Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra ide til produktion???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Allesammen

mit allerførste indlæg, så jeg er lidt i tvivl om ret meget.

i hvertfald, jeg er lidt nysgerig omkring hvordan, hvor og hvem man skal henvende sig til hvis jeg gerne vil lave et teknisk produkt (iPad lignende produkt):-) helt fra bunden

har selv ingen erfaring eller viden om dette, men er bare lidt nysgerrig, med hvilket skridt man skal tage hvis man nu får en idé

ved det er lidt løst formuleret, men på forhånd tak for hjælpen

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mele

Hvis vi nu tager fat i det Ipod lign produkt. Så er det noget af en mundfuld at skulle udvikle fra bunden.

Selvfølgelig findes der en masse standart komponenter, som man kan sætte sammen, herunder bl.a. toch skærmen.

Mange firma'er, som der producere forskellige ting, laver også udvikling for andre firma'er.

Men ellers så er der en masse rådgivning, samt udviklings firma'er som der er specialiceret i at hjælpe med at udvikle forskellige ting. Og det er lige fra at sætte elektronik komponenter sammen, til at lave forskellige programmer til microprocessor.....Eller når det skal være rigtigt fint, så at lave udlægget til IC kredse. Eller ASIC design.

Det som mere er det springende punkt her, er om den økonomiske baggrund kan bære det. For at udvikle en Ipad eller tilsvarende, er ikke noget som man lige gør. Og vil hurtigt komme op over en milliard kroner i udvikling alene.

Så har man ikke kendskab til elektronik selv, og her gerne på et nivau mere end alm. logik, så vil jeg nok holde mig fra det. For selvom det ikke ser ud til at være ret meget inde i en fx mobil tlf eller en Ipad, så er chipsene, der sidder i programmeret til produktet, og det kan tit være en bekostlig adfære.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved man selv kan bygge sin egen pc fra bunden, så ville bare lige have svar på om det også var muligt med touch-screen paneler - var bare lidt nysgerrig om man skulle spørge eksperter evt. hvilke??

vidste godt det er dyrt og noget nær urealistisk, Du skal have tak for hjælpen, det er mere end værdsat og taget til eftertanke:)  

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mele

Det kan sagtens lade sig gøre, at lave noget med touch paneler.

Der findes få forskellige principper de virker på. Men sådan simplificeret, så er det et lamineret glas, hvor man har trykt noget ledende lag på, det er den generalle og billige løsning, ved større skærme.

Der findes forskellige mulighede her, og noget af det som der typisk bliver brugt er at man lægger et glas, eller billigere plastik henover selve skærmen.

Dog har det vist sig at det er noget som der ekstrem svært at producere, da støvkorn er meget synlig, specielt, når man går ind med den opløsning som man idag kræver for en skærm. Og det gør det så dyre.

Der findes forskellige firma'er i verden der laver de "glas" til at sætte foran skærmen.

Ligeså, så kan man købe komplette skærme, der understøtter VGA standarten(den alm. computer standart) med touch, og det er kun et spørgsmål om den tid man vil bruge på at finde leverandører.

/Kenneth

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i bund og grund enig med Kenneth - ny produkt udvikling er ikke noget man lige gør.

Jeg går ud fra at du har en ide om et nyt spændende produkt eller service, som nogle kunder gerne vil betale for. I stedet for at kaste en masse penge på at udvikle det nye produkt, prøv med at samle flere standarde og billige hardware komponenter og vis den for de potentielle kunder. Dimsen bliver måske for stor og ikke optimalt, i en forkert farve og for tung, men hvis funktionaliteten er til nogle lunde til stede (hjemmelavet software?) kan du altid argumentere at det er kun en "concept car" og du samler input til det endelige produkt...

Prøv at involvere de potentielle kunder lige fra starten, da ellers chancen for at ramme forbi deres ønsker er meget stor,  og det koster dyrt hvis du finder ud af det når produktet forlader fabrikken.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)