Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendoms BOOM i Honduras

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa...

Nu er jeg bare nysgerrig sådan generelt :-)

Men hvad arbejder i med når i bor der i udlandet, jeg har selv overvejet at flytte til udlandet, og arbejde, mest som en oplevelse jeg kan bruge senere hen, men man vil jo gerne have det til at løbe rundt - Derfor er det jo spændende at høre hvad i forskellige arbejder med :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
> Men hvad arbejder i med når i bor der i udlandet

Jeg har ikke gjort det - men det omvendte. Altså arbejdet for en udenlandsk virksomhed, med bopæl her i Danmark. Det var for et par år siden da jeg arbejdede for marketingvirksomheden Marketleap i San Francisco, USA. Marketleap fungerede dengang som et "virtuelt kontor" - jeg sad i Danmark, to sad i San Francisco, nogle stykker i Bend, Oregon, en i Arizona og en enkelt i Rusland. Vi mødtes så en gang imellem - normalt i San Fransisco, men alt det daglige arbejde foregik over telefon, deskotop-sharing, emails og IM. Det fungerede faktisk rigtig godt. Det er absolut et af de bedste teams jeg nogensinde har arbejdet i. Men vi var også alle meget motiveret til denne arbejdsform, vi var alle i forvejen rutineret i de tekniske hjælpemidler, og vi var alle "netnørder" som var online så stor en del af døgnet, at de forskellige tidszoner ikke betød det store.

Jeg har tidligere arbejdet i et andet virtuelt setup, hvor det fungerede knap så godt. Så det er bestemt ikke altid lykken :)

Hvis man arbejder med "soft-goods" - ikke fysiske produkter, information, skriftlig eller telefonisk rådgivning, handel, online forretninger af diverse slags osv er det i dag næsten lige meget hvor man bor. Jeg kunne godt flytte til et andet land i morgen, og beholde en meget stor del af mine indtægter. Når jeg har valgt at blive boende her, lige nu, er det fordi jeg synes der er så mange ting som er rart ved Danmark. Vejret er IKKE en af dem :) Men de steder jeg gennem tiden har overvejet at flytte hen lider så til gengæld under ringere sygdomssikring og behandlingsmuligheder, færre personlige rettigheder, "politistatsmetoder", politisk ustabilitet og en masse andre ting som ikke nødvendigvis opvejer lidt mere sol. Livet består trods alt af mere end godt eller dårligt vejr. Og dertil kommer så, at alle mine bedste og gamle venner jo bor her - folk som jeg holder enormt meget af at kunne være sammen med. Det betyder dog ikke, at jeg ikke på et eller andet tidspunkt kunne tænke mig at flytte ud i verden nogle år. Jeg udelukker aldrig noget :)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel,

Jeg havde også forestillet mig at det var i serviceydelse sektoren man kunne arbejde fra udlandet, men man må da sige at du har fået prøvet lidt af hvert - Fedt! :)

Kunne dog forestille mig at det gav lidt begrænsninger at sidde på Hawaii, og skulle betjene danske kunder over telefonen, da telefonregningen osv nok vil rende op i en del penge, medmindre man selvfølgelig benytter Skype, som faktisk kører udemærket.

Må have udviklet mig et revisorkoncept jeg kan betjene fra et mere solrigt land :) Der går dog nok lige et par år

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har benyttet IP-telefoni flere år før Skype kom på banen. De var jo langt fra de første :)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej - Skype var ikke de første, men de har været med til at udbrede kendskabet betragteligt :)

Har selv lige været ude og anskaffe mig en Skype telefon, og det kører overraskende godt.

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
 :)


Jo nu skal du høre.

jeg bor pt. I Nicaragua. "Fattigeste land i Latin amerika"  I hovedstanden Managua.

Udover det arbejder jeg fra her i Danmark. Det er det nogle skæve tidspunkter.

f.eks. med vores Firma www.hhmarketing.dk

Og så eksportere jeg kaffe her fra til Danmark. Jeg har et utrolig godt netværk hele vejen ned til Sao Paulo brasilien, Og da jeg er så heldig at kende en mand som sidder i bestyrelsen i TACA airlines. Kan jeg flyve gratis.
Hvilket er en besparelse.

Udover det skal jeg jo også overleve. Herovre kan jeg sige ca. Jeg bruger omkring 4000-5000 i udgifter ...det er med hus,husholderske,sikkerhedsvagter,bil,gartner,chaffør,mad.

En bytur kan godt blive dyr...haha.

Det kan kun lade sig gøre at bo herovre hvis man snakker spansk. Hvis man ikke gør. Så kan man komme i store problemer pga. nogle formelle ting.



Vi Leverer Web Design og Web Shop løsninger, Se referencer her.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
100 % offtopic:

Godt at se, at der er andre Amino''er i Central Amerika. Måske vi skulle lave en Aminogruppe? AminoEkstremtLangtVestpå?

Personligt er jeg ved at muge ud i alle mine ting. Flytter til Costa Rica indenfor de næste 10-14 dage.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)