Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DanDomain Produktsegmenter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I DanDomain hajer,

Jeg har et problem med DanDomain webshop.

Jeg har et produkthierarki, der ligner dette:

Herre
   Overtøj
      Vindjakker
      Softshell jakker
      Veste
   Bukser
   Sko
Dame
Børn

Jeg vil have, at når man trykker på Overtøj, at alle produkter indenfor Overtøj så bliver vist, og så kan man via filtreringslinks, som hedder Vindjakker, Softshell jakker og Veste gøre, så man kun ser eks. Vindjakker indenfor Overtøj.

Dette har jeg gjort ved at oprette Vindjakker, Softshell jakker og Veste som Produktsegmenter, så jeg via url-parametret ?segment=Vindjakker kan filtrere Overtøj, så kun produkter med produktsegmentet "Vindjakker" bliver vist. Så vidt så godt.

Problemet ligger så i, at browseren husker ?segment=Vindjakker, så hvis jeg går ind under Bukser, så vises ingen produkter, da ingen produkter under Bukser har "Vindjakker" som produktsegment.

Man kan nulstille url-parametret ?segment=Vindjakker med parametret ?clearsegments=1, og det virker også, hvis jeg manuelt smider parametret op i URL'en, men det skulle helst virke, når går tilbage i browseren eller klikker sig ind på eks. Bukser.

Og dette ved jeg simpelthen ikke, hvordan jeg fikser, da jeg ikke ved, hvordan jeg kan smide ?clearsegments=1 på eks. www.domaene.dk/shop/bukser-14c.html, da de links bliver autogeneret.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Tillægsspørgsmål - Er det muligt at få vist en vareliste over alle produkter i produktgruppen "Herre"? Pt. synes jeg, at jeg er tvunget til at lave mellemsider, indtil jeg når underproduktgruppen med produkterne.

På forhånd, mange tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Som udgangspunkt kan kan man lave næsten alt i DanDomain, det som systemet ikke kan, kan man evt. programmere sig ud af. Nu er jeg ikke lige programmør, men vi har 2 som gerne vil give dig et par råd til hvordan du evt. kan lave det, send mig blot en email adresse/telefonnummer på henning@wogw.dk eller ring 28 18 98 43 så kan jeg lige sætte dig i kontakt med en af dem.

Hvis jeg forstår ovenstående korrekt så er det noget i denne stil ala dette som du ønsker ik?

http://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-tilbehoer-4458s.html

Det er en side som i dette eksempel henter alle produkter fra samtlige underkategorier og præsenterer dem på en og samme side, og her inddelt visuelt efter kategorier.

Sorteringen feltet toppen sorter dog på alle underkategorier, men i dit eksempel skal den blot sortere på kategori/segment niveau, ik?

Hvis det er noget i den stil og vil mine programmører sagtens kunne fortælle dig hvad der skal til og hvordan du lige fikser dette, hvis du vel og mærket kan kode lidt :)

Hilsen Henning

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Når du har talt med dandomain om problemet og hørt dem om de mener at der er en bug eller om de mener at det er et forbedringsforslag. (hvis de mener at det er et forbedrings forslag så vil jeg anbefale dig at sænde det ind som et forslag til forbedringer, ellers bliver det jo i hvert fald ikke lavet). Det været sagt:

Hvis du kan programmerer lidt javascript så er det blot et spørgsmål om at checket (på dine sider) om der står segment i URL'en og så agerer ud fra det.

Hvis du ikke kan programmerer så står vi (hos cyklopstudio.com) da gerne til rådighed og hjælper gerne. Du kan fange os på TLF: 33 88 77 01

Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning,

Jeg fik løst problemet med Google og lidt eksperimentering.

Jeg takker for din hjælp og dit tilbud.

Fra Skive
Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

Jeg fik løst problemet med Google og lidt eksperimentering.

Jeg takker også for din hjælp og dit tilbud.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)