Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv kriminel iværksætter.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. Chris:
Synes det danske system på nogle punkter er for "sødt". Der bliver kastet med penge til højre og venstre.. Det skal siges, at jeg er meget for at alle bliver hjulpet her i landet, meen jeg tager ikke på arbejde de første tre dage i ugen for staten, så andre blot kan fede den! Og så skal jeg heller ikke arbejde over tre dage om ugen for staten!! Kan på nogle punkter godt forstå nogle bliver udenlandsdansker.

Ja, systemmet er for "sødt" , fordi du personligt ikke får noget ud af det.... havde det været til din fordel, så havde det vel været rimeligt og retfærdigt?

Mr. Chris:
Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal betale for andres dumheder. De kan jo bare lade være med at gøre det i første omgang. Så er der nok nogle der vil sige "jamen, det er jo ikke deres skyld - de har haft en svær opvækst!". Tro mig, det har jeg også - dét kort er simpelthen for nemt at trække!

Dette kort du smider her, er blevet brugt jævnligt siden 1970'erne og har ikke nogen som helst relevans til alle de indlæg, der er skrevet , der er ikke nogen her der syntes det er syndt for forbryderne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. jeg har meget svært ved at se hvordan dette skal hjælpe på vores økonomiske situation. Det drejer sig om 1.8 milliarder danske kroner, og det er da lidt svært at se det fornuftige i at slette gælden til netop de kriminelle. Og hvorfor skal nogen som helst gæld overhovedet slettes i vores pressede danske økonomi?

Det giver ingen mening udover at vores fængsler jo er overfyldte med kriminelle, så måske er der mange stemmer at hente iblandt dem? What a joke :)

Decemberhilsener
HS

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Sejrbo:
Det drejer sig om 1.8 milliarder danske kroner, og det er da lidt svært at se det fornuftige i at slette gælden til netop de kriminelle. Og hvorfor skal nogen som helst gæld overhovedet slettes i vores pressede danske økonomi?

Det er jo penge der aldrig kommer ind. Så istedet for at den bare står og ser dum ud så gør man noget ved den. Samtidig er den jo også en gulerod istedet for en pisk.

Fra Brøndby
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Nielsen:

Bremen:
Puha Henrik, du er skræmmende at høre på efter min opfattelse. Fængselsstraffen i sig selv burde være motivation nok, men som jeg også skrev, så har de kriminelle det nemlig ALT for godt i danmark, i de danske fængsler. Strafferammen er ALT for mild. Derfor burde der som nr. 1 langt strængere straf, så det ku mærkes og motivere en alm begavet kriminel borger til at tænke sig om. Dvs. Du mener at en tosse, der forøver hærværk ved at brænde en skole ned, hvilket nemt løber op i mio beløb skal kunne gældsaneres efter afsonet straf, fordi vedk. Har vist god opførsel i fængslet? Nej hvor er logikken. Eller voldtægtsforbryderen, der dømmes til at sku betale 100.000 kr i erstatning til offeret, skal få gældsanering? Jeg kan absolut ikk se pointen, desværre.

 

Og det er i den grad skræmmende at du forsøger dreje debatten til egen fordel ved at forsøge pådutte mig holdninger, som jeg ikke har. Er det sådan man gør i DF?

Vi diskuterer følgende:

klip fra dr.dk:

"I Danmark skal alle, der taber en sag ved domstolene, nemlig selv betale for sagens omkostninger. Og i straffesager er der ikke mulighed for at få retshjælp eller fri proces."

 

 

ad Henrik Jeg forsøger absolut ikke at pådutte dig mine holdninger, men derfor kan jeg sagtens udtrykke MIT syn på dette. Jeg kan sagtens forstå at vi bruger utrolige mange ressourcer her i Danmark på de kriminelle. Der er mange måder at prioritere det kriminelle felt på. I Danmark (og i den vestlige verden) har man valgt at fanger får lov til at leve i "sus og dus", hvilket jeg synes kan diskuteres om det er OK. Her kunne der være mange penge at hente, hvis ikke de havde det så godt, som de har det i dag. Og hvis vi skal diskutere, hvad der bedst kan betale sig for samfundet økonomisk, at "hjælpe" en kriminel ved f.eks. at gældsanere eller ej, fordi en kriminel altid er en udgift for samfundet, så ville jeg langt hellere have kigget på andre ting, hvor der kunne spares. Så nej, de kriminelle har ihvertfald ikke MIN 1. prioritet til hjælp.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Nielsen:

Ja, systemmet er for "sødt" , fordi du personligt ikke får noget ud af det.... havde det været til din fordel, så havde det vel været rimeligt og retfærdigt?

??? Jeg har da fået en uddannelse og hjælp da jeg var arbejdsløs.. Min point var bare, at vi har det rigtig rigtig godt i DK.
Og det skal vi selvfølgelig også blive ved med. Men prøv at læs denne historie fra et tidligere indlæg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs354.ash2/63480_467038996850_696716850_6229715_2718690_n.jpg Synes det bliver beskrevet på en fin måde.


Dette kort du smider her, er blevet brugt jævnligt siden 1970'erne og har ikke nogen som helst relevans til alle de indlæg, der er skrevet , der er ikke nogen her der syntes det er syndt for forbryderne.

Igen??? Jeg skriver at NOGLE ville sige det. Og hvis NOGLE ville sige det (har hørt det før) så kom jeg dem bare i forkøb Cool

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Bremen:
I Danmark (og i den vestlige verden) har man valgt at fanger får lov til at leve i "sus og dus", hvilket jeg synes kan diskuteres om det er OK.

Ja, det er bestemt værd at diskuttere.

Jeg mener at det er i orden at man behandler mennesker som mennesker, og jeg tror også det samfundet vil være mere trygt for alle, når man gør det på denne måde.

Godt nok er dette fra Wikipedia, men tallene er nok ikke helt skæve: Mordstatistik. Bemærk hvor den vestlige verden ligger. Spørgsmålet er hvor vi ville ligge i den statistik, hvis vi begyndte at behandle kriminelle på samme måde som dem der ligger øverst.

Nu var dette bare mord. Jeg har ikke brugt tid på statistikker på voldtægt, overfald røverier osv. Men mon ikke at det er et nogenlunde tilsvarende billede.

Så for min skyld må man godt behandle kriminele som det de er: mennesker, og arbejde målrettet på at få dem gjort til gode samfundsborgere. Men vi bliver vist aldrig enige :o)

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 28. Dec 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Gammelt indlæg men super fedt svar og du har fuldstændig ret feks dem der afsoner med en fodlænke har 80 procent større chance for de ik ryger tilbage i kriminalitet fordi de jo ik blir spærret inde 6 måneder med andre kriminelle,

lad os antage at Amino var et kriminalitets forum jeg skal bruge 10 lastbil tyve til at stjæle en lastbil til at spærre for politiet ved kuppet jeg planlægger, en våben leverandør, en fra østeuropa til at finde en rig aftager af det kunst man stjæler eller en stein bagger til at få tryllet 100 millioner til noget der kan gemmes i udlandet hvo svært vil det være at finde dette hold når man har dem samlet alle sammen 24 timer i døgnet omkring en så kan man håndplukke det perfekte hold jo fængsel er et iværksætter forum for kriminelle der jo ikke har noget som helst at komme ud til, vil man vende det blinde øje til at det er realiteten og straffe folk mere ved de også har en håbløs gæld så har man jo ik en kreativ tankegang man skal løse problemet istedet for at tænke ensporet at straf er den eneste løsning det skaber samme resultat hver eneste gang jo...

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)