Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til design i wordpress.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg arbejdet med min blog i et stykke tid og vil gerne "åbne" den snart. Jeg har dog lidt problemer med designet. Håber at nogen her inde kan hjælpe mig.

Jeg har valgt et tema der hedder Twenty Ten. Det jeg mangler i dette design er:

1. Når man klikker på de forskellige katagorier som jeg har lagt ind, så vil jeg gerne have at de viser indlæggene med billeder. Nu får man kun et lille udsnit af teksten.

2. Jeg vil gerne lægge katogierne i min egen orden. Hvordan gør jeg det?

3. Kunne godt tænke mig at ændre farven bag teksten. Altså ikke baggrunden udenom (det har jeg fundet ud afSmile ), men under selve teksten.

Det er med vilje at jeg ikke skriver adressen herinde endnu, da jeg gerne vil vente, til den er helt klar. Men jeg sender gerne link, hvis du mener, du kan hjælpeWink

Måske skal jeg over i et helt andet tema??? Kan nogen så foreslå et tema?

Er der nogen der kan give mig en hjælpende hånd med dette?

 

Med venlig hilsen

Nina
pcoliv.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

Jeg synes Twenty Ten er et ret kedeligt design som også bruges af rigtig mange. Jeg vil anbefale dig at finde et andet som er lidt mere spændende. Derudover skal du lige huske at få installeret alle de rigtige plugins mm. 

Du er altid velkommen til at skrive en pb til mig hvis du har flere spørgsmål :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

twenty ten temaet - altså det officielle WP 3.0 tema?

1) her skal du ind og smide et tag der henter billede + tekst og ikke bare tekst

2) det kan du ændre inde i WP admin hvor du giver dem et forskelligt nummer - dette bestemmer rækkefølgen.

3) her skal du ind i din css fil og ændre (medmindre det er et stykke baggrundsgrafik). Hvis du fx kører firefox som din browser kan du hente det plugin der hedder "firebug" med det kan du finde præcist hvor i css'en du skal ændre - og instant se ændriger inden du har reelt ændret i din kode. Under alle omstændigheder, du skal dykke ned i din kode og finde den rigtige css klasse du skal ændre.

Jeg kan ikke andet end give råd når du ikke viser siden :-)

dbh

Jakob

Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter stor hjælpe fra Kristoffer Hjerrild, er det endelig lykkes mig at får min blog igang. Jeg mangler dog stadigvæk indlæg fra læger, kokke og diætister. Men det kommer Smile Jeg lovede jo at vende tilbage med min blog når jeg ville vise dem frem. Så her er den www.pcoliv.dk

Jeg kan iøvrigt varmt anbefale Kristoffer som hjælp, når man som mig ikke har meget forstand på computerSmile

 

Med venlig hilsen

Nina
pcoliv.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)