Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg (telebranchen)

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

A6ooo:

Dette er kun forskellen på telefonen, men så kommer der abo.! Der har de større selvskaber en meget mere fordelagtig løsning til kunderne..

 

Læs lige denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/103941.aspx?PageIndex=1

Kan du gøre det billigere?

ztrong:

Kære Aminoer

Jeg benytter TDC erhverv, som jeg er meget tilfredse med - en fantastisk service - ALTID!
Bruger kun min mobiltelefon, og har rigtig mange opkald hver måned.

Jeg giver i gennemsnit 1.200 kr. ex moms om måneden for Fri tale (ubegrænset) samt SMS og MMS fri- Dataforbrug -Trådløst bredbånd.

Umiddelbart syntes jeg, at det er mange penge Confused 
Har forsøgt at se på andre teleselskabers priser - men det er en uoverskuelig "jungle"..

Har I noget der er billigere, eller svarer det til hvad I selv betaler?

Med venlig hilsen Maibritt

 

Dette er ikke nogen særlig billig aftale du har fået lavet med TDC..!
Jeg kan nemt lave en kontrakt hos Telia hvor du hurtigt kan spare ca. 600 - 700kr. pr. mrd. ex moms..

Hos telia findes der et erhvervs abo. der hedder Buisness Premion som indeholder:

- 3000min. tale (50timer) "49øre pr. min. udover de 3000min."
- Kollegakald (Du ringer gratis til de telefon nummere som står på samme kontrakt)
- Fri sms
- Fri mms
- 0kr. i opkaldsafgift
- sekundt taksering (du betalter pr. sekundt og ikke pr. minut)

Pris. 399kr. ex. moms

Der til kan man købe en tillægsudelse som fx. datapakke til 47,20kr. ex. moms

Trådløs internet med ubegrandset internet 99kr. ex. moms.

Dette regnestykke vil således være

399(abo.) + 47,20(datapakke) + 99(trådløs internet) = 545,20kr. ex. moms

Altså en besparelse på 1.200(gamle abo.) - 545,20(nyt abo.) = 654,80kr. ex. moms.
Samlede besparelse på årsbasis 654,80 * 12 = 7.857,60kr ex. moms

oven i denne besparelse har du også mulighed for at få din drømmemobil med til en fornuftig pris, da der er store subsitier(tilskud på telefonen) til dette abo.

 

Hvis du er intraseret har du mulighed for at ringe på 27796959 eller maile til mig på Henrik.jacobsen@teliasonera.com :)

Mvh. Henrik Jacobsen

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er vist lidt "farvet" at dit nuværende job er du ikke Henrik?Stick out tongue

Nu kan MaiBritt jo ringe til TDC-Erhverv, for som kunde skal man jo også selv holde lidt øje med sit abonnement, - hverken Telia eller TDC har jo mulighed for at ringe til samtlige mindre erhversdrivende og holde dem opdaterede, og slet ikke i et marked som er i den udvikling som mobilmarkedet er i, i dag..

Men se her:

http://tdc.dk/publish.php?id=26550 hvor tdc netop har lanceret nye pakker, og mon ikke også en af dem passer til MaiBritt - uden at oversælge hendes dataforbrug..;-)) Det kunne jo være lidt interessant at vide. hvad hun bruger dataene til og hvad behovet er, inden man laver et tilbud..;-)))

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik - mensbasic.dk:

Du er vist lidt "farvet" at dit nuværende job er du ikke Henrik?Stick out tongue

Nu kan MaiBritt jo ringe til TDC-Erhverv, for som kunde skal man jo også selv holde lidt øje med sit abonnement, - hverken Telia eller TDC har jo mulighed for at ringe til samtlige mindre erhversdrivende og holde dem opdaterede, og slet ikke i et marked som er i den udvikling som mobilmarkedet er i, i dag..

Men se her:

http://tdc.dk/publish.php?id=26550 hvor tdc netop har lanceret nye pakker, og mon ikke også en af dem passer til MaiBritt - uden at oversælge hendes dataforbrug..;-)) Det kunne jo være lidt interessant at vide. hvad hun bruger dataene til og hvad behovet er, inden man laver et tilbud..;-)))

Selvfølgelig er jeg jo præget af mit nuværende job..! ville jo være tosset at lave et tilbud for fx. TDC.. :) dårlig medarbejder ihvertfal.. ;)

Men de pakker som du sendte linket på, er jo stadig en dyrere løsning end hos os..! fri tale, sms, mms, data til 499kr. også ved vi ikke hvad et mobiltbredbånd koster oven i..

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår slet ikke det her.

Du er B2C sælger hos Telia ?

Hvis du er interesseret i at sælge B2B, hvorfor spørger du så ikke bare din nærmeste leder, om mulighederne for at blive rykket til en erhvervsafdeling.

Hvis du begynder at sælge Telia abbonomenter, uden for din "Telia"-arbejdstid til erhvervskunder, tror jeg det vil påvirke din karriere, på en meget negativ måde. Jeg tror simpelthen ikke at Telia er interesseret i at du, som B2C sælger, render rundt og laver opsøgende B2B salg, i din fritid.

Desuden: Hvorfor skulle du være bedre til dette arbejde, end de folk som allerede har mange års erfaring med det ?

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Kjærgaard:

Jeg forstår slet ikke det her.

Du er B2C sælger hos Telia ?

Hvis du er interesseret i at sælge B2B, hvorfor spørger du så ikke bare din nærmeste leder, om mulighederne for at blive rykket til en erhvervsafdeling.

Hvis du begynder at sælge Telia abbonomenter, uden for din "Telia"-arbejdstid til erhvervskunder, tror jeg det vil påvirke din karriere, på en meget negativ måde. Jeg tror simpelthen ikke at Telia er interesseret i at du, som B2C sælger, render rundt og laver opsøgende B2B salg, i din fritid.

Desuden: Hvorfor skulle du være bedre til dette arbejde, end de folk som allerede har mange års erfaring med det ?

 

Nu er det ikke fordi jeg skal forsvare mig..! Men nu hvor du ikke forstår det, så vil jeg da gerne give en forklaring.. :)

Du har ret, jeg er Btc sælger i en Telia butik, men som skrevet i første indlæg vil jeg gerne over til BtB på et senere tidspunkt..! BtB er meget svært at komme ind til hvis man ikke har en form for erhvervserfaring..
Nu er jeg så heldig at stå i en butik hvor der både bliver solgt BtC og BtB, men mit spørgsmål her inde er ikke om jeg må eller ikke må, men hvordan jeg bliver bedre.. :)

Jo selvfølgelig tror jeg da mine kolleger er kompetente med deres arbejde i BtB afdelingen, men derfor kan vi andre jo også godt udvikle os inde for dette segment.
Og da jeg brander for det ligger det mig meget naturligt jeg gerne vil være bedst og hvem ellers end jer erhvervsdrivende selv..? :)

Mvh. Henrik J

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår det heller ikke.. Og hvis det du kalder "trådløst internet" er mobilt bredbånd  så har TDC kampagne på det nu til 49,- kr pr md - normalprisen er vist 99. - Og stadig har du heller ikke ulejliget dig med at analysere kundenes reelle behov for mobilt bredbånd, -og om det skal være et selvstændigt abonnement eller skal køre med mobiltlf.. Og såvidt jeg kan se, starter TDC's priser med "fritale", sms og en datapakke ved 399,-

Eller flex go til 149, som er flexibel i forhold til dit forbrug - men max kommer på 349,- med 2000 min tale - dataabon. er rigeligt til feks at tjekke mails m.v. - Du er da nød til at gå i dybden med kunden får du slynger om dig med priser..:S

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

A6ooo:

Nicolaj Thomasen:

A6ooo:

Dette er kun forskellen på telefonen, men så kommer der abo.! Der har de større selvskaber en meget mere fordelagtig løsning til kunderne..

 

Læs lige denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/103941.aspx?PageIndex=1

Kan du gøre det billigere?

 

 

ztrong:

Kære Aminoer

Jeg benytter TDC erhverv, som jeg er meget tilfredse med - en fantastisk service - ALTID!
Bruger kun min mobiltelefon, og har rigtig mange opkald hver måned.

Jeg giver i gennemsnit 1.200 kr. ex moms om måneden for Fri tale (ubegrænset) samt SMS og MMS fri- Dataforbrug -Trådløst bredbånd.

Umiddelbart syntes jeg, at det er mange penge Confused 
Har forsøgt at se på andre teleselskabers priser - men det er en uoverskuelig "jungle"..

Har I noget der er billigere, eller svarer det til hvad I selv betaler?

Med venlig hilsen Maibritt

 

Dette er ikke nogen særlig billig aftale du har fået lavet med TDC..!
Jeg kan nemt lave en kontrakt hos Telia hvor du hurtigt kan spare ca. 600 - 700kr. pr. mrd. ex moms..

Hos telia findes der et erhvervs abo. der hedder Buisness Premion som indeholder:

- 3000min. tale (50timer) "49øre pr. min. udover de 3000min."
- Kollegakald (Du ringer gratis til de telefon nummere som står på samme kontrakt)
- Fri sms
- Fri mms
- 0kr. i opkaldsafgift
- sekundt taksering (du betalter pr. sekundt og ikke pr. minut)

Pris. 399kr. ex. moms

Der til kan man købe en tillægsudelse som fx. datapakke til 47,20kr. ex. moms

Trådløs internet med ubegrandset internet 99kr. ex. moms.

Dette regnestykke vil således være

399(abo.) + 47,20(datapakke) + 99(trådløs internet) = 545,20kr. ex. moms

Altså en besparelse på 1.200(gamle abo.) - 545,20(nyt abo.) = 654,80kr. ex. moms.
Samlede besparelse på årsbasis 654,80 * 12 = 7.857,60kr ex. moms

oven i denne besparelse har du også mulighed for at få din drømmemobil med til en fornuftig pris, da der er store subsitier(tilskud på telefonen) til dette abo.

 

Hvis du er intraseret har du mulighed for at ringe på 27796959 eller maile til mig på Henrik.jacobsen@teliasonera.com :)

Mvh. Henrik Jacobsen

 

Kan se du ikke har læst tråden, kun første indlæg.

Telmore:

Fri Tale DKK 319,20 + moms (helt fri og nul opkaldsafgift)

Fri SMS og MMS DKK 55,20 + moms

Oprettelsen koster vel også lidt hos Telia Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik - mensbasic.dk:

Jeg forstår det heller ikke.. Og hvis det du kalder "trådløst internet" er mobilt bredbånd  så har TDC kampagne på det nu til 49,- kr pr md - normalprisen er vist 99. - Og stadig har du heller ikke ulejliget dig med at analysere kundenes reelle behov for mobilt bredbånd, -og om det skal være et selvstændigt abonnement eller skal køre med mobiltlf.. Og såvidt jeg kan se, starter TDC's priser med "fritale", sms og en datapakke ved 399,-

Eller flex go til 149, som er flexibel i forhold til dit forbrug - men max kommer på 349,- med 2000 min tale - dataabon. er rigeligt til feks at tjekke mails m.v. - Du er da nød til at gå i dybden med kunden får du slynger om dig med priser..:S

 

Jep, med trådløs internet mener jeg selvfølgelig Mobilt bredbånd.. :) min fejl..

Du har ret, TDC køre deres tilbud lige nu med deres 1 M/bit forbindelse..


Men det har bare ikke meget med sagen at gøre, blev spurgt tidligere om jeg kunne give et tilbud eller gøre det billigere for hende..
Det svarede jeg på og uden nogle behovs analyser, blot ud fra den korte tekst hun have skrevet..  Afligevel kunne hun spare over 7.000kr om året, det viser jo lidt om det jeg har omtalt før i mit forsøg på at finde den gyldne vej til jer erhvervskunder.. nemlig at mange af jer kan spare rigtig mange penge på at omlægge jeres nuværende abo. eller skifte til anden udbyder..

Har også skrevet en mail og tlf. til denne person, for selvfølgelig skal der tages hensyn til den enkelte kunde.. men kom bare med et hurtigt udkast og her var allerede store besparelser.. :)

Er enlig lidt ked af denne dregning af bloggen, jeg mit spørgsmål ikke går på hvor dette men hvordan kontakten skal skabes til jer.. :)
Håber vi for denne blog på rette spor igen..!

Mvh. Henrik J

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg kan godt forstå hvis du synes diskussionen har taget en drejning, men det kunne du nemt have undgået, men du lod dig lokke til at diskutere pris og komme med tilbud du reelt ikke vidste om kunden havde brug for....

Hvis du gerne vil være en seriøs btb-sælger så undgår du den slags, og du skal også undgå at diskutere og nedgøre dine kollegaer i branchen, bl.a. TDC.

Et andet godt råd: lad være med at fortælle en potentiel kunde, at de har en dyr/dårlig aftale, hvis det er en indkøber du sidder overfor kan vedkommende føle, at du fornærmer dennes evne til at forhandle en god aftale hjem.....

Hvis du gerne vil have succes så skal du starte med at sætte dig ind i kunden og dennes behov, og så strikke en løsning sammen der dækker det. Hvis du bare tilbyder den samme løsning til en billigere pris, så er det muligt du får en aftale, men du kan også være sikker på at kunden skifter til en ny leverandør, næste gang de får et bedre tilbud fra en dine konkurrenter.

Mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Fra Birkerød
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men jeg forstår stadig ikke hvad du vil ?

Leder du efter gode råd, eller salgstekniker eller hvad ?

For mig at se så sker der 3 ting i dette indlæg:

1: Du forsøger at sælge dit produkt herinde.

2: Du prøver at nedgøre dine konkurrenter.

3: Du sidder og repræsenterer en virksomhed, som måske ikke er interesseret i at have dig som repræsentat, til netop dette segment.

Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil dygtig-gøre dig inden for B2B, for det er et rigtigt spændende, og svært, område. Men jeg tror bare at du skal vente, til du har dit firmas opbakning. Tag en snak med din leder om, at du gerne vil have mere med B2B og gøre, og måske noget salgstræning.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)