Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har den bedste idé!

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Fra  Sakana Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tjimen

Det lyder spændende!
Måske bør du sætte dig ned og definere, hvad det er præcist du forventer af din kommende mentor. Ellers kan det være svært at gennemskue, hvor mange års erfaring personen skal have og hvilke faglige- og sociale kompetancer personen skal besidde.

Held & lykke!


Venlig hilsen
Zoë Escher
Gastronomi i stiletter
www.sakana.dk

Venlig hilsen
Zoë Escher

www.sakana.dk - Club Gourmet
http://zoeescher.com - Sushi og meget mere

November 2013. Irma har udråbt Zoë Escher til Danmarks sushi-ekspert nr. 1.
November 2013: Zoë Escher har lavet sushi og japanske retter som personalemad til Michelin-restauranten Geranium.



Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jim,

Mit forslag vil være at du kontatker en af de offentlige organisationer der hjælper iværksættere opfindere osv... eks væksthuset... De kan ikke stjæle din ide, og det koster ikke noget at få deres råd, de er selvfølgelgi heller ikke lige så gode som private, men i forhodl til du er helt på bar bund tror jeg de kan hjælpe dig videre.

Og så lige et mere generelt råd: 

Jeg er selv reklamemand, der primært arbejder med vækst og nystartede virksomheder, og jeg investerer selv i projekter/virksomheder jeg tror meget på, så i teorien kunne jeg jo være sådan en som du søger efter. Når jeg så alligevel ikke er interseret, er der forskellige grunde som jeg vil anbefale dig at gøre noget ved (igen jeg kan jo ikke tale på alle investores vegne)

Vi bliver næsten daglig bombarderet med alverdens lykkeriddere der har verdens bedste ide, som de ikke vil fortælle noget om, men som virkelig er den bedste ide nogensinde, så hvis jeg lige vil overføre en masse penge, så vil de måske fortælle lidt om det eller give en lille del af overskuddet...En tommelfinger regel siger at 99% af ideer er dårlige, og det er jo jagten på nr 100 der fænger, men hvis jeg skulle bruge tid og penge på din ide, skal det op på et helt andet niveau eks:

Du kan simpelthen ikke skrive at det koster mellem 200 og 700 tusinde at lave, selv det offentlige er bedre til at budgetere, det virker som om du bare slynger tal ud, og jeg sidder med en følelse af det kan være det dobbelte eller det halve...

Der skal også helst være noget ud over tallene der kan "fænge" og når du nu ikke vil fortælle om ideen (jeg mener det er dumt) så er du i det mindste nød til at fortælle hvorfor lige netop du er særlig kvalificeret til at føre den ud i livet, f.eks en mekaniker der opfinder noget særligt til en vindmølle, læge der ved noget særligt om medicin etc.

grunden til det er vigtigt er at hvis det er en ide som alle kan kopiere dagen efter er det meget svært at sidde på toppen af så stort et marked som det europæiske i mere end 10 år, så hvis ikke du har et eller andet de andre ikke har, er det op ad bakke.

En sidste ting du lige skal have i baghovedet er at pengene kommer i det lange seje træk bag ved skrivebordet, og ved at være dygtig til at udpakke / eksekvere ideer, så hvis du skal bruge en erfaren partner, der skal betale hele gildet skal du nok være indstillet på at vedkommende føler han har ret til langt størstedelen af indtjeningen, igen kan sådan noget forhandles, det er bare så du ikke tror en dygtige business angel vil spise sig af med 50%

Nå håber du kan bruge rådene til noget, du kan sende en privat besked hvis der er noget du vil have uddybet

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)