Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et Import/Kinaspørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har forsøgt at finde svar på mine spørgsmål i tidligere tråde, men de tager hurtigt en anden drejning end det der bliver spurgt om.

Jeg er ved at lave en klade over en forretningsplan og skal bruge nogle informationer  mht. mine budgetter. Jeres svar behøves ikke være grundige, men blot en ca. vurdering.

Jeg skal jævnligt importere plastikprodukter af samme art for ca. 10.000 kr.

Mine spørgsmål er følgende:

1. Hvad vil i skyde på toldsatsen i % er på disse bestillinger? Hvis det afhænger af nogle faktorer som f.eks. transportens art så bare kom med et eksempel. 

2. Mht. Moms. Bliver den betalt når jeg betaler leverendøren? Eller er der en momsafgift jeg skal betale herhjemme?

Undskyld hvis jeg spørger dumt og på forhånd tak. 

 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg er ikke helt skarp i den første, men det afhænger af bl.a. Land og varekategori m.m.

Momsen skal du betale til leverandøren derude og så kan den refunderes via forskellige virksomheder der arranger sådanne ting

Tag en snak med din revisor om dit specifikke tilfælde.

Held og lykke med det..

 

Mvh Claus

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bang Olsen:

Momsen skal du betale til leverandøren derude og så kan den refunderes via forskellige virksomheder der arranger sådanne ting

Sluder og vrøvl ! 

Er der tale om en udendansk leverandør skal importmomsen afregnes med SKAT.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

cailloux:

1. Hvad vil i skyde på toldsatsen i % er på disse bestillinger? Hvis det afhænger af nogle faktorer som f.eks. transportens art så bare kom med et eksempel. 

Umuligt at svare på da det afhænger af varetype, plast, og producent land.  Først og fremmest skal du finde den rigetige varekode for dit produkt, når du har den kan du uden problem finde toldsatssen.

Told betales af vares pris + transportomkostninger.

 

2. Mht. Moms. Bliver den betalt når jeg betaler leverendøren? Eller er der en momsafgift jeg skal betale herhjemme?

For at importere skal du moms og import registreret.  importmomsen afregnes med SKAT når varerne er hjemkommet dvs. at importmomsen modregnes i momsregskabet.

 

MVH

 

Ravn

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cailloux.

1. Kan du komme det nærmer hvilke plastik produkter der er tale om, for der er mange forskellige toldsatser. Du kan også skrive det til mig per mail hvis du ikke vil have at hele amino skal vide hvad du roder med ;o)

2. Når dine varer kommer til DK, bliver de indfortoldet, og for de fleste opkræver SKAT told og moms en gang om måneden, men momsen skal du ikke betale "fysisk" da den blot skal opgives i din kvartal afregning til SKAT.

Hilsen Sune

ics@forwarder.dk    /   Tel: +45 23235786

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)