Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vista

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg spekulerer paa om det kan betale sig at faa det ny styresystem Vista ind paa mine pcer, hvor meget bedre er det end XP prof? Har laest det er mere brugervenlig, men spoergsmaalet er, om det ikke er en god ide at vente, til man skal have pcerne skiftet ud. Regner med der skal skiftes ud om et aars tid.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg alligevel skulle re-installere min arbejdsmaskine derhjemme for nylig, installerede jeg Vista på den. Det er et glimrende OS, som jeg godt kunne finde på at installere på mine andre arbejdsmaskiner, men den primære årsag er det grafiske udtryk, der er opdateret ganske kraftigt. Det er begrænset hvad der ellers er af opdateringer i selve funktionaliteten af OS''et, og jeg vil endda vove at påstå, at en almindelig XP-bruger vil blive forvirret over de ting MS har flyttet rundt på (f.eks. i Kontrolpanelet m.v.). Med mindre du har en meget specifik årsag til at opdatere, eller får en masse licenser kastet i nakken til en god pris, vil jeg mene at du lige så godt kan holde dig til XP indtil du alligevel opgraderer maskinerne engang i fremtiden.
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Tak for svaret, tror egentlig ogsaa det er en god ide at vente til jeg alligevel skal have nye maskiner.

 

 

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst utallige blogposts om netop skal-skal ikke. Og billedet er efter min mening ganske klart: Vista giver dig intet du ikke allerede kan i dag, udover ny teknologi og mere popsmart udseende (som ikke nødvendigvis er et plus). Hvis man ser på de arbejdsopgaver man løser i dag - hvilket jo må være det vigtigste - gør Vista dig ikke i stand til at udføre dem hverken bedre eller hurtigere.

Dem der taler FOR en hurtig opgradering er typisk pro-Microsoft''ere. Det er jeg i de fleste tilfælde også selv, men når en opgradering ikke tjener et højere formål end at være early adopter giver det absolut ingen mening. Personligt har jeg tænkt mig at vente. Lad os give den et års tid til at få de værste børnesygdomme og sikkerhedsbrister udryddet, hardwareproducenterne til at få opdateret drivere m.v., og softwareproducenterne til at understøtte systemet. Og så kan vi måske overveje det :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Du er heldig, puha, jeg synes mine maskiner hurtig kan komme i brokke-humoer, og jeg er ikke altid lige den bedste til at goere deres humoer bedre, naar jeg saa forsoeger med al min ekspertviden ja saa bliver de endnu mere kede af det. Saa derfor har jeg faaet en pc-psykolog paa, men det er jo ikke altid vedkommende lige kan komme indenfor 10 min, saa derfor er jeg meget paapasselig med, hvad jeg finder paa, godt at kende egen begraensning.

 

Tak for linket

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Nope skal ikke!

Vista er grtoft sagt Microsofts udgave af MTV's Pimp my ride - med andre ord Pimp My Windows XP - Intet andet.

Vista er:


  • Dyrere i indkøb



  • Dyrere i hardware - alle pc'er skal opgraderes/udskiftes pga af fordoblede hardware krav eg. mere cpu, mere ram osv.



  • større brug af "trusted computing" - dvs computeren beskytter sig for brugeren( Brugeren beskyttes mod brugeren selv, dvs brugeren er det farlige element) - ved at sætte stor begrænsinger på hvad du må gøre. Se linken for en kort og enkel forklaring--> http://video.google.com/videoplay?docid=-3980990769014487143&q=trusted+computing&hl=en.  Med Vista Fører Microsoft som en af de første ud "trusted computing" i det virklige liv "for real".



  • Med dette indebærer også et meget kraftig og begrænsende DRM system som gør at du ikke længe har kontrol over f.eks din digitale media - noget kan simpelthen ikke afspilles , og musk som du har købt kan kun flyttet/kopieres igen (mener det er 3-4 gange) hvorefter festen er slut..



  • Inkompabilitet - Vista er inkomaptibelt med mange programmer som findes idag og mange drivers fungerer ikke.- herunder hardware



  • Microsoft tillader ikke antivirus producenter at komme ind i kernen på Vista, hvilket gør at sikkerhesproducenter ikke kan lave sikkerhedsprodukter som kan sikre din pc - dvs inkompabillitet igen - Kun Micosoft kan nu lave sikkerhedsprogrammer som er kompatible med Vista - Oh vi kender jo Microsoft koncept og forstand på sikkerhed, ikke? - Microsoft hævder også at Vista ikke kan hackes, og er derfor deres begrundelse til at ikke lade sikkedhsproducenter komme til... Men det er volapyk for Vista er allerde blvet hacket mere en en gang. (søg på google lidt...) (Og forresten FYI - det påstod de også med XP da XP blev udgivet i sin tid) Så det hele handler om at Microsoft vil have hele lagkagen for sig selv... (Liveonecare, spam defender osv. ) Så nu skal du kun købe MS produkter inden for dette område også.....




  • Pga af de større hardware krav bla. kraftigere processor, Ram vil alle din nye clients/dvs arbejdsstationer trække mere strøm - så du kan roligt regne med, at du bliver bedste ven med dit elsleskab din din elregning også vil blive pimped for at nu bruge den termologi. - og hvis ikke du vil, så vil elsleskabet i vært fald gerne være din ven!



Jeg kan blive ved...

Listen er meget lang og jeg gider ikke, at skrive hele listen af begrundelser for hvorfor vista er en dårlig investering. Personlig så overvejer vi, at næste gang vi skal opgradere operativ system så kommer det ikke at heddeMicrosoft, men Linux!

Sjovt nok er Linux er nu kommet så langt i udviklingen, mht. bruger venlighed at det begynder at blive interessant. FIY så kan det være interessant at nævne at DELL lige for en uge siden at de skal begynde og sparke Microsoft ud af porten til en hvis del -  til fordel for Linux og begynde sælge præinstallerede PC'er med Suse Linux til at begynde med.

Anyway - jeg håber i fik lidt brugbar info ud af min lille roman om Windows XP pimped up aka. Vista.

Mvh.
whatever.



Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :
whopos en lille fejl..
"spam defender" - det skal være Windows Defender. (For øvrigt ikke et særligt godt produkt, men det er en anden historie.. )

Hvis i skal have anitspyware som er rigigt godt --> http://www.sunbeltsoftware.com/index.cfm (CounterSpy)
- er kåret som no#1 igen og igen...




Side 1 ud af 1 (8 indlæg)