Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øjenoperation?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom.

Skægt at du også har overvejet det så længe for så er jeg ikke den eneste kylling :-).

Jeg har faktisk også støvsuget nettet for info og deltaget i infomøde på Hamlet Frederiksberg inden for det sidste halve år, dog uden at komme en beslutning nærmere.

Jeg er 51 år, nærsynet -3.50 og 3.75, har brugt kontaktliner i 35 år og har det sidste halve år haft problemer med at benytte linserne. Tror jeg er snart er mør til en operation for briller føler jeg mig altså ikke gammel nok til endnu og jeg syntes at de forhindrer mig i en masse ting.

Apropos priser på Hamlet/Euroeyes så står der på deres side under "nyt" at de har sat priserne ned. For en ting er sikkert for mit vedkommende og det er at det er der jeg skal opereres hvis jeg skal. Ved evt. komplikation vil jeg være tæt på behandingsstedet.

Skulle du finde flere informationer så smid det endelig på her :-). Og skulle du være blevet opereret i den mellemliggende tid så fortæl fortæl.

Tror jeg bestiller tid til forundersøgelse snart...

Mvh.

Susanne

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne:
For en ting er sikkert for mit vedkommende og det er at det er der jeg skal opereres hvis jeg skal. Ved evt. komplikation vil jeg være tæt på behandingsstedet.

Hej Susanne,

Nu skal Du ikke misforstå mit svar på dit indlæg, men hvis Du skal opereres ville det så ikke være en god idé at overveje hvilke læger der har den største kompetance og største erfaring samt det met avancerede udstyr?

Hvis du vælger Hamlet, så er Du ikke blandt øjenkiruger med den bedste erfaring, største operationsfrekvens og det bedste udstyr, det ville være fatalt hvis Du tror det.

Lad os antage at det skulle gå grueligt galt, hvilket jeg dog ikke har læst eller hørt om hverken på Hamlet eller det sted jeg blev opereret, tror Du så at det er Hamlet der skal rette op på det?

Nej - ligesom alle de andre tilfælde hvor der er akut brug for hjælp efter behandling på privathospitaler, så bliver Du henvist til det offentlige sygehusvæsen via din læge. Uanset hvor på kloden Du er blevet opereret og der opstår skade herhjemme efterfølgende.

Der hvor jeg blev opereret, der lavede de dengang 20-30 operation OM DAGEN! Jeg tror dårligt Hamlet laver 30 hvert halve år, men få tallene oplyst og spørg hvor tit de laver øjenoperationer - DU vil blive overrasket.

Men uanset hvad Du måtte vælge, så kan Du være sikker på en kraftigt øget livskvalitet efterfølgende! Smile

Køb ren argan olie her

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1754
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er minus 4.75 på begge øjne så er en muldvarpe..:-) Har brugt linser siden 1992, idag har jeg dag linser det er kanon..:-)

Har selv gået med tanken om at blive fikset med laser, men er en tøsedreng, for har kun tænkt på det, jeg fik priser i sommers på en klinik i Vilnius mener det var omkring kr. 5000.- eller mindre for det var ikke 2 års betalinger på dags linser.

Men har du mod på vilnius skal jeg jeg hjælpe dig som forsøgskanin, går det godt vil jeg måske få mere mod..:-) Nej spøg til side selv om det er et gammel ussr land er deres privat klinikker faktisk super fine..:-) Og de taler næsten alle sammen engelsk, men ellers er det godt det er et vodka land så efter en halv flaske kan du tale med dem..:-) GGG

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne:

Hej Tom.

Skægt at du også har overvejet det så længe for så er jeg ikke den eneste kylling :-).

Jeg har faktisk også støvsuget nettet for info og deltaget i infomøde på Hamlet Frederiksberg inden for det sidste halve år, dog uden at komme en beslutning nærmere.

Jeg er 51 år, nærsynet -3.50 og 3.75, har brugt kontaktliner i 35 år og har det sidste halve år haft problemer med at benytte linserne. Tror jeg er snart er mør til en operation for briller føler jeg mig altså ikke gammel nok til endnu og jeg syntes at de forhindrer mig i en masse ting.

Apropos priser på Hamlet/Euroeyes så står der på deres side under "nyt" at de har sat priserne ned. For en ting er sikkert for mit vedkommende og det er at det er der jeg skal opereres hvis jeg skal. Ved evt. komplikation vil jeg være tæt på behandingsstedet.

Skulle du finde flere informationer så smid det endelig på her :-). Og skulle du være blevet opereret i den mellemliggende tid så fortæl fortæl.

Tror jeg bestiller tid til forundersøgelse snart...

Mvh.

Susanne

Hej Susanne & i andre

Jeg er endnu ikke blevet opereret, men det er nu - kun pga. at jeg skal lede efter penge osv. Jeg vil gerne have alle pengene inden jeg går videre med sagen - jeg er en "betal alting kontant" type, så jeg gør ingenting uden at have guldet prehand.

Men jeg HAR dog besluttet mig for at det ikke behøver at være i Danmark, faktisk helst ikke i Danmark fordi deres operationsfrekvens er så lav.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

LinkCentralen.dk:

Var ved at rydde lidt op i nogle gamle papirer og faldt over det her: http://www.chakrahealing.eu/Pdf/SynDK%202010.pdf

Synsforbedrings kursus nogle som har prøvet det eller er det mon humbug ?

  Hej Link.....

Hjernen er utrolig god til at kunne kompencere for en masse ting. Herunder også synet. Og det gør hjernen så også hvis vi begynder at skrænte med synet. Problemet er at vi typisk bliver mere trætte, og kan have en tendens til at udvikle hoved pine, når vi skal kompencere meget.

Og det er faktisk nogle af de ting, som vi først oplever ved et nedsat syn. Og det som der bringer os til lægen. For når han ikke kan se vi har et meget højt blodtryk eller væskemangel, eller direkte diabetis, så er det typisk der, der sættes ind.

Jeg vil ikke anbefalde at man tager de kurser for selvom der ikke laves en direkte skade, så resikerer man at skulle rende med kronisk hovedpine fx. Og når øjet endelig er begyndt at skrante, så er det typisk også grundet andre ting i livet. Ikke altid, men typisk kan sådan noget som fejl ernæring eller væske mangel være med til at nedsætte ens syn. Og som tit også kan genoprettes med den rette kost, og væske(ikke øl).

Og så findes der den almindelige slidtage. Herunder vind vejr, og alle de andre parameter som vi oplever gennem livet, der har en indvirkning på øjet. Som ikke kan genoprettes uden operation eller kompencation(briller og kontakt linser).

Men når skaden er sket så er det en dårlig ide at man prøver mentalt at kompencerer for det. For det eneste det gør, er at bruge energi fra andre ting i kroppen, og typisk bevirker det at man bliver mere træt eller får direkte hovedpine. Så briller eller andet er at fortrække.

Det som der sker i øjet er at linsen ændre form, sådan at fokuspunktet ikke ligger på nervebanerne bagerst i øjet, men enten foran eller bag ved, sådan at det ikke er skarbt. Er der en stor forskel, så kan man direkte opleve et billed der er på hovedet. Som eksempel kan man tage en lup og ændre afstanden.....så vil man få et billed af det som der sker. Og man vil opleve at inden for et lille område der kan man faktisk se rigtig meget, og det er også det som der sker, er netop at hjernen kan kompencere for det seete.

Nu er det sådan at de kurser meget tit går udfra er at øjet er van til at fokucerer, og det er så også rigtigt nok, men det har så også et hvile punkt, som gerne skulle være det punkt som vi normalt bruger når vi skal se.(ikke læse eller andet.).

Ligeså den med at det kan være spændinger, er selvfølgelig rigtig, men på den anden side, så er man stresset eller ikke i  balance rent mentalt, og så vil det sikkert også vise sig i andre sammenhænge. Og det gør så også at man typisk har søgt læge inden at det kunne være relevant. Eller andre i ens omgangskreds har gjort en opmærksom på det. Inden at det er nået til øjnene, og typiske er stress spændinger i nakke regionen. Som også giver hovedpine.

/Kenneth

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom.

Jeg har lige (3 måneder siden) fået opereret et øje som havde +3,5 hos euroeyes i Århus.

Jeg havde søgt en del på hvem der havde de fedeste maskiner før operationen. Og endte med den store pakke med wavefront, femtosek osv. Den var på tilbud fra ca. 18.000 til ca. 15.000

Personalet var vildt flinke, men lægen gjorde at det er noget af det værste jeg har prøvet.

Han stod og sendte smsér helt indtil jeg havde lagt mig i operations maskinen. Derefter slukkede han lyset og gik i gang uden at sige noget, eller hilse.

Det var vildt ubehageligt, og jeg hade rejst mig og var gået hvis det ikke var fordi han allerede var gået i gang. og jeg ikke tude bevæge mig.

Han virkede total stresset. Efter operationen brugte han ca. 30 sek. på at undersøge mig.

Jeg endte på -2 og skal sikkert have en operation mere, for at komme op på +/-0,5

Nu er problemet er jeg ikke er sikker på at jeg tør få en operation mere. Der er jo det der med nethinde løsning hvis øjet bliver for tyndt, så der kan poppe en bule ud, og den kan de ikke operere. Med en læge der virker som om der er sat max. 5 min af til både operation og kontrol er det ikke ligefrem fordi man har lyst til at prøve lykken igen.

Noget andet er at jeg har brugt ca. 2.000 kr på øjendråber efter operationen, det snakker de ikke om før operationen. Det går jeg ud fra er det dobbelte hvis man har 2 øjn der skal opereres.

Det var min oplevelse, jeg ved at mange har gode oplevelser. Men jeg har helt sikkert fortrudt at jeg blev opereret, også selvom det kommer til at blive godt.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Benny Brixen:

Noget andet er at jeg har brugt ca. 2.000 kr på øjendråber efter operationen, det snakker de ikke om før operationen. Det går jeg ud fra er det dobbelte hvis man har 2 øjn der skal opereres.

Det var min oplevelse, jeg ved at mange har gode oplevelser. Men jeg har helt sikkert fortrudt at jeg blev opereret, også selvom det kommer til at blive godt.

Rigtigt kedeligt at høre Du har haft en dårlig oplevelse, da der findes 1000vis af gode oplevelser i forbindelse med operationer udenfor Danmark.

Det er ærgeligt at mange er nervøse for udlandet og har den næsten fanatiske holdning til øjenoperationer i Danmark.

For faktum er at der ikke foretages nær så mange operationer i hele DK om dagen som der foretages om dagen på det tyrkiske privathospital jeg var på.

Men der er jo desværre stadig folk der hopper på den falske tryghed. DK kan IKKE tilbyde nogen tryghed hvad angår øjenoperationer, da de langt fra har den samme erfaring som mange af dem fra udlandet.

PS Der hvor jeg blev opereret var alt inklusive i prisen også dråber til mere end 2 mdrs forbrug.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan forstå det er et virkelig svært beslutning om hvorvidt man tør eller ej, da det er øjne man har med at gøre. Jeg bruger normalt selv briller og kan fortælle for 2 år siden, da jeg var i Tyrkiet, spurgte jeg om en laser operation, lægen fortalte mig at det var for tidligt på en alder af 19, at få opereret - så han anbefalet mig at vente nogle år og komme tilbage der. Nu ved jeg ikke lige hvor "ung" du er, men kan helt klart anbefale at blive opereret i Tyrkiet's kendte hospitaler.

Min Onkel blev selv opereret for 5 år siden, og han har det virkelig godt nu. Han har ikke fortrudt operationen.

Jeg overvejer selv at tag der ned igen på ferie, og forhøre mig om muligheden på at blive opereret.

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke jeg turde blive opereret i Tyrkiet.

Jeg har været til 5 kontrol dernede, og der er aldrig noget ballade hvis jeg ringer og hører om de vil checke hvordan det går. De er vildt hjælp somme syntes jeg (personalet i forretningen).Det kan man jo ikke hvis det er langt væk man bliver opereret.

Men ja - uanset så tror jeg sådan set at de har nogen gode maskiner og ved hvad de laver i DK, eller det virker sådan hos euroeyes. Det var  bare de 5 min operationen varede hvor man følte det som om man lige forstyrrede lægen i noget vildt vigtigt.

 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)