Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CE Mærkning af maskine

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århis
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at importere noget udstyr til en pakkemaskine fra Kina.

Producenten skriver at udstyret ikke er CE mærket. Er der nogle Aminoer som ved om maskiner skal være CE mærket ? eller om det ikke er obligatorisk for maskiner ?

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ret mange produktgrupper der efterhånden er omfattet af krav til en CE-mærkning. Dansk Standard har mere om emnet, se blandt andet her: produktgrupper og maskiner

Jeg ved ikke hvor meget Dansk Standard kan/vil hjælpe over telefonen, men det var måske et forsøg værd?

Fra Tikøb
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 44
Fra  DANSK TEKNOLOGI A/S Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil skulle CE mærkes ifølge maskindirektivet, og det gælder både hvis det er noget udstyr du selv skal benytte (på din egen pakkemaskine) eller hvis det er noget du vil importere for at sælge det. Se evt. http://www.ds.dk/da-DK/Omraader/CEMaerkning/Sider/default.aspx 

Til gengæld er det noget du "blot" selv må gøre. Du laver de nødvendige vurderinger af sikkerheden, risikovurdering mv. og laver så en overensstemmelseserklæring.

Så under forudsætning af at det udstyr du vil importere er fornuftigt konstrueret osv. vil det ikke være særligt besværligt.

Mvh

Steen 

Fra Århis
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

tak for det gode råd - jeg prøver, at kontakte Dansk Standard

vh anders

Fra Århis
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steen

jeg sætter stor pris på dine informationer. Det er åbenbart ikke så kompliceret som man umiddelbart tror. Vi importerer normalt fødevarer, så pakkeudstyr er et nyt men spændende område.

Producenten vi har kontakt med sælger allerede en del i Europa

vh Anders

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)