af dagen, ellers når butikken er lukket. Pc står tændt i baglokalet.

Det er bestemt ikke en optimal løsning på længere sigt, men kan bruges i en kortere periode.

Jeg har prøvet et par gange, at en kunde har bestilt en vare, som var udsolgt, og jeg synes selv, det er meget dårlig service. Men jeg har forsøgt at tilbyde kunden, dyrere vare til samme pris, eller sendt fragt frit, hvis den ene vare fra en ordre feks. er udsolgt.

Min plan var at mellem 50 og 100 varer fra den fysiske butik, skulle være i net butikken, nu er der over 500 varer, og det kan smutte,med den manuelle lager styring.

Pøj, pøj, med webshoppen.

Marlene

www.shop-templet.dk

Fra Gilleleje
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, jeg tror ikke jeg har formuleret mit problem særligt godt.

Givet at vi ikke har et automatisk lager-system er vores problem:

Når vi nu sælger f.eks 15 eller 25 stykker tøj på en dag, hvordan "husker" vi hvad vi har solgt, så vi kan tage de størrelser af vores web-shop så folk kan se at vi f.eks ikke længere har en str. 38 i den kjole.

Vi skal have sat et system op hvor vi kan enten tage mærker af det vi har sælger, som beskriver mærke, str. og farve eller evt. et regneark hvor vi kan krydse af hvad vi sælger ....

Jeg håber der er andre der har været i en lignende situation som har noget erfaring med det.

Vi kører allerede med DanDomain så vi har ikke brug for en anden shop ...

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg har også shoppen hos dandomain. Du kan i statistik - varer. ekporter til exel - printe en vareliste, som du kan have liggende ved disken. også skrive på i hånden i løbet af dagen.

Marlene

Fra Gilleleje
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Marlene, det er nok sådan noget vi må gøre. Det er rart at vide hvad andre har gjort for nogen gange kan man jo ikke se skoven for træer .... 

Det lyder som det går godt med din web-shop så jeg håber økonomien snart vil være der til lager-styringen.Smile

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisa

Vores Navision og Dandomain integration vil løse dit problem. Det vil synkronisere lager og ordrer mellem webshop og Navision. Du kan ekspedere fysiske kunder direkte fra Navision og have et overblik over lageret til en hver tid.

Du kan læse mere om vores løsning her: Navision/Dandomain integrationsløsning

Her kan du læse lidt om Navision: Microsoft Dynamics NAV/Navision

Du giver mig bare et kald hvis du vil høre mere om løsningen. Du kan også sende mig en e-mail på nn(a)novitas.dk.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)