Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan indhenter jeg bedst tilbud ang. firmakonto hos banker.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Imens jeg venter på at få en cvr registrering, er jeg ved at indhente tilbud fra diverse banker.

Jeg er interesseret i en konto med en favorabel(høj) rente. En kassekredit betyder ikke så meget for mig.

 

Vi har indskudt 10.000 kr. i vores selskab.

 

1. Hvad skal jeg ligge vægt på, til en samtale i banken således at jeg når mit mål.

2. Kan banken tilbyde nogle ydelser jeg skal være opmærksomme på fordi disse kan være favorable?

3. Hvilke oplysninger skal en bank bruge for at vurdere selskabets kreditværdighed/kontorente?

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken kan jo ikke køre Jeres virksomhed.

I er jo nyopstartet så banken kan ikke kreditvurdere Jeres selskab, så hvis de skal ville det blive Jer personligt. Men det er der jo ingen idé i, i og med I jo ikke skal bruge en kassekredit.

Så i 1. omgang ville jeg bare oprette en konto, hvor det er nemmest, og så evt. senere tage overvejelserne ifm. bank såfremt I skulle være så dygtige at I skal bruge kassekredit til ekspansion eller måske ligefrem skal have investeret et overskud!

Så er det bedre at bruge tiden på at få firmaet på skinnerne.

Brian

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad forventer du at have stående på kontoen?

Hvis du indskyder 10.000 bliver de vel brugt til et eller andet i den daglige drift?

Om du får 0,125 eller 1,00% i rente betyder en årlig rente på 12,50 eller 100 kroner om året.. Og det er sgu altså så lidt at den tid du bruger på at forhandle vil være ren spildtid.

Selv ved 100.000 vil det være 125 eller 1000 kroner om året... og ligeledes ved 1 mio. er det jo stadigvæk peanuts der næppe rykker ret meget i det samlede budget!

Kig hellere efter en banksælger (en såkaldt bankrådgiver) du har en god mavefornemmelse for og som du taler godt med om tingene.

Det vil du få meget mere ud af end blot at følge renten som en hanhund efter en hunhun i løbetid!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har udgifter der ligger på omkring de 1.000 kr. i opstart. De 10.000 indskud er sikkerhed, seriøsitet osv.

Jeg forstår at renten er uvæsentlig, jeg havde den(måske naive) ide om at der var større mulighed for forhandling end blot den fjerdel procent du snakker om.

Jeg forsøger at lede efter en god bankrådgiver: Jeg har undersøgt tidligere tråde på emnet; Nogle mennesker foretrækker Jyske Bank og siger de har særlige fordele for opstartende firmaer, kan I sætte ord på disse fordele?

Eks. kunne jeg være interesseret et system til at overskue budgetter, hvis det var med i en "bankpakke", eller hvis der var fordele som mindre gebyrer, hurtigere behandling osv(det er her min fantasi sætter grænser for hvad der kan tilbydes). Hvad skal jeg lede efter?

Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte at banken kunne vurdere vores vedtægter, stiftelsesdokument, vores koncept mm. og dermed komme med tilbud på renter/kassekredit, hvis de skal have et egentligt regnskab at lege med er vi lige et år længere fremme.

Jeres svar kunne tyde på at jeg skal finde den bank der billigst kan tilbyde os en firmakonto.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har behov for en kredit og kun kommer med 10.000 kroner er du ikke en kunde der er synderligt spændende for banken..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken er interesseret i et indestående der vokser, og indtil videre har vores ide tjent godt 400% af det vi selv har lagt i den hidtil, derfor vil vi lave det om til et selskab. STARTEN er 10.000 på det firma, du ved ikke hvad vi hidtil har lagt udenom, vi har vurderet at denne kapital er nok til formålet, hvorfor have unødvendig risiko? kapitalen skal nok vokse, det er der ingen tvivl om.

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det havde du jo ikke fortalt da Anders skrev sit svar :)


Alt andet lige, har han ret i sit svar.

Sejlerjoe, jeg vil anbefale dig at ringe rundt til bankerne. Du kan lynhurtigt høre i telefonen om bankrådgiveren er sælger eller rent faktisk bare er "lidt" interesseret i jer.

Dem du finder interessante kan du aftale en tid med. Og så må du vælge efter du har snakket med dem.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Med den nuværende volumen i jeres virksomhed, tror jeg det eneste du kan forvente af "favorable vilkår" fra din bank, er en gratis netbank samt gratis gebyr på erhvervskontoen. Så insistér som minimum på det.

Mvh

Peter

Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedback fra alle.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)