Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflæsning af paller

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Findes der regler omkring hvor meget tid man har til at aflæsse paller når der kommer en lastbil med fx. 12 paller?

Jeg spørger fordi vi er blevet faktureret noget 'ventetid' da aflæsningen tog længere tid end normalt....

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 27. Jun 07
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke om der findes nogle regler.. Men vi har tit lastbiler der holder i op til 5 timer for at få læsset 33 paller af.. Og vil har aldrig hørt om ekstra regning.. Så hvis jeg får en regning en dag pga en lastbil holder for længe så ryger den direkte i skralderen..
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik besked om at de havde afsat 30-60 min til aflæsning af de 12 paller.

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det svarer jo lidt til at der kommer en it mand ud og skal lave jeres EDB, men fordi edb'et er langsomt varer det 5 timer i stedet for 2. Ville du i dette tilfælde  undlade at betale de sidste 3 timer?

afafaf:

Tyder på at i har en fast aftale med vognmanden, eller han tager hans hvil ved jer.

Det er jo heller ikke gratis for en vognmand at have dem til at holde stille. Normalt er der sat en hvis tid af til af og pålæsning, hvis denne overstiges kommer der jo nok en ekstra regning, vognmanden har jo nok flere steder han skal :)

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

60 min er vel også rigeligt til at læse 12 paller af og tælle op?

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Da vi brugte Danske Fragtmænd for et par år siden tog de et gebyr, hvis de skulle vente mere end 10 min. ved kunden.. Det var dog sjældent de rent faktisk benyttede sig af det, men hvis det er jeres skyld at han skal holde og vente er det vel kun rimeligt at betale for det, hvis ventetiden er mere end normalt. Chaufføren skal vel også have løn mens han holder stille.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

RThorup:

Hej Amino

Findes der regler omkring hvor meget tid man har til at aflæsse paller når der kommer en lastbil med fx. 12 paller?

Jeg spørger fordi vi er blevet faktureret noget 'ventetid' da aflæsningen tog længere tid end normalt....

 

Hvis ikke I har gaffeltruck til aflæsning, hvor det ville tage maks. 15 min., så er det vel helt ok der er sat 1 time af til det, ellers skulle der jo være foregået en omladning og så en levering som så ville koste jer penge.

Hvis hver palle havde 1000 pakker på og kun 1 til aflæsning hvad så?

 

Køb ren argan olie her

Fra Århus
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RT,

Jeg arbejder i speditionsbranchen, og jeg vil normalt afsætte op til 60 min. Gratis til aflastning for 33 paller.

Jeg syntes at hvis I tager 15-25 min. om aflæsning bør det være gratis.

 

MVH

Deep

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)